شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6891
بازدید: 573

کنترل پنل هاست در واقع یک پنل مدیریتی برای هاست شما محسوب می شود که به وسیله آن امکان بارگذاری اطلاعات در هاست، ویرایش و اصلاح فایل ها را خواهید داشت. با توجه به نوع سرور (لینوکسی یا ویندوزی) کنترلپنل های مختلفی وجود دارند. در این مقاله پی سی اسکریپت در خصوص دو کنترل پنل پرکاربرد لینوکسی و ویندوزی صحبت می شود و ویژگی های آنها صحبت می نماید.

 

انواع کنترل پنل هاست:

کنترل پنل هاست موجود در دنیا شامل دو دسته کلی می شوند، کنترل پنل های ویندوزی و لینوکسی. این بدان معناست که در صورت خرید هاست ویندوز یا لینوکس، کنترل پنل سازگار و متناسب با آن سرویس در اختیار شما قرار می گیرد.

پرکاربردترین کنترل پنل های ویندوزی شامل موارد زیر می باشند:

Plesk
hosting controller
eXtend

و کاربردی ترین کنترل پنل هاست لینوکسی عبارتند از:

CPanel
DirectAdmin
Kloxo

معرفی اجمالی کنترل پنل Plesk :

یکی از بهترین کنترل پنلهای شرکت Parallels می باشد که امکان مدیریت آسان و سریع سرورهای مجازی را می دهد.ویژگی های جامع آن شامل مدیریت اکانتها ،ساخت وب سایت و به اشتراک گذاری منابع می باشد.

  • امکان ایجاد سریع سایت و تنها با چند کلیک
  • دارا بودن ۶۰ قالب آماده برای سایت و لایه هایی برای صنایع مختلف
  • امکان انتشار وب سایت به Facebook

از دیگر ویژگی های plesk میتوان بهنصب برنامه های کاربردی مانند as blog, e-commerce, website editing, project management, calendaring, accounting and financial, CRM, ERP, Knowledgebase, HRM و تنها با یک کلیک اشاره نمود .

معرفی اجمالی کنترل پنل Cpanel :

این کنترل پنل بر پایه ی Unix بوده که از رابط گرافیکی و ابزار طراحی برای ساده کردن فرایند میزبانی سایت استفاده می کند.Cpanel برای کنترل بهتر سایت سه سطح کاربری را ارئه می دهد که شامل Adminitrator,resseler,end user می شود.cPanel معمولا بر روی وب سرورهای لینوکس نصب می شود. اما اخیرا نسخه بتای آن برای وب سرور های Win (ویندوز) نیز عرضه شده است.علاوه بر رابط گرافیکی کاربردی Cpanel خط فرمان را نیز دارا بوده و امکان دسترسی به برنامه های Thirdparty، سازمانهای هاستینگ را می دهد.

cPanel جزو پرطرفدارترین کنترل پنل های تحت وب به شمار می رود.

در این کنترل پنل از Apache ، PHP ، MySQL ، PhpMyAdmin و سیستم مدیریت پست الکترونیکی Exim پشتیبانی کامل میشود. همچنین برای مدیریت حساب های کاربری سایت های وب هاستینگ، سیستم اختصاصی با نام WHM دارد که با این سیستم می توان به راحتی برای وب سایت های مختلف حساب های کاربری ایجاد کرد و آنها را به سهولت مدیریت نمود.
به طور ساده تر WHM برای اشخاصی است که می خواهند به کاربران خود خدمات میزبانی وب با کنترل پنل ارائه دهند.