شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6604
بازدید: 609

شبکه نمایش گوگل یا GDN مخفف Google Display Network است، برای نشر تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات وب سایت‌ها به کاربران گوگل می‌پردازد. GDN از سال ۲۰۰۳ توسط گوگل معرفی شد. این امکان به عنوان زیر شاخه‌ای از گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگلی برای تجارت‌های آنلاین، این امکان را فراهم می‌کند تبلیغات بنری یا تصویری خود را با فرمت‌های متفاوت و رایج در وب سایت‌هایی که بیشتر مورد توجه کاربران آنها است، نشان دهند. تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در خصوص GDN توضیحاتی را در این نوشتار ارائه نماید.

یکی از مزیت های تبلیغات در گوگل به کمک شبکه نمایش گوگل در رسیدن شما به افراد، بسیاری کمک می‌کند. در حالی که افراد در دنیای بزرگ اینترنت در حال مرور وب سایت‌های مورد علاقه خود یا مشاهده یک فیلم YouTube یا حتی چک کردن حساب Gmail خود هستند، تبلیغ شما برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود. گوگل از تاثیر این حافظه تصویری برای دیده شدن تبلیغ شما به خوبی استفاده می‌کند. این تبلیغ بنری می‌تواند برای هر شخصی به نمایش گذاشته شود و به تبلیغ تجارت شما کمک کند.

 

تفاوت شبکه نمایش گوگل و شبکه جستجوی گوگل:

عملکرد شبکه‌ جستجوی گوگل به عنوان یکی از روش‌های تبلیغ گوگل طوری است که وقتی کاربران عبارات یا کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنند تبلیغات شما به نمایش در آمده و به دست آن‌ها خواهد رسید. این تبلیغات نتایج اصلی جستجوی گوگل محسوب می‌شوند که به کاربران نشان داده می‌شوند.

اما در روش دیگر تحت عنوان شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) کمی تفاوت وجود دارد. GDN تبلیغات شما را حین خرید، جستجو و خواندن مطالب مختلف به دست مشتریان می‌رساند. همین امر باعث می‌شود یک تبلیغ ساده GDN در حافظه تصویری کاربران نقش بسته و در ناخودآگاه آنها نفوذ کند. این خود به عنوان یکی از کارامدترین روش‌های تبلیغ منجر به مراجعه کاربران به وب سایت شما خواهد شد.

 

شبکه نمایش گوگل به چه شکل تبلیغ می شوند:

شبکه نمایش گوگل که به عنوان یک خدمت از گوگل ارائه می‌شود امکان نمایش تبلیغات در بیش از ۲ میلیون وب سایت را دارد. از مهمترین این وب سایت‌ها که می‌تواند بهترین محل برای تبلیغات GDN وب سایت شما باشد و حجم بازدیدکننده بالایی در طی روز دارد، میتوان به YouTube، Gmail، سایت‌های همکار گوگل (AdSense Publisher) و… اشاره کرد. این وب سایت‌ها که روزانه محل مراجعه کاربران بسیاری هستند احتمال مشاهده تبلیغات تصویری، بنری یا ویدیویی شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. همچنین مدیران سایت‌ها می‌توانند به صورت حرفه‌ای تر با ثبت نام در وب سایت‌های همکار گوگل، اشتراک بگیرند و از این وب سایت‎های پربازدید برای درج تبلیغات خود تحت عنوان GDN استفاده کنند.

یکی از روش‌های دیگر این است که تبلیغات شما در وب سایت‌هایی از شبکه نمایش گوگل در دسترس کاربران باشد که آن سایت‌ها بیشتر مورد علاقه کاربران سایت است. در نتیجه این روش می‌تواند با بازگشت کاربران قدیمی سایت یا مشتریان علاقه مند، به بازگشت سرمایه تبلیغات صرف شده نیز کمک شایانی کند. بازگشت کاربران قدیمی به تجارت شما و مشاهده مجدد سایت را اصطلاحا Remarketing یا بازاریابی مجدد می‌نامند. این امر با نگاهی دیگر می‌‌تواند باعث افزایش رضایت‌مندی و رشد سطح وفاداری مشتریان برند و حرفه شما خواهد شد.

 

هدف از GDN

هدف از تبلیغ برای هر کسب و کاری، بیشتر دیده شدن فعالیت و تجارت شما در دنیای آنلاین است. اما استفاده از شبکه نمایش گوگل به عنوان یک روش جدید تبلیغ، نشانه‌گیری دقیق‌تری از یک تبلیغ است. اگر بخواهیم در مورد هدف از GDN به عنوان یک نوع تبلیغ حساب شده و اصطلاحا کار درست حرف بزنیم، یک جمله کافیست، “مخاطبان اصلی خود را پیدا کنید!”