توضیحات
چکیده
شناسایی کاراکتر برای بررسی محاسبات بحث ریاضی پیچیده دارد. در این مقاله، تیم پی سی اسکریپت یک الگوریتم برای تطبیق منحنی ها و شناسایی کارکتر ها با استفاده از بازسازی کانتور منحنی ها و به کمک منحنی های –Bاسپلاین ارائه میگردد. در ابتدا، نقاط برجسته بر روی مرز اشیاء به کمک تکنیک ماکزیمم انحنـای موضـعی (LCM)محاسـبه و سپس با استفاده از تکنیک براندازی کمترین مربعات منحنی –Bاسپلاین نقاط مورد نظر مرز اشیاء بدست میآیـد. ضـمن مقایـسه منحنی های –Bاسپلاین مورد نظر عمل تطبیق و شناسایی انجام میگردد. نتایج حاصل از روش پیشنهادی نشان میدهد که استفاده از منحنی های –Bاسپلاین علاوه بر کاهش حجم محاسبات، افزایش دقت تطبیق و شناسایی کاراکتر ها را نیز به همراه دارد.
مقدمه ای بر شناسایی کاراکتر:
تاکنون تکنیکهـای زیـادی بـرای تطبیـق منحنـی هـا و شناسـایی کاراکتر ها ارائه شده است که از میان این تکنیکها، منحنیهای – B اسپلاین مؤثرترین تکنیک برای بازنمایی منحنـیهـا و قالـب اشـیاء مـی باشـند و دارای خـصوصیات جـذابی همچـون یکتـایی فـضایی، منحنی ها و شناسایی کارکتر ها با اسـتفاده از بازسـازی –Bاسـپلاین کانتور این منحنیها ارائه شده است. برای این کـار، میـزان اخـتلاف نقاط کنترل منحنی –Bاسپلاین تصویر ایجاد شـده از کـاراکترهـای نمونه و کاراکتر داده شده را به روش کمترین مربعات تعیین نموده و کاراکتری از کاراکترهای نمونه که کمترین میزان اختلاف با کـاراکتر مورد آزمایش داشته باشد به عنوان کاراکتر تطبیـق شـده مـشخص میشود. مراحل کار الگوریتم پیشنهادی در شکل 1ارائه شده است.
کلمات کلیدی
منحنی های -Bاسپلاین، شناسایی کاراکترها، تطبیق منحنی، مقیاس گذاری، نقاط کنترل، مقادیر پارامتری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.