شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7144
بازدید: 900

با آموزش nofollow کردن لینک های خروجی وردپرس در خدمت شما کاربران گرامی هستیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت می باشد و لازم است بصورت ویژه روی این مبحث دقت داشته باشید. چرا که شما به هر صفحه از وبسایتی که لینک میدهید و یا از هر سایتی که لینک دریافت می کنید بر روی بهینه سازی و سئو سایت شما تاثیر خواهند گذاشت، لازم است بدانید یک اشتباه کوچک میتواند رتبه سایت شما را نزد موتورهای جستجو تحت الشعاع قرار و دهد و سایت شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین هر زمان که قصد تبادل لینک با سایت دیگری را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک‌های شما به چه صورتی هستند.

اکنون در این مقاله آموزشی سایت پی سی اسکریپت قصد معرفی افزونه ای کاربردی در این زمینه را دارد که با استفاده از آن می توانید اقدام به nofollow کردن تمام لینک های خروجی وردپرس کنید. به عبارت دیگه این افزونه این امکان را به شما میدهد تا در تمام لینک‌هایی که در نوشته‌ها، صفحات سایت، پست تایپ سفارشی، منوهای وردپرس و… هر لینک خارجی به سایت دیگر که قرار داده اید را به صورت nofollow تبدیل کند.

 

آموزش nofollow کردن لینک های خروجی وردپرس :

قبل از هر چیز لازم است بدانید لینک‌ها در حالت کلی به چه شکلی هستند و منظور ما از لینک nofollow چیست؟

 

لینک نوفالو یا nofollow چیست؟

لینک‌هایی که در هر سایت وجود دارد به دو شکل فالو و نوفالو هستند که در حالت عادی تمامی لینک‌های یک سایت وردپرسی در بخش نوشته‌ها به صورت follow و در بخش دیدگاه‌ها به صورت nofollow هستند. وقتی شما و به سایتی لینک از نوع follow میدهید برای گوگل به این معناست که شما اعتبار سایت خود را با سایت مقصد شریک شده و به اشتراک می‌گذارید. در این صورت رتبه آن وبسایت هم متقابلا در اون کلمه لینک شده به صورت متقابل افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر سایت مذکور جزو سایت‌های بلاک شده در گوگل باشد و یا آنکه از سمت گوگل به عنوان اسپم شناخته شده باشد به دلیل آنکه شما به یک سایت اسپم لینک داده اید جریمه خواهید شد. برای تعیین کردن حالت follow و nofollow کافیست تا مشابه زیر یکی از خاصیت‌های follow یا nofollow را در بخش rel وارد کنید.

<a href="https://old.p30script.com" rel="nofollow">پی سی اسکریپت</a>

 

حال اگر چنین اتفاقی چندین بار تکرار شود تاثیر منفی روی سایت شما خواهد گذاشت و باعث افت رتبه و سئو سایت شما از دید بهینه بودن لینک‌سازی خواهد شد. بنابراین راهکار مناسب این است که شما خاصیت لینک‌های خروجی را در سایت خود به صورت nofollow تعیین کنید. اگر به تازگی متوجه این مسئله شده باشید مطمئنا چندین نوشته دارید که بررسی و بازنگری لینک‌های درون آن نوشته زمانبر و سخت خواهد بود. بنابراین بهترین راهکار این است که همه لینک های خارجی داخل سایت بصورت یکجا به nofollow تبدیل کنید.

 

افزونه nofollow کردن لینک های خروجی وردپرس :

هم اکنون افزونه‌ای که قصد معرفی آن را داریم با عنوان Nofollow for external link در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون بیش از 20.000 نصب فعال داشته است. با استفاده از این افزونه کاربردی می توانید اقدام به nofollow کردن لینک های خروجی در وردپرس کنید. برای استفاده از این افزونه کافیست تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و بعد از آنکه به صفحه افزونه هدایت شدید اقدام به دانلود و سپس نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خود کنید.

 

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://go.p30script.com/index.php?url=https://wordpress.org/plugins/nofollow-for-external-link”] دانلود افزونه Nofollow for external link[/button]

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منو با نام NoFollow ExtLink در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان سایت شما اضافه میشود روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و نوفالو کردن لینک ها در وردپرس هدایت شوید.

 

آموزش nofollow کردن لینک های خروجی وردپرس

 

حال بعد از ورود به صفحه تنظیمات افزونه ابتدا تیک گزینه Apply nofollow to Menu را فعال کنید تا خاصیت nofollow و خاصیت باز شدن لینک‌ها در پنجره جدید به کلیه لینک‌های خروجی در منوها، نوشته‌ها، برگه‌ها، پست تایپ سفارشی در وردپرس و… اضافه شود.

حالا اگر قصد دارید تا یک تعداد دامنه خاص رو از این قانون مستثنی کنید لازم است تا در فیلد Exclude Domains مشابه تصویر نام دامنه‌ها را وارد کرده و هر دامنه را با استفاده از کاراکتر کاما لاتین از هم جدا کنید تا به این دامنه‌ها چنین خاصیتی اضافه نشود. در نهایت روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا کلیه لینک‌هایی که به سایت‌های خارجی داده اید با استفاده از این سفارشی سازی به صورت nofollow تبدیل شود.

 

نویسنده

مدیر سایت
تلاش می کنیم بهترینها را برایتان دست یافتنی می کنیم! وقتی می بینیم که نیازهای شما با محصولات سایت ما برطرف می شود، بسیار خرسند می شویم. ما پشتیبانی 24 ساعته در تمام ایام هفته از طریق تیکتینگ و چت آنلاین داریم.