شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3450
بازدید: 656

در ادامه بحث سئو در این آموزش قصد داریم در خصوص تازگی محتوا و بروز بودن آن صحبت کنیم. اجازه دهید با یک مثال کار خود را آغاز نماییم.

تصور کنید قصد دارید یک هارد اکسترنال برای لپ تاپ خود تهیه نمایید. در گام اول در اینترنت جستجو خواهید نمود و با انواع و اقسامی از هارد ها ، قیمت ها ، برند ها و ویژگی ها رو به رو می شوید. کدام لینک را انتخاب خواهید نمود ؟ سایتی که آخرین قیمت ها و بروز ترین ها را ارائه می دهد ؟ سایتی که نمودار قیمت یک ماه اخیر را نشان می دهد ؟ سایتی که تغییرات قیمت هارد را نمایش می دهد؟

قطعا پاسخ شما گزینه اول و انتخاب سایتی است که بروز ترین قیمت ها را نمایش می دهد. هم اکنون مقتدارانه اعلام می کنیم با همین مثال ساده شما خمیر مایه اصلی یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم Freshness یا تازگی محتوا را فرا گرفتید.

 

هدف الگوریتم تازگی محتوا:

 

گوگل عاشق و تشنه است! و همواره به دنبال بروز ترین اخبار است. لذا الگوریتم Freshness را معرفی نمود تا نظر کاربران بروز خود را جلب کند. گوگل به هیچ وجه دوست ندارد کاربران را به سمتی سوق دهد تا از مقالات قدیمی استفاده نمایند.اما سوال اصلی این است :

آیا تولید محتوای تازه و بروز باعث بهبود رتبه سایت خواهد شد؟

در جواب باید بگوییم خیر، تا به حال شنیده اید که مواد غذایی تازه به خودی خود باعث و بانی یک غذای خوشمزه شوند ؟

آنچه مهم است باز خورد کاربران است. این مهم به دست نمی اید جز با جلب نظر آنان. لذا تولید محتوای تازه و کارآمد که بروز ترین اخبار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

آیا می دانید کدام مطالب برای گوگل ارزش بیشتری دارند ؟

 

    1. مطالبی که باعث می شوند کاربران بیشتر در سایت حضور داشته باشند.
    2. مطالبی که از سایت های معتبر و بروز لینک می گیرند.
    3. مطالبی که بازدید بالایی دارند.

 

چگونه می توانیم از الگوریم تازگی محتوای به نفع خود استفاده کنیم ؟

 

  • مطالبی که Impression بالایی دارند را ششناسایی کنید. پس از شناسایی این مطالب را بروز نمایید. بروزنمایی ممکن است هر تغییر در نتیج ارائه شده ، تصویر ، متن و … باشد.
  • کاربران را بشناسید و بدانید به دنبال چه مطالبی هستند. سعی کنید همیشه اولین باشید. اگر سایت شما در زمینه خبر ، سینما و ورزش فعالیت می کند تاثیر این عامل چند برابر است.
  • هیچ زمان تاریخ نشر یک مطلب را حذف نکنید. گوگل در این مورد بسیار حساس است. می توانید جهت تازه نشان دادن مطلب آن را ویرایش نمایید.
  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید زیرا می توانید زیر رو شدن رتبه سایت خود را با این فعالیت و لینک دهی به سایت خود مشاهده نمایید.
  • دقت نمایید با انتشار یک مطلب ، تاریخ انقضای آن آغاز نشده است و شما همواره باید یک مطلب را بروز نگه دارید. حال اگر بتوانید به صورت پراکنده لینک دهی نمایید، نمره مثبت دریافت نمایید.

 

در یک جمله :

به صورت هدفمند و پیوسته سایت و مطالب آن را بروز نمایید.