شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4876
بازدید: 589

 

سیستم مدیرت محتوای وردپرس امروزه جز CMS های پر طرفدار بین وب مستران می باشد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است که نکات اصلی بهینه سازی سئو سایت های وردپرسی را تشریح کند.

 

  • دسترسی سایت وردپرسی خود را بازبینی نمایید.

در cms وردپرس بسیاری از مدیران سایت جهت جلوگیری از ایندکس شدن وب سایت برای موتور های جستجو قبل از آماده شدن ، دسترسی ها را محدود می نمایند. گاها ممکن است تیک این قسمت فعال باشد و پس از راه اندازی، سایت برای موتور های جستجو قابل رویت نباشد. برای بررسی این مورد از منوی “تنظیمات” گزینه “خواندن” را انتخاب نمایید و بررسی لازم را مطابق با تصویر زیر انجام دهید.

 

wordpress-seo

 

  • بهینه سازی پیوندهای یکتا

صفحات و یا URL ها را در وردپرس می توان بهینه نمود. بهینه بودن به این معنا است که کاربر با مشاهده URL متوجه شود که صفحه مورد نظر در مورد چه مطلب می باشد. با استفاده از گزینه “ساختار نوشته” می توان پیوند ها را شخصی سازی نمود.

به طور مثال اگر در بخش ” نام نوشته” URL را به صورت زیر تعریف نمود، قطعا برای کاربر خوانایی بالایی دارد.

https://old.p30script.com/قالب-دمو/

 

  • اضافه کردن نقشه به سایت وردپرس

Sitemap XML یک فایل xml می باشد که در آن تمام صفحات و محتویات آنها لیست شده است. این فایل به خزنده های موتور های جستجو کمک می کند تا آسان تر بتواند سایت را ایندکس نماید.

 

  • استفاده صحیح از برچسب ها و دسته ها

وردپرس امکان دسته بندی و تگ گذاری را در نوشته ها برایتان فراهم می کند. این کار به موتور های جستجو کمک می کند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کند. لذا برای این مورد زمان صرف نموده و تگ بندی صحیحی انجام دهید.

 

  • از پیوندهای داخلی و یا Internal links استفاده نمایید.

موتور های چستچو برای وب سایت هایی که لینک داخلی دارند و بین مطالب خود پیوند ایجاد می نمایند نمره مثبتی تحت عنوان page authority در نظر می گیرند. این کار موجب مب شود که کاربران در سایت شما زمان بیشتری صرف نمایند. مثلا اگر سایت شما در حوزه آگهی است و قبلا مطلبی در خصوص معرفی “رپورتاژ آگهی” درج نموده اید عی کنید تا در مطلب جدید به آن لینک داخلی ایجاد نمایید.