شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6228
بازدید: 962

نمره کیفی عنوان جذابی است و از آن جذاب تر دریافت آن از طریق موتور های جستجویی چون گوگل می باشد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در خصوص روش های دریافت نمره کیفی خوب از طریق تبلیغات صحبت کند.

یکی از مهمترین مفاهیمی که در سیستم امتیاز‌دهی تبلیغات در گوگل اهمیت دارد، امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز (Quality Score) است که به آن نمره کیفی یا امتیاز کیفی نیز می‌گویند. با استفاده از امتیاز کیفیت، گوگل مشخص می‌کند که جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل کجاست و مقدار هزینه‌ای که باید برای هر کلیک بپردازید چه میزان است.

امتیاز کیفیت، یک نوع رتبه‌بندی گوگل است که به کلمات کلیدی و تبلیغات PPC مربوط می‌شود. امتیاز کیفیت شما به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)
  • ارتباط هر کلمه کلیدی با گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت صفحه فرود (Landing page quality) و مرتبط بودن کلمات کلیدی با صفحه فرود (relevance)
  • ارتباط متن تبلیغات شما (Ad text)
  • تاریخچه عملکرد حساب تبلیغات گوگل شما (Historical Google Ads account performance)

چرا لازم است تا نمره کیفی خوبی از گوگل دریافت کنیم؟

هزینه به ازای هر تبدیل به معنی مبلغی که برای هر کلیک می پردازید، نیست، بلکه هزینه ی اقداماتی است که کسی برای شما انجام می‌دهد، این اقدام میتواند ثبت‌نام برای یک آزمایش رایگان ، یا خرید یک محصول و… باشد. از آنجاییکه هر کلیک منجر به تبدیل نمی‌شود، بنابراین هزینه به ازای هر تبدیل اصولأ بالاتر از هزینه به ازای هربار کلیک است. خوشبختانه نمرات کیفیت بالا (نزدیک به 10) هم هزینه به ازای هربار کلیک و هم هزینه به ازای تبدیل را کاهش می‌دهند.

 

نحوه محاسبه نمره کیفی توسط گوگل:

امتیاز کیفیت، هرباری که کلمه کلیدی‌تان مشاهده می‌شود محاسبه می‌گردد. به عبارت دیگر امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ‌تان چندین بار در روز براساس تعداد دفعات نمایش (impressions) کلمه کلیدی‌ شما محاسبه می‌شوند. بخاطر داشته باشید که هر کلمه کلیدی دارای امتیاز کیفیت خاص خودش است و گوگل فقط به شما اجازه می‌دهد تا نمرات کیفیت در سطح کلمه کلیدی را مشاهده کنید.

در زیر به برخی از مهمترین عواملی که منجر به کاهش و افزایش نمره کیفی می‌شوند ، پرداخته شده است:

 

1- نرخ کلیک نسبت به رتبه (Click Through Rate)

هرچه CTR بیشتر باشد نمره کیفی بالاتر است و هرچه امتیاز کیفیت بالاتر باشد رتبه تبلیغتان بالاتر خواهد بود. این بزرگ‌ترین عامل در نحوه محاسبه امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ گوگل است. پیشنهاد ما جهت افزایش این مورد درج پویا کلمه کلیدی است. آیا می‌خواهید کلمات کلیدی زیادی در یک گروه تبلیغات وجود داشته باشد؟ ابزار درج پویای کلمه کلیدی (Dynamic Keyword Insertion) را امتحان کنید. این ابزار کلمات کلیدی را به طور پویا به نسخه تبلیغتان اضافه می‌کند (تا زمانیکه با واحد کاراکتر انطباق پیدا کند). می‌توانید اطلاعات بیشتر را در این مورد از گوگل مطالعه کنید.

 

2- تاریخچه کلیک

گوگل از پیشنهادات رقبای شما در همان کلمات کلیدی برای تعیین نمره کیفیتی که دریافت می‌کنید ، استفاده می‌کند. همچنین تاریخچه آن کلمه کلیدی را از دیگر حساب ها (other accounts) و تاریخچه کلی آن کلمه کلیدی به طور کامل بررسی می کند

 

3- کیفیت صفحه فرود

ارسال یک بازدیدکننده به صفحه اصلی بجای صفحه ی فرود یک محصول خاص یا صفحه فرود خدمات، باعث آسیب رسیدن به سهولت جهت‌یابی می‌شود زیرا بازدیدکننده باید برای کسب اطلاعات مورد نیازش در سایت جستجو انجام دهد.

بنابراین بازدیدکننده را مستقیمأ به سمت محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید هدایت کنید و مطمئن شوید که متن تبلیغ‌تان با متنی که در صفحه فرود دارید مطابقت دارد.

 

صفحه فرود خوب باید داری سه ویژگی زیر باشند

  • محتوای اصلی، مرتبط و سودمند
  • شفاف‌سازی و قابل اعتماد بودن
  • سهولت جهت‌یابی