شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7446
بازدید: 955

ویدیو بلاگر در واقع شخصی می باشد که به واسطه مخاطبین ویدیو های خود در اینترنت و فضای مجازی شناخته شده است. بسیاری از برند ها از این شهرت برای جذب نظر کاربران و معرفی محصولات خود استفاده می نمایند. امروزه ویدئو بلاگر های معروفی در ایران و خارج از کشور در حال فعالیت هستند که میزان درآمد آنان بسیار زیاد می باشد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا شما را با این ویدیو بلاگر ها آشنا سازد.

مروری بر ویدیو بلاگرها و فعالیت آنها:

به صورت کلی ویدیو های مذکور ویدیو هایی هستند که توسط افراد مشهور تولید و تهیه می شوند. این ویدیو ها در سطح فضای مجازی و اینترنت نشر داده می شوند و به شهرت و بازدید بالایی خواهند رسید. ویدیوبلاگر ها می توانند ویدیو خود را در موضوعات مختلف اعم از مد و لباس، غذا و خوردنی، دکوراسیون، موضوعات اقتصادی و سیاسی و مواردی از این قبیل تهیه نمایند.

برای ویدیو بلاگر شدن لازم است تا ابتدا هدف از بلاگر شدن مشخص شود. سپس مشخص نمایید تا فعالیت ویدیوبلاگر شما چه تفاوتی با سایر افراد دارد؟ حتما موضوع ویدیو بلاگر خود را مشخص نمایید. برای این مورد در نظر داشته باشید که علاقه و حوزه فعالیت شما بسیار مهم می باشد. برای انجام فعالیت در زمینه ویدیو بلاگر شدن لازم است تا زمان کافی و زیادی در این حوزه صرف نمایید.

 

موضوع یک video blogging لازم است تا در گام اول مشخص باشد و بر اساس آن پلتفرم فعالیت خود را مشخص نماید. در این راستا به طور مثال شما مشخص خواهید نمود که در ویدیو خود آیا از شخصیت های کارتونی و یا متن استفاده خواهید نمود یا خیر.

یکی از دلایل موفقیت یکvideo blogging انتخاب موضوع پر مخاطب است. موضوعات خوب، بازدید های بالایی نیز دارند. با توجه به اینکه امروزه شبکه های اجتماعی بازدید های بالایی دارند لذا موضوع ویدیوبلاگر می تواند بر اساس میزان بازدید ویدیو های نشر داده شده در فضای مجازی انتخاب شود.

فعال بودن یک ویدیو بلاگر بسیار مهم می باشد. برقراری ارتباط با دوستان، تهیه فیلم های مختلف، نشر روزانه پست و مواردی از این قبیل، نشان دهنده اکتیو بودن یک video blogging است. این مورد در جذب مخاطب بسیار مهم می باشد.

انواع ویدیو بلاگر ها

همانگونه که پیشتر عنوان شد، ویدیوبلاگر ها می توانند در زمینه های مختلفی بنا بر استعداد و علاقه خود فعالیت نمایند. انواع ویدیوهای بلاگر ها با توجه به حوزه فعالیت آنها در شاخه های زیر طبقه بندی می شود:

  • انواع اقتصادی یا Economy Blogger
  • انواع فشن و مد یا Fashion Blogger
  • انواع زیبایی یا beauty blogger
  • انواع مسافرت، گردش و طبیعت گردی یا travel blogger
  • انواع غذا ها و خوردنی ها یا Food Blogger
  • انواع ماشین یا car influencer
  • انواع دکوراسیون و زیباسازی یا interior blogger
  • انواع طنز و بداهه گویی یا Entertainment influencer
  • انواع بازی و سرگرمی یا Video Game Blogger

 

ویدیو بلاگر عموما در تمام احوال از یک دوربین که قابلیت فیلمبرداری دارد، استفاده می نماید. البته گفتنی است که این نیاز گاها با یک تلفن همراه که امکان فیلم برداری نیز دارد، جبران می شود. ولیکن باید در نظر داشت که تهیه یک ویدیو حرفه ای در کیفیت عملکرد یک video blogging بسیار مهم می باشد و اینفلوئنسر ها عموما افرادی را استخدام می نمایند تا از آنها ویدیو های حرفه ای تهیه نماید.

روش های کسب درآمد ویدیو بلاگر ها

آنچه که در خصوص ویدیو بلاگر ها مهم می باشد، میزان فعالیت و زمانی است که برای این موضوع صرف می نمایند. هر کدام از video blogging ها با توجه به نوع فعالیت خود، درآمد های متفاوتی دارند. باید در نظر داشته باشید که حوزه کاری video blogging بسیار مهم است. اگر این حوزه در زندگی روزمره افراد کاربرد زیادی داشته باشد، طبیعتا درآمدزایی در این بخش آسان تر و بیشتر خواهد بود.

روش های کسب درآمد ویدیو بلاگر ها از طریق ویدیو هایی است که تهیه شده و نشر داده می شوند. به این صورت که بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ بابت تهیه این ویدیو هزینه های گزافی را پرداخت می نمایند. اگر شما یک video blogging موفق باشید، قطعا بازدیدکنندگان و مخاطبان زیادی خواهید داشت. کمپانی های برای این مورد هزینه زیادی می کنند. video blogging های عموما از روش های مختلفی کسب درآمد می نمایند:

  • از طریق تماشای ویدیو توسط مخاطبین
  • از طریق فروش ویدیو
  • از طریق نظرسنجی ها و …

ویدیو بلاگر ها عموما می توانند ویدیو های تهیه شده خود را بر اساس تعداد بازدید ها به شرکت های مختلف بفروشند. همچنین بر اساس محتوای مد نظر آنها ویدیو تولید نموده و ارائه دهند.

 

معرفی چند ویدیو بلاگر معروف خارجی و ایرانی

ویدیو بلاگر های متفاوتی در ایران و خارج از کشور فعالیت می نمایند که دارا شهرت و موقعیت نسبتا مناسبی هستند. که در ادامه به معرفی چندی از آنان پرداخته می شود:

  • گری واینر چاک

وی یک ویدیو بلاگر مشهور می باشد که در زمینه تولید نوشیدنی و پرورش میوه فعالیت می نمود. او از طریق نشر ویدیو های خود در اینترنت درآمدی بالای 60 میلیون دلار دارد. امروزه ویدیو های وی بازدید بالایی در فضای مجازی دارند.

  • رند فیشکین

ویدیو بلاگری که همانند بسیاری از ثروتمندان جهان درس و دانشگاه را رها نمود و به صورت تخصصی بر روی استعداد و حرفه خود فعالیت نمود. او تمام وقت و هزینه خود را بر روی بهینه سازی موتور های جستجو و seo قرار دارد. video blogging مذکور به صورت ویدیویی از تجربیات خود سخن می گوید و در زمینه سئو مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

  • برایان کلارک

بی شک وی یکی از ویدیو بلاگر های مهم در زمینه تولید محتوا می باشد. تکنیک های وی برای تولید محتوای یونیک و به دور از کپی باعث شده تا ویدیو های این ویدیو بلاگر مورد توجه مخاطبان این عرصه قرار گیرد.

در ایران نیز ویدیوی بلاگر های مختلفی در زمینه های متفاوت مشغول می باشند. گرایش اکثر ویدیو بلاگر های مشهور در زمینه مد، فشن و زیبایی است. در زیر با برخی از ویدیو بلاگر های معروف ایرانی آشنا خواهید شد:

  • الناز گلرخ

الناز گلرخ یک ویدیو بلاگر ایرانی می باشد که در زمینه زیبایی و محصولات آرایشی فعالیت می نماید. نقطه عطف فعالیت های وی به دلیل سالن آرایشی بوده است که قبلا در تهران داشته است.

  • صدف بیوتی

به جرات می توان عنوان نمود که صرف بیوتی به عنوان یک video blogging قوی در حوزه آرایشی و زیبایی در حال فعالیت می باشد. میزان موفقیت این بلاگر تا حدی می باشد که بسیاری از برند های داخلی و خارجی به دنبال تهیه ویدیو از این بلاگر برای معرفی کمپانی خود هستند.