شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2547
بازدید: 602

در این سری آموزش ها ( سئو و انتخاب کلمات کلیدی ) قصد داریم نکاتی ارائه نماییم تا برای مبتدیانی که به تازگی فعالیت خود را در بحث سئو آغاز نمودند مفید باشد و بتوانند سایت خود را به سایت های برتری که گوگل آنها را ایندکس می کند، تبدیل نمایند.در گام اول توصیه ما انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد. شما به عنوان مدیر سایت و نویسنده مطلب می بایست خود را در مقام کاربر جست و جو کننده قرار دهید، چه کلماتی جست و جو می نمایید ؟ از چه نگارشی استفاده می کنید ؟ کدام عنوان عمومیت بیشتر دارد؟ و …

با پاسخ به سوالات بالا قدم اول را در تهیه یک متن بی رقیب برداشته اید و قطعا این قدم مهم ترین قدم است. اگر توانستید ذهن کاربر خود را بخوانید حال نوبت قرار دادن آن کلمات در متن است. انتخاب کلمات کلیدی هدفمند کمک میکند تا محتوای متن ساختار و محوریت داشته باشد و از طرفی شانس انتخاب سایت شما از بین میلیون های سایت مرتبط در اینترنت افزایش یابد.

شناسایی کاربر

قطعا به عنوان نویسنده سایت، شما از هدف خود مطلع می باشید اما اینکه کاربران چگونه به سایت شما وارد شوند و از چه طریقی سایت شما را شناسایی کنند از اهمیت بالا برخوردار است. شما قطعا در آغاز نگارش چند نمونه کلمه کلیدی در ذهن دارید . این کلمات می تواند شامل عنوان مطلب، خدمات ، محصولات و .. باشند. از بین کلمات کاندید می بایست انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. سایت هایی چون https://moz.com/explorer موجود می باشند که می توانند نوع کلمه کلیدی شما را ارزیابی نمایند.

به طورمثال در این سایت شما می توانید میزان چگالی کلمه کلیدی، تعداد جست و جو ها و حتی کلمات نزدیک به آن که از تعداد بالای جست و جو در موتور های جست و جو را به خود اختصاص داده اند، مشاهده نمایید.

زمانیکه از ابزار های بررسی کلمات کلیدی استفاده می کنید دو حالت رخ می دهد:

  • عبار جست و جوی شما بسیار تکرار شده است.
  • عبارت مد نظر با استقبال کمتر عموم رو به رو است.

ممکن است تصور نمایید مورد اول گزینه بهتری است اما در واقع زمانیکه شما از کلمات گروه دوم استفاده می کنید به این معنا است که سایت شما رقبای کمتری دارد و گاها با جست و جو کلمات گروه دوم سریع تر و با شانس بیشتری توسط گوگل شناخته می شود. در گروه اول هر چند کلمات کلیدی شما عمومیت بیشتر دارند اما قطعا شانس انتخاب سایت نسبت به حالت دوم کمتر است.

حال تصور کنید کلمات شما در گروه یک بوده و شما قصد دارید انتخاب کلمه کلیدی خود را باز هم هوشمندانه تر نمایید، این بار به سراغ حجم جست و جو های صورت گرفته می رویم.

اگر کلمه ای که جست و جو نمودید حجم بالایی را به خود اختصاص داده بود ، عباراتی نزدیک به آن را انتخاب نمایید که در بازه های زمانی نزدیک به جست و جو بیشترین رتبه را داشته باشد. در بسیاری از موارد، بهتر است شما عبارت کلیدی خاصی را انتخاب کنید که سطح رقابت برایش پایین می باشد. در سئو، ما این کلمات را با نام کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) معرفی می کنیم.

درک مفهومی کلمات کلیدی

قطعا خود نیز قبول دارید که انتخاب کلمه کلیدی چون ” مقاله ” و رسیدن به صفحه اول گوگل مسیر دشواری است. موتور های جست و جو امروزی علاوه بر اینکه بر اساس خود کلمات کلیدی و حجم تکرار آنها سایتهای مختلف را رتبه بندی می نمایند، بر اساس مفهوم کلمات نیز جست و جو انجام می دهند.

فرض کنید شخصی واژه لپ تاپ را جست و جو می نماید و از طرف دیگر این واژه به عنوان کلمه کلیدی در وب سایت درج شده است. در این حالت کلمه کلیدی شما می تواند گنگ باشد زیرا ممکن است نظر کاربر با جست و جوی این عبارت هر مفهومی همچون جنس کفش ها، قیمت کفش ها و … باشد.در نتیجه اتفاقی که می افتد این است که کاربر به صورت اشتباه به سایت شما هدایت می گردد.

 

راه حل:

راه کار چیست ؟ نرخ تبدیل را بالا ببرید ! با انتخاب کلملت کلیدی طولانی تر اما با مفهوم بیشتر می توانید میزان شانس سایت خود را برای انتخاب توسط کاربر افزایش دهید. با این روش شما جستجوی موثری خواهید داشت و باعث می گردد کاربرانی که به اشتباه وارد سایت شده اند کم تر و از طرفی میزان زمانی که کاربران صحیح در سایت شما سپری میکنند افزایش یابد. گوگل امتیاز مثبت بالایی برای حالت دوم در نظر می گیرد که با کسب این امتیاز مطلع باشید گام اول درست برداشته شده است.