شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3233
بازدید: 595

در ادامه بحث الگوریتم رقص با گوگل (بخش2)، در این آموزش قصد داریم راه کار های جذب بازدیدکننده را شرح دهیم. در بخش دوم عنوان گردید که الگوریتم هایی که گوگل برای رتبه بندی سایت پس از نمایش مطلب استفاده می کند به رفتار کاربران مرتبط است. لذا جذب بازدید کننده در گام اول و حفظ کاربر در گام بعدی حائز اهمیت ست.

 

    • تکیه بر مفهوم در تولید محتوا

جالب است که بدانید در حال حاضر در الگوریتم رقص با گوگل و یا سایر الگوریتم های جست و جو به دنبال یک عبارت خاص مانند کلمه کلیدی در متن نیست، البته کلمات کلیدی مهم هستند اما تکرار آنها اهمیت آنچنان ندارد. گوگل و خزندگان آن به دنبال مفهوم پست شما می باشند. در همین راستا مفهوم گرایی در زیر توضیح داده می شود.

 

آیا می دانید مقالات طولانی تر شانس بیشتری در اخذ رتبه خوب از گوگل دارند ؟

 

    • زیرا شما می توانید مطالب حاشیه ای عنوان کنید و کلمه کلیدی مرتبط و مترادف را در آن به کار برید.
    • زیرا این مورد باعث می شود ذهن کاربران به چالش کشیده شود و نظرات بیشتری برای شما قرار دهند.
    • زیرا زمان سپری شده در سایت یا dwell time را افزایش می دهد.
    • زیرا از هر جا سخن گفتن باعث می شود کاربر حداقل به یکی از سوالات خود پاسخ دهد و کمتر به دنبال بازگشت به گوگل و جستجوی مجدد باشد.

 

توضیحات بالا 4 هدف مهم مفهوم گرایی است که در تولید محتوا باید استفاده شوند.

تولید محتوا یعنی نگارش متنی برای هر قشر با هر ادبیات و میزان سواد.

 

    • استفاده از ویدیو

خیلی از کاربران ترجیح می دهند تا به جای مطالعه متن های بلند و مخصوصا آموزشی، ویدیو مربوط به آن را مشاهده نمایند. شاید این مورد در کشور ما به دلیل سرعت کم دانلود اهمیت کمتر داشته باشد اما همواره به عنوان یکی از پر رنگ ترین روش های جذب کاربر معرفی می شود.

تحقیقات نشان داده است که حدود 45 درصد از خروجی جستجو کاربران مربوط به ویدیو است لذا الگوریتم رقص گوگل برای مطالبی که لینک ویدیو دارند ارزش خاصی قایل است. اما استفاده درست از ویدیو، حجم مناسب و چگونگی درک موتور های جستجو از مفهوم ویدیو خود یک چالش بزرگ می باشد. در آموزش های بعدی قطعا این چالش ها پاسخ داده می شود.

 

    • تمرکز بر نقش کامنت

وقتی کاربر سایتی را دنبال نماید و زمان خود را برای مطالعه متون آن سپری می کند به این معنا است که از سایت رضایت دارد. وقتی کاربر در بخش نظرات، عقیده و نظر خود را تایپ می کند در ساده ترین حالت منجر به بروز شدن آن صفحه در نتیجه سایت می گردد. پس از نظر گوگل سایت زنده و در حال تکاپو است.

 

    • بخش آگهی سایت و کسب بک لینک

یکی دیگر از موثر ترین روش هایی که گوگل به رضایت کاربر از یک سایت پی می برد و الگوریتم های جستجو مخصوصا الگوریتم رقص گوگل آن را بررسی می کند، میزان بک لینک ها است. در این مورد هر چه از سایت های قوی و غالبا از نظر رنک بالاتر بتوانید بک لینک دریافت نمایید موجب بهتر شدن سایت و رشد آن می شود. در نظر داشته باشید که بک لینکها دقیقا یک قمار هستند.

تصور کنید از سایتی با رتبه عالی بک لینک دارید ، حال اگر به هر دلیلی رتبه سایت مذکور افت کند به همان اندازه می تواند تاثیر منفی در سایت شما داشته باشد. پیشنهاد می شود به صورت دوره ای بک لینک های خود را چک کنید.

 

    • کاربر پسند بودن وب سایت شما در موبایل

آیا می دانستید با توجه به رشد استفاده از دستگاه های ارتباط جمعی همچون تبلت، موبایل و … گوگل الگوریتم جدیدی با عنوان “Mobile First Index” طراحی نموده است که سایت شما را از لحاظ کاربر پسند بودن ، در دسترس بودن ، بهینگی قالب ، طراحی و … در موبایل می سنجد؟

حتما از قالبی برای وب سایت خود استفاده نمایید که برای موبایل سفارش شده باشد. مکررا سایت ها و پست های خود را در موبایل بررسی نمایید. چنانچه سطر ها هم خوانی نداشته باشند و یا عکس ها بزرگتر از حد قالب بارگذاری شوند تاثیر منفی در رتبه بندی گوگل خواهد داشت.

 

    • بخش پرسش و پاسخ

گاها ممکن است با توجه به سیاست یک سایت قصد پاسخ گویی به کامنتها را نداشته باشید، پیشنهاد می شود حتما بخش پرسش و پاسخ در سایت راه اندازی نمایید زیرا تعامل بین کاربر و مدیر سایت راه زنده نگه داشتن یک وب سایت است.