شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5888
بازدید: 579

هاستینگ چیست ؟ هاستینگ، هاست و یا سرور به فضایی در سطح اینترنت گفته می شود که شما می توانید اطلاعات وب سایت خود اعم از دیتابیس، فایل و مواردی از این قبیل را در آن بارگذاری نمایید. تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا در این مقاله معیار های انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب را شرح دهد.

 

چرا انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب مهم می باشد ؟

اگر شما جز آن دسته از کاربران می باشید که قصد دارید تا فعالیت و کسب و کار خود را در سطح اینترنت مطرح نمایید و مشتریانی در سطح وب داشته باشید لازم است تا یک وب سیات اینترنتی برای فعالیت داشته باشید. وب سایت های اینترنتی به موارد زیر نیاز دارند:

  • فضا برای بارگذاری اطلاعات یا هاست
  • یک نام منحصر به فرد که به آن دامنه نیز گفته می شود
  • قالب یا چارچوب که با توجه به نوع اسکریپت می تواند ظاهرهای مختلفی داشته باشد و شخصی سازی شود

موارد مذکور حداقل نیاز های راه اندازی یک وب سایت هستند. البته در ادامه کار و برای موفقیت در بین حجم عظیم رقبا لازم است تا موارد دیگر نیز برای وب سایت خود تهیه نمایید همچون:

  • گواهی ssl که منجر به معتبر نشان دادن سایت شما به موتور های جستجوی می شود.
  • بهینه سازی سئو
  • بهینه سازی اسکریپت

و …

هاستینگ ایرانی

 

در این مقاله تلاش شده است تا معیار های انتخاب یک هاستینگ معتبر برای انتخاب فضای میزبانی شرح داده شود.

 

معیارهای انتخاب شرکت هاستینگ خوب:

همانگونه که قبلا نیز عنوان شد، هر وب سایت بر روی یک فضا بارگذاری می شود. فضای مذکور خود یک سخت افزار است که به وسیله اینترنت به کل دنیا متصل می باشد. یک شرکت هاستینگ وظیفه فراهم آوردن سخت افزار و بخش بندی آنها به هاست های مختلف را دارد. هر هاست به یک وب سایت تعلق می گیرد تا بتوان اطلاعات خود را در آن بارگذاری نماید. با این تفاسیر عوامل مختلفی می تواند در نوع کیفیت هاستینگ تاثیر گذار باشد. در زیر این موارد تفکیک شده اند:

  • میزان آپ تایم بودن سرور

قبل از انتخاب شرکت هاستینگ باید به دقت بررسی نمود که میزان uptime بودن سرور هی آن شرکت چه میزان است. به طور مثال آیا سرور ها قطعی زیادی دارند و مرتب از دسترس خارج می شوند ؟ جالب است در نظر داشته باشید که هر اندازه قطعی یک سرور بیشتر باشد تاثیر منفی آن بر روی رتبه سایت شما از دید موتور های جستجو نیز بیشتر است. هیچ شرکتی نمی تواند ادعا نماید که آپتایم 100 درصد دارد زیرا یک سخت افزار ممکن است به هر دلیل غیر پیش بینی از دسترس خارج شود. اما آنچه مهم است این مورد است که شرکت هاستینگ باید در سریع ترین زمان ممکن مشکل را رفع نمایند و قطعی را به حداقل برسانند.

چگونه می توان آپتایم سرور را بررسی نمود؟

بهترین راه برای بررسی آپتایم سرور بررسی کاربران و مشتریان یک هاستینگ می باشند. در این راستا تالارهای گفتگو و انجمن های تخصصی می توانند بسیار مفید باشند. همچنین تجربه نشان داده است که شرکت هایی که شخصا دارای دیتاسنتر اختصاصی هستند بسیار راحت تر و سریع تر می توانند مشکل را رفع نمایند زیرا نیاز به بررسی و مکاتبه با شرکتی که از آن سرور اجاره نموده اند، نمی باشد.

  • نوع پشتیبانی

یکی از دلایلی که موجب می شود تا کاربران به یک شرکت هاستینگ اعتماد نمایند، نوع پشتیبانی آنها است. همواره باید دقت نمود که یک شرکت هاستینگ حافظ اطلاعات حساس یک برند و سایت است این اطلاعات ممکن است به اطلاعات حساب های کاربری، بانکی و مواردی از این قبلیل دلالت نماید. لذا ایجاد مخاطره برای یک وب سایت باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. این مورد حاصل نمی شود مگر با پشتیبانی 24 ساعته شرکت هاستینگ. بهترین شرکت های هاستینگ هم اکنون دارای پشتیبانی 24 ساعته از طریق تیکت و تلفن هستند. لذا کاربران در هر ساعت از شبانه روز اگر با مشکل رو به رو شدند می توانند با پشتیبانی مطرح کنند.

هاستینگ چیست

  • سخت افزار بروز

در شرایط فعلی دنیا، که سرعت نقش بسزایی دارد و تکنولوژی دائما در حال بروز شدن است، در زمینه هاستینگ نیز استفاده از سخت افزار های نو، تازه و جدید برای بهبود عملکرد سرور ها اهمیت بسزایی دارد. بهبود سخت افزار در سرعت لود سایت ها، امنیت سرور و رضایت مشتریان یک وب سایت تاثیر گذار است.

  • امنیت سرور

یک وب سایت می تواند محیطی برای کسب درآمد باشد لذا ممکن است اطلاعات پرداخت کاربر در آن نگهداری شود. همچنین اطلاعات مشتریان، تصاویر، دیتابیس و … هر کدام می تواند مورد حمله و سو استفاده هکر ها قرار گیرد. در همین راستا نوع برخورد شرکت های هاستینگ در مقابل نفوذهای هکر ها و جلوگیری از حملات مهم است.

استفاده از افزونه های بروز سمت سرور، دانش کافی واحد مانیتورینگ سرور و رویکرد های مقابله با هکر ها از جمله مواردی است که توسط یک شرکت هاستینگ می بایست پیاده سازی و فراهم شود.

  • نوع بکاپ گیری

یکی از خدمات شرکت هاستینگ، بکاپ گیری از اطلاعات کاربر می باشد. یک شرکت هاستینگ خوب می بایست دارای سیکل بکاپ گیری مناسب و منظم باشد. همچنین می بایست این امکان را فراهم آورد تا هر زمان که کاربر نیاز به بازگردانی بکاپ داشت و یا لینک دانلود بکاپ مورد نیاز بود، بتواند در اختیار کاربر قرار دهد.

  • هزینه

بحثی که شاید برای تمام کاربران مد نظر قرار می گیرد، بحث هزینه است. شاید در ابتدای کار اینگونه به نظر رسد که می توان از هاست های کم هزینه استفاده نمود اما به چه قیمت! در این مقاله قصد داریم عنوان کنیم که لازم است بنا بر نیاز خود سرویس تهیه نمایید. قطعا فراهم نمودن تمام امکاناتی که در بالا عنوان شد، هزینه بر است و خیلی از شرکت های هاستینگ با حذف چند مورد می توانند هزینه ها را برای شما کاهش دهند و خب طبیعتا در این شرایط بازخورد نیز نمی تواند کارآمد باشد. در ابتدای کار اگر که یک وب سایت بازدید بالایی نداشته باشد می توان از هاست اشتراکی که هزینه کمتری به نسبت سایر هاست ها دارد استفاده نمود ولیکن در ادامه فرآیند باید انتظار داشت تا با افزایش بازدید و درخواست منابع بیشتر سمت سرو ، هزینه هاست نیز افزایش می یابد.

  • قابلیت ارتقا

یک هاستینگ معتبر می بایست به ازای هر نوع درخواست و نیازی، سرویس مناسب ارائه دهد. برای کاربرد هایی نظیر دانلود، بکاپ گیری، سایت های سازمانی و … نیاز است تا سرویس ویژه ارائه گردد. یک هاستینگ می بایست این امکان را داشته باشد که چنانچه کاربری در اواسط کار نیاز به ارتقای فضای میزبانی خود داشت، زمینه را فراهم آورد

  • راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل و بلاک شدن آی پی

بحث اسپم شدن ایمیل و بلاک شدن ای پی های سرور از جمله بحث هایی است که ممکن است در گام اول برای کاربران اهمیت نداشته باشد اما برای سایت های سازمانی و یا مواردی که قصد ارسال ایمیل انبوه دارند، می تواند حیاتی باشد. یک شرکت هاستینگ خوب می بایست به صورت منظم آی پی های خود را مانیتور و بررسی نماید تا چنین مشکلاتی برای کاربران ایجاد نگردد.

بهترین هاستینگ

  • استفاده از کنترل پنل های اورجینال

زمانی که محیط یک سرور به بخش های کوچکتر به نام هاست تبدیل می شود، لازم است تا بر روی هاست ها کنترل پنلی نصب گردد تا کاربر بتواند از طریق آن اطلاعات خود را به هاست منتقل نماید. کنترل مذکور چنانچه لایسنس دار باشد می تواند امنیت اطلاعات کاربر را تضمین نماید. مشاهده شده است که استفاده از کنترل پنل کرک شده منجر به حذف اطلاعات کاربران گردیده است.

  • بررسی مشتریان شرکت هاستینگ

اعتبار یک شرکت هاستینگ، مشتریان آن می باشند. هر اندازه که یک شرکت از مشتریان سرشناس تری میزبانی نماید، اعتبار بیشتری دارد. این اعتبار می تواند به بررسی نام و اسم و رسم سایت ها باشد یا رتبه و رنگ سایت از دید سایت هایی چون الکسا مد نظر قرار گیرد.

 

نتیجه گیری:

در نوشتار فوق تلاش شد تا بخشی از عوامل مهم در انتخاب هاستینگ شرح داده شود. البته ذکر تمام موارد برای انتخاب یک هاستینگ خوب از حوصله یک مقاله خارج است. در مقالات آینده تلاش می شود تا موارد دیگر و همچنین معرفی هاستینگ های خوب داخلی و خارجی به بحث گذاشته شود.