شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5194
بازدید: 1341

قطعا تا به حال مشاهده نموده اید که در بعضی از url ها www در آغاز نام وب سایت درج شده است و در بعضی از url ها این مورد وجود ندارد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا تاثیر این مورد بر سئو وب سایت شما را توضیح دهد.

از لحاظ فنی هیچ دلیلی وجود ندارد که نام سایت حتماً با www آغاز شود. www یک توافق است که بین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات وب انجام شده است تا تمامی نام‌های میزبان از یک پروتکل تبعیت کنند.

با این توضیحات بسیاری از کاربران آدرس وب سایت را بدون www فاقد معنی می دانند.

 

آیا وجود www برای بهبود سئو الزامی است؟

از لحاظ فنی تفاوتی نمی کند که آدرس یک سایت با www به موتور های جستجوگر معرفی شود و یا بدون www ایندکس گردد ولیکن تاثیر آن بر سئو بحث مهمی می باشد. موتور های جستجوگر مانند گوگل www.p30script.com و p30script.com را به عنوان دو سایت مختلف می شناسند و هر دوی آنها را ایندکس می کنند.اما مشکل از همین مرحله آغاز می شود زیرا از نظر خزنده های گوگل دو سایت متفاوت دارای محتوای یکسان هستند. به همین دلیل برای انان رتبه منفی در نظر خواهند گرفت.

 

پیشنهاد:

قبل از آغاز به فعالیت تصمیم بگیرید که سایت شما با www در دسترس کاربران قرار گیرد و یا بدون www مناسب تر است. برای این کار کافی است تا به صفحه تنظیمات همگانی وردپرس (داشبورد >> تنظیمات >> همگانی) وارد شوید. سپس در فیلد نشانی وردپرس (URL) آدرس سایت خود را با www یا بدون آن وارد کنید.

برای تغییر آدرس پیش فرض می توانید از کد های ریدایرکت 301 نیز استفاده نمایید. برای این مورد :

اگر می خواهید تا سایتتان فقط با www باز شود می توانید کد زیر را در فایل .htaccess قرار دهید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

اما اگر می خواهید سایتتان بدون www باز شود می توانید از کد زیر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که به جای rokesh.ir آدرس سایت خود را قرار دهید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^rokesh\.ir$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://rokesh.ir/$1 [R=301,L]