شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6982
بازدید: 616

کندی سرعت وردپرس از جمله مواردی است که اکثر وب مستران حداقل یک بار در طول دوره فعالیت خود در سطح وب با آن روبرو شده اند. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا ارتباط بین افزونه نامناسب و کندی سرعت وردپرس را شرح دهد.

 

آیا افزونه ها بر روی کندی سرعت وردپرس تاثیر گذار هستند؟

با وجود اینکه افزونه های وردپرس امکانات و قابلیت های متعددی را در اختیار ما قرار می دهند اما استفاده غیر اصولی و نامناسب افزونه ها ممکن است مشکلاتی را برای ما ایجاد نمایند. یک نوع از این مشکلات مربوط به مشکلات امنیتی برای سایت ماست. علاوه بر این مورد مشکلات کندی سرعت وردپرس و امکان تداخل افزونه ها هم از دیگر مشکلاتی است که امکان روبرو شدن با آن را داریم. حال بر آنیم که راه هایی موثر برای حل آنها به شما ارائه دهیم تا هنگام روبرو شدن با هر یک از این مشکلات از آن ها رهایی یابید.

 

افزونه هایی که منابع زیادی از سرور را مصرف میکنند و باعث کندی سرعت وردپرس می شوند را بیابید.

از طریق ابزارها و نرم افزارهایی که برای تست کردن سرعت وبسایت خود انجام میدهید، سرعت افزونه ها را بررسی نمایید. برای این کار افزونه مورد نظر را غیر فعال کرده و سرعت لود سایت خود را تست نمایید. در صورتی افزایش چشمگیری در سرعت داشتید می توانید افزونه مورد نظر را پاک نموده یا اینکه آنرا با افزونه مناسب جایگزین نمایید. برای تست سرعت وبسایت خود میتوانید از ابزار GTmetrix استفاده نمایید.

ابزار GTmetrix با دسترسی به جزئیات زیاد، با دو معیار PageSpeed و YSlow سایت شما را چک می کند. رتبه بندی در این سرویس از A تا F می باشد. با ثبت نام رایگان می توانید از ۷ موقعیت متفاوت تست را انجام دهید. امکان انتخاب مرورگر مختلف نیز برای تست وجود دارد. همچنین برای این مورد افزونه هایی وجود دارد که میتوانید با آن افزونه های نامناسب را شناسایی کنید

 

روش عیب یابی و راه حل رفع تداخل افزونه ها در وردپرس

مخزن وردپرس و سایر منابعی که افزونه های وردپرسی ارائه می دهند اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی، تعداد نصب های فعال تا کنون، نظرات کاربران و .. در اختیار ما قرار میدهند که میتوان با استناد به آنها تا حدودی از سطح امنیت افزونه و همچنین صحت کارکرد آن مطمئن شد. این اطلاعات شما را برای یافتن دلیل کندی سرعت وردپرس کمک می نماید. در ادامه سه مورد از مشکلاتی که عموما بر اثر تداخل افزونه ها رخ میدهد را بررسی مینماییم:

۱- صحت وبسایت و عدم کارایی افزونه

درصورتی که یکی از افزونه های وب سایت ما درست کار نکند ابتدا نگاه منید که آیا بروزرسانی جدیدی از افزونه مورد نظر در دسترس است یا خیر. معمولا این مشکلات مربوط به CSS یا جاوا اسکریپت های افزونه ما می باشد. در صورت وجود بروزرسانی ، اعمال آن روی افزونه و رفع مشکل آن می توان حدس زد که توسعه دهنده از مشکل افزونه خود باخبر شده و آن را اصلاح نموده است.

۲- به‌روزرسانی افزونه‌های موجود یا نصب یک افزونه جدید و بروز تداخل

اگر با نصب افزونه جدید یا به روزرسانی افزونه های موجود متوجه شدید مشکل تداخل افزونه ها در سایت شما ایجاد شده است بدانید که این مورد نیاز به عیب یابی ندارد و تنها کاری که شما انجام میدهید این است که افزونه مشکوک را غیر فعال میکنید و سایت خود را دوباره بررسی میکنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

در صورت نیاز میتوانید مشکل تداخل افزونه را به توسعه دهنده افزونه نیز اطلاع دهید که در صدد رفع آن بر آید. تا زمانی که مشکل افزونه حل گردد شما میتوانید از افزونه هایی با عملکرد مشابه استفاده نمایید. تداخل افزونه در کندی سرعت وردپرس می تواند تاثیر گذار باشد.

۳- به‌روزرسانی خودکار یا دستی و بروز تداخل

به روزرسانی خودکار هسته وردپرس، قالب و افزونه ها یک سیستم بسیار جذاب و عالی برای کاربران سایت های وردپرسی است که به کاهش زمان صرف شده نسبت به بروزرسانی های دستی کمک شایانی کرده است اما باید بدانید که در صورتی که از به روزرسانی خودکار استفاده میکنید در صورت تداخل بین افزونه ها ، رفع تداخل از آنها سخت تر و پیچیده تر است.

بسته به نوع خطایی که در وبسایت شما رخ میدهد دو نوع مشاهده رو میتوانید از خطا در وبسایت خود داشته باشید:

_ مشاهده پیغام خطا در بالای وب‌سایت

_ مشاهده صفحه‌نمایش سفید وردپرس یا به عبارتی صفحه سفید مرگ