شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 8116
بازدید: 851

یاهو، یار قدیمی که اکثر وب مستران آن را با حضور اینترنت شناختند. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد در خصوص این موتور جستجو اطلاعات متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد. دکتر فرزاد ناظم ، یکی از ایرانیان مشهور حوزه فناوری اطلاعات در آمریکا است که چند سالی است در راس هرم مدیریت سازمانی شرکت یاهو قرار گرفته است . ناظم هم اینک مدیر فنی سایت یاهو و از معاونان ارشد تری سمل ، مدیرعامل yahoo به شمار می رود .افرادی مثل سالار کمانگر و شمار زیادی از ایرانیان شاغل در یاهو ، نشان از پتانسیل بالا و کارکرد ارزنده ایرانیان در قلب سیلیکون ولی دارد.

سایت یاهو که صدها سرویس متنوع و ارزنده آن برای ایرانیان شناخته شده است ، روز به روز بر گسترده گی فعالیت های خود می افزاید. یاهو هنوز برای کاربران فارسی زبان خود ، صفحاتی به فارسی ارائه نکرده است و سطح بین المللی بودن ان در قیاس با گوگل در سطحی کم تر قرار دارد.

اما با وجود میلیون ها ایرانی عضو برخی از سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی yahoo ! ، این شرکت هنوز برای تسهیل استفاده کاربران فارسی زبان از این سایت ، اقدام خاصی را ارائه نکرده و زمان مشخصی هم برای وصول به این امر ، قابل تصور نیست .

پیدایش یاهو:

به هر حال ، کاربران ایرانی در مسنجر یاهو و گروه های یاهو ، حضو فراوانی دارند و نباید تعجب کنید که بعضا ، در Room مسائل سیاسی یا مذهبی غربی در یاهو! ، کاربران ایرانی یاهو! به وفور یافت می شوند! مانند اقدام های گوگل در عدم ارتباط مجازی صحیح با خیل عظیمی از کاربران ایرانی این پایگاه مشهور وب ، شرکت yahoo ! نیز برخی از خدمات خود را برای ایرانیان به حالت تعلیق یا قطع در آورده است که البته این مساله ، به وضح در بندهای شرایط ارائه خدمات به کاربران yahoo در شرایط مختلف ، تصریح شده است .

برای ان که در مورد شرایط ارائه خدمات yahoo اطلاعاتی کسب کنید حتما به نشانی : privacy.yahoo.com مراجعه کنید. خلاصه ، یاهو هم مقتضیاتی دارد که باید به ان ها عمل کند .

بزرگ ترین سایت اینترنت ، همانند گوگل ، ایرانیان بسیاری را در رده های مدیریتی ارشد در اختیار دارد. لکن ، نفوذ ایرانیان در رده های تصمیم گیری بزرگ ترین شرکت های اینترنتی جهان ، مثل گوگل و ebay و مایکروسافت و یاهو و … ، نتوانسته است آن ها را به تغییر رفتار سازمانی جهت دار علیه اطلاع رسانی به کاربران ایرانی ،متقاعد کند. یاهو! اگر چه تا کنون بخش فارسی را به ۱۵ بخش بین المللی خود اضافه نکرده است ، لکن از ارائه نسخه فارسی برخی از سرویس های مشهور خود که بعضا به زبان های عربی نیز ارائه می شوند ، خودداری می کند.

یاهو و افسوس

در راستای اقداماتی که این پایگاه علیه کاربران ایرانی انجام داده است ، می توان به مسدود کردن IP های کاربران ایرانی برای ارسال ایمیل های SMTP اشاره نمود که از طریق outlook یا برنامه های دیگر ،این امر امکان پذیر نخواهد بود.این اقدام که در جهت جلوگیری از بمباران های ایمیلی (Mail Bomb) یا ایمیل های جعلی (Fake Mail) صورت گرفته، SMTP Server ِیاهو دراولین گام فرستادن ایمیل، آدرسIP فرستنده میل را چک می کند تا اگر در محدوده (Range) خاصی بود، از ارسال ایمیل جلوگیری شود.

نمونه تصویر مسدود شدن IP در نشانی : www.partiasoft.com/picture_library/Yahoo-IPNotAllowed.jpg قابل مشاهده می باشد .

برای امتحان مسدود بودن IP خودتان، فرمان زیر را در منوی Run ویندوز بنویسید و نتیجه را مشاهده کنید: Cmd /k telnet mx1.mail.yahoo.com 25 این امر به احتمال زیاد به دلیل محبوبیت و کاربرد بیش از حد برنامه های مخرب یاهو، مانند FakeMailer و MailBomber در ایران صورت گرفته و کشور ایران در ارسال ایمیل های مستقیم به وسیله ی SMTP مسدود شده است.

البته این بدین معنا نیست که دیگر نمی توان از ایران ایمیل یاهو فرستاد. با استفاده از سیستم WebMail یاهو https://mail.yahoo.com/ همچنان امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

پس باید در ارتباط با هر سایتی در وب ، خیلی غرق انتشار اطلاعات خصوصی و محرمانه خود نشویم و از این که آینده next.yahoo.com برخی از امکانات یاهو برای بخشی از کاربران وب مهیا نیست ، افسوس نخوریم!