شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7899
بازدید: 713

رنگ وب سایت و اندازه فونت مطالب، در طراحی سایت، بهینه سازی و بهبود رتبه سئو نقش بسزایی دارد. رنگ سایت عموما در زمره فعالیت های افراد گرافیست قرار می گیرد. اما در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا نکات و تکنیک های بازی با رنگ ها را برای طراحی سایت، عنوان نماید. در مقاله “رنگ وب سایت و تاثیر آن بر بازدیدکنندگان” در خصوص تاثیر رنگ ها صحبت شد اما در این مقاله تلاش شده است تا قوانین استفاده از رنگ سایت توضیح داده شود.

چرا باید به رنگ سایت توجه داشته باشید؟

به صورت کلی رنگ سایت شما می تواند به عنوان یک نیرو محرکه بازدیدکنندگان وب سایت را به حضور در سایت شما و مشاهده مطالب آنها ترغیب نماید. همین امر از دید گوگل و الگوریتم های آن یک امر مثبت است و موجب بهبود رتبه وب سایت می شود. در مقابل تصور نمایید که بازدیدکنندگان وارد سایت شده اند اما به دلیل رنگ سایت نامناسب و یا فونت های آن نتوانستند موفق به مطالعه مطالب شوند همین امر موجب بالا رفتن bounce rate و جریمه شدن توسط الگوریتم های گوگل خواهد شد.

قوانین انتخاب رنگ سایت:

  • رنگ سایت شما می بایست با توجه به فعالیت های شما انتخاب گردد.

رنگ سایت می تواند نشان دهنده برند و هویت یک وب سایت می باشد. برای طراحی سایت ابتدا مخاطبان آن وب سایت را آنالیز نماید. طبیعتا برای یک وب سایت شرکتی از طرح های کودکانه و یا رنگ های تند استفاده نمی شود. جنسیت و سن مخاطبان یک وب سایت از عوامل مهمی می باشند که در انتخاب رنگ سایت بسیار مهم می باشد.قبل از اینکه طراحی سایت اجرایی گردد و یا در خصوص قیمت طراحی سایت با برنامه نویس خود صحبت نمایید لازم است تا رنگ برند و لوگوی خود را در اختیار او قرار داده و در خصوص رنگ سایت صحبت نمایید.

  • نوع ماژول های کلیکی و رنگ آنها خاص و قابل رویت باشد.

قیمت طراحی سایت بر اساس درخواست کاربر مشخص می شود و گاها متفاوت نیز می باشد. آنچه برای طراحی سایت مهم تلقی می گردد این مهم است که برای انتخاب رنگ سایت در بعضی موارد نیاز نیست تا بعضی موارد روتین را تغییر دهید به طور مثال به صورت معمولی عناوین و عباراتی که دارای لینک داخلی و یا خارجی هستند به صورت زیر خط دار آبی رنگ نمایش داده می شوند. چون این باور برای مردم جا افتاده است لذا بر خلاف آن عمل ننمایید.

برای رنگ سایت حتما در نظر داشته باشید که مواردی همچون بخش های قابل کلیک یا موارد شاخص را با رنگ های متفاوت طراحی نمایید تا قابلیت فهم سایت شما افزایش یابد.

  • انتخاب رنگ پس زمینه مناسب

سایت شما نشان دهنده هویت و برند شما است. بسیاری از کسب و کار های بزرگ دارای یک رنگ شاخص می باشند. این مورد می تواند در طراحی سایت شما نیز دخیل باشد. معمولا متخصصین برنامه نویس تلاش می نمایند تا از رنگ لوگو و برند به عنوان پیش زمینه رنگ سایت استفاده نمایند. رنگ هایی چون خاکستری و یا زرد کم رنگ که وضوح صفحه را کاهش می دهند برای سئو سایت بسیار پر خطر هستند زیرا منجر می شوند که خواننده پس از مدت زمان اندکی سایت را ترک نماید.

  • رنگ سایت خود را با توجه به عرف و فرهنگ انتخاب نمایید.

رنگ سایت شما می تواند نشانه فرهنگ و عقیده شما باشد. به طور مثال رنگ پس زمینه مشکی جدا از اینکه چشم را خسته می نماید، در ایران نماد ناراحتی است. حال اینکه رنگ سفید در کشورهایی چون ژاپن رنگ عزا محسوب می شود. لذا متخصصان طراح و گرافیست قبل از اینکه اقدام به طراحی سایت نمایند لازم است تا در خصوص فرهنگ و عقاید آن منطقه جغرافیایی خاص تحقیق نمایند.