شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 8550
بازدید: 1009

سئو فروشگاه اینترنتی یکی از مقوله های مهم در بحث جذب ترافیک و بازدید برای یک وب سایت اینترنتی است. در بحث سئو عوامل مهمی دخیل هستند اما برخی از موارد همچون تاکتیک های لینک سازی می توانند تاثیر مثبت تر و سریع تری بر روی رتبه و رنک سایت شما داشته باشند. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا درخصوص این استراتژی ها بیشتر صحبت خواهد شد. همچنین تکنیک ها صحیح و موارد اشتباه که تاثیر مثبت و منفی بر رتبه سایت خواهند داشت، شرح داده می شود.

لینک سازی چیست؟

لینک سازی که در لاتین Link Building نیز به عنوان گفته می شود به مجموعه ای از فعالیت ها اشاره می نماید که هدف آنها جذب بک لینک از سایر صفحات موجود در اینترنت برای بهبود سئو فروشگاه اینترنتی و در نتیجه افزایش بازدید است. با لینک سازی شما می توانید یک قدم استوار در راستای بهبود جایگاه سئو فروشگاه خود بر دارید. باید عنوان نمودن که لینک سازی عموما بر روی کلمه کلیدی خاصی هدف گذاری می شود و صرف اینکه فروشگاه شما دارای بک لینک بسیاری است نمی توان نتیجه گرفت که جایگاه وب سایت از نظر گوگل بهتر است.

لینک سازی یک فعالیت حرفه ای و مهندسی می باشد که در زمره فعالیت های افراد مجرب و دانا در امر سئو می گنجد. یک لینک سازی خوب برای سئو فروشگاه های اینترنتی می بایست به مواردی همچون اعتبار سایت مبدا، تعداد بک لینک های آن سایت، صفحه ای که لینک ها به آن وارد می شوند و مواردی از این قبیل دقت نماید.

آشنایی با لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر روی سئو فروشگاه:

جهت ارائه یک فروشگاه ساز رایگان که تکنیک های سئو در آن رعایت شده است، توجه به لینک سازی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر لینک سازی یک روش قوی و تضمین شده برای بهبود وضعیت یک سایت از دید موتورهای جستجویی چون گوگل خواهد بود. مشاهده شده است از آنجا که برای سئو فروشگاه، کلمات کلیدی عموما یکسان و یا نزدیک به یکدیگر می باشند لذا توجه به لینک سازی خارجی کمتر بوده و تمرکز بر روی لینک سازی داخلی است.

به صورت کلی ربات های موتورهای جستجویی همچون گوگل برای درک معنایی و مفهوم یک صفحه نیاز دارند تا از لینک ها برای ارتباط مفهومی استفاده نمایند. اگر لینک های داخلی به صفحاتی ارجاع داده شوند که دارای جایگاه ویژه ای بوده و اعتبار آنها زیاد است، منجر خواهد شد که اعتبار صفحه فعلی نیز بالاتر رفته و سریع تر رشد یابد. در سایت های فروشگاهی که محصولات جدید در آن وارد می شوند لینک سازی داخلی به یکی از موارد زیر دلالت می نماید:

  • صفحات اصلی وب سایت در فروشگاه ساز رایگان و تاثیر آن در سئو فروشگاه:

صفحه اصلی هر وب سایت فروشگاهی به عنوان معتبر ترین صفحه برای لینک سازی داخلی شناخته می شود. در بهترین فروشگاه ساز اینترنتی معمولا از یک فضای خالی برای نمایش آخرین محصولات وارد شده استفاده می نمایند تا به محض ارائه محصول کاربران بتوانند متوجه آن شوند. لذا هر محصول جدید پس از درج در سایت برای این بخش یک لینک داخلی دریافت می نماید.

  • صفحات مربوط به طبقه بندی محصولات و یا برچسب ها:

هر کدام از محصولاتی که در یک فروشگاه ساز رایگان درج می شوند قطعا در یک طبقه و یا دسته قرار می گیرند. لینک سازی به صفحات مربوط به این طبقات می تواند در سئو فروشگاه اینترنتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

  • صفحات مربوط به محصولات مرتبط:

در بعضی از فروشگاه های اینترنتی فضایی برای عنوان نمودن محصولات مرتبط در نظر گرفته شده است تا کاربران را به سمت مقایسه سوق دهد. زمانی که یک محصول جدید بیان می شود، تعداد زیادی لینک از سایر صفحات ممکن است به محصول دید وارد شود. این موضوع نیز بر سئو فروشگاه مربوطه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

چگونگی لینک سازی داخلی از سایر محصولات قدیمی مرتبط:

گاها در یک فروشگاه اینترنتی مشاهده می شود که محصول جدید با سایر محصولات قدیمی نزدیکی ساختاری و مفهومی دارد. در این موارد برای بهبود سئو فروشگاه استفاده از لینک سازی داخلی پیشنهاد می گردد. برای این موارد کار کمی دشوار است زیرا:

  • بسیاری از سایت های فروشگاهی دارای چندین نویسنده هستند که محصولات را در سایت درج می نمایند. لذا این امکان وجود دارد تا به سایر محصولات اشراف کافی نداشته باشند.
  • گاها محصولی در سایت درج شده است اما به دلیل اینکه تاریخ انتشار آن مربوط به مدت ها قبل است، از دید بسیاری از افراد پنهان خواهد بود.
  • گاها بررسی تمام موارد و محصولات برای نزدیکی بار معنای و کاربردی آنان دشوار خواهد بود. در این حالات گاها پیدا نمودن مقاله مرتبط بسیار سخت تر از درج محصول جدید است.

با تمام این تفاسیر، هم اکنون باید به این سوال پاسخ داد که یک استراتژی و تکنیک مناسب لینک سازی چیست؟

تکنیک لینک سازی مناسب برای بهبود رتبه سئو فروشگاه اینترنتی:

تمام کاربرانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین در بستر اینترنت را دارند؛ به دنبال آن می باشند که بتوانند اعتبار کافی جذب نموده و مشتریان خود را قانع سازند تا از آنها خرید انجام دهند. تکنیک لینک سازی یکی از روش های جذب اعتبار برای سئو فروشگاه است.

کسب اعتبار از طریق لینک سازی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. روش های مستقیم به مواردی چون لینک بیلدینگ، ارائه پست های مهمان و جذب مشتری در شبکه های اجتماعی دلالت می نماید. در روش های غیر مستقیم نیز محصولات یونیک و یکتا در کنار بک لینک های طبیعی در سئو فروشگاه تاثیر زیادی دارد.

بهترین فروشگاه سازی اینترنتی به وسیله فاکتور Link Juice یا عصاره لینک مورد بررسی قرار می گیرند. عصاره لینک در واقع به کیفیت واعتباری که وب سایت هایی به وسیله لینک های داخلی و خارجی کسب می نمایند، اشاره می نماید. کیفیت لینک ها در ارتباط مستقیم با رتبه وب سایت ها و کیفیت آنان است. برای روشن شدن موضوع در نظر بگیرید که سایت 1 و سایت 2 دو وب سایت فروشگاهی هم رده هستند. اگر تعداد بک لینک های سایت 1 از سایت 2 بیشتر باشد به این معنا خواهد بود که رتبه سایت 1 از سایت 2 در دید ربات های گوگل بیشتر است. البته تعدا بک لینک ها از یک سو و کیفیت سایت هایی که لینک از آن گرفته می شود از سوی دیگر در رتبه فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است.

نقش لینک سازی خارجی در سئو فروشگاه:

برای لینک سازی خارجی و بهبود سئو فروشگاه تکنیک های متفاوتی وجود دارد. در مواردی که افراد از روش های میانبر استفاده می نمایند تا سریع تر رتبه وب سایت خود را ارتقا دهند ممکن است که سایت آنها دچار جریمه از دید گوگل شود.

برای ایجاد لینک سازی خارجی برای بهبود سئو فروشگاه همواره باید به نکات زیر توجه نمود:

  • صفحه مد نظر و زمینه کاری وب سایت می بایست مرتبط با نوع فعالیت فروشگاه اینترنتی شما باشد.
  • اگر قصد دارید تا از سایتی بک لینک دریافت نمایید و سئو فروشگاه را ارتقا ببخشید، تلاش کنید تا سایت مورد نظر یک سایت فعال باشد و به صورت منظم بروز گردد.
  • سایت انتخابی شما باید دارای رتبه سئو جایگاه مناسبی از دید گوگل باشد.
  • محتوای سایت ها همواره می بایست توسط یک شخص و به صورت کاملا طبیعی بروز شده و ایجاد گردد لذا از سایت هایی که محتوای آنها به وسیله ربات ایجاد می شود پرهیز نمایید.
  • سایت های انتخاب شده شما برای لینک سازی خارجی می بایست در شبکه های اجتماعی فعال بوده و دارای مخاطب باشد.

گفتنی است که در بحث دیجیتال مارکتینگ موارد زیادی وجود دارند که موجب تغییر جایگاه وب سایت فروشگاهی شما شده و به آن ضربه می زنند.

سئو فروشگاه اینترنتی به چه مواردی بستگی دارد؟

بهترین فروشگاه ساز اینترنتی که توسط متخصصین و مهندسین خبره ارائه می شود و داری سئو فروشگاه قابل قبولی است، به ریزترین نکات یک فروشگاه اینترنتی پرداخته است که برخی از موارد مهم آن در زیر لیست شده اند:

  • پیکربندی ابزار مدیریت جهت بررسی بخش های مختلف
  • توجه به بخش های حسابداری، مدیریت مالی، درگاه پرداخت آنلاین
  • پیاده سازی لجستیک، ارسال مرسولات
  • امکان پردازش سفارشات، مدیریت پرداخت
  • امکان مدیریت کارکنان، کار گروهی، مدیریت فروشگاه
  • پیاده سازی اپلیکیشن ساز، اپ ساز بدون کد، اپلیکیشن ساز اندروید، اپلیکیشن فروشگاهی

 

انتخاب یک تکنیک لینک سازی چه تاثیری در رتبه و سئو فروشگاه خواهد داشت؟

همواره باید دقت نمود که بهترین صفحات وب سایت و مهمترین محتوا به آسانی در اختیار کاربران قرار گیرند. این امر در سئو فروشگاه تاثیر بسزایی دارد. این محتوا ها می توانند بیشترین لینک داخلی را دریافت نمایند. یکی از صفحاتی که بیشترین لینک داخلی را می تواند دریافت نماید همانگونه که در بالا نیز شرح داده شد، صفحه اول وب سایت است. برای لینک سازی به این صفحه باید به موارد زیر دقت نمود:

  • جدا سازی مفهومی و کاربردی محصولات برای بهبود سئو فروشگاه:

تصور نمایید در سایت شما 4 محصول اصلی و طبقه بندی اصلی وجود دارد. هرکدام از این طبقه ها خود به زیر طبقه جداگانه ای تقسیم می شود. حال اگر تمام ایم صفحات در منوی اصلی سایت طراحی شوند منجر خواهند شد که همگی از دید ربات های گوگل دارای اعتبار یکسانی باشند. این مورد خلاف بخش بندی شما خواهد بود که آنها را اولویت بندی نموده اید.

در لینک سازی داخلی شما می توانید این اولویت را حفظ نمایید. به این معنا که صفحه اصلی ما دارای لینک های داخلی به دسته های اصلی است. در ادامه دسته های اصلی می توانند به زیر دسته های محصولات خود لینک داخلی ایجاد نمایند. این نوع لینک سازی منجر به فراخوانی راحت تر محصولات و طبقه بندی سریع تر برای ربات های گوگل خواهد شد.

  • نقش انکر تکست ها و استفاده از آنها:

استفاده از انکر تکستها برای بحث ارتباط سازی مفهومی صفحات و بهبود رتبه سئو بسیار مهم است. انکر تکستها در واقع یک توضیح سریع و مفهومی از صفحه مد نظر که لینک سازی داخلی برای آن ایجاد می شود ارائه می کند. به طور مثال تصور نمایید که در راهرویی تابلویی با عنوان اتاق 100 درج شده است. این تابلو هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اتاق مذکور ارائه نمی دهد. حال اگر بر روی تابلو مذکور نوشته شود، اتاق مدیریت، مفهوم متفاوتی می توان از آن استخراج نمود. توضیح ” اتاق مدیریت” در واقع همان انکرتکست ها می باشند.

ب گذری به موارد بالا متوجه خواهیم شد که بحث لینک سازی بسیار پیچیده و فنی می باشد. بکار گیری تمام اصول منجر می شود تا نتیجه کار بسیار موفق باشد و رتبه فروشگاه اینترنتی به سرعت بهبود یابد اما روش های مذکور نیاز به افراد متخصص دارند لذا بسیاری از اشخاص که مایل هستند از فروشگاه ساز اینترنتی رایگان استفاده نمایند، پیاده سازی این اصول را به شرکت های طراحی وب سایت می سپارند.

آیا لینک سازی می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد؟

تا کنون تنها در خصوص فواید و مزایای لینک سازی و تاثیر مفید آن بر رتبه فروشگاه آنلاین صحبت شد اما در ادامه قصد داریم تا برخی از رایج ترین مشکلاتی که می تواند از لینک سازی منشا گیرد را تشریح نماییم.

  • لینک های شکسته

شاید برای شما هم پیش آمده است که گاه آسانسور در طبقه مد نظر شما ایست نکند. لینک های شکسته یا internal broken links نیز لینک هایی هستند که ربات های گوگل با انتخاب آنها به صفحه مورد نظر شما وارد نشده و به بیان ساده تر هیچ اطلاعاتی به آنان نمایش داده نمی شود. این مورد می تواند تاثیر منفی زیادی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد. در وب سایت های اینترنتی اگر اطلاعات مربوط به صفحه ای نشان داده نشود، کاربرد خطای 404 دریافت می نماید. لینک های شکسته در بحث طراحی فروشگاه ساز رایگان می تواند به یکی از دو روش زیر رخ دهد:

  • نشانی قبلی صفحه مد نظر تغییر داده شده است.
  • صفحه مد نظر از سایت بدون هر گونه صفحه جایگزین حذف می شود.

2- لینکهای اشتباه به صفحات ریدایرکت شده

گاها مشاهده شده است که یک لینک در فروشگاه اینترنتی به هر دلیلی ویرایش شده و تغییر می یابد. در ادامه برای اینکه به رتبه سایت تاثیر منفی وارد نشود لازم است تا تمام صفحاتی که به آن صفحه مد نظر لین داخلی داشته اند نیز ویرایش و بروز شوند. در اینجا مفهوم ریدایرکت 301 معنا می یابد. البته این مفهوم کاملا فنی است ولیکن مهندسین نرم افزار خبره در پشت پرده برای بهینه سازی فروشگاه ساز اینترنتی شما از این مورد استفاده می نمایند.

  • لینک های بسیار به صفحات کم اهمیت

درست است که لینک سازی در سئو فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است اما باید در نظر داشت که صفحاتی که برای آنها لینک سازی نیز انجام می شوند، بسیار مهم هستند. در یک ساختمان اداری هیچ گاه 10 راه برای رسیدن به انبار تعبیه نمی شود اما ممکن است چندین راه پله جداگانه برای ورود به بخش پشتیبانی در نظر گرفته شود. برای مبحث لینک سازی نیز به همین ترتیب، هیچ گاه لازم نیست تا شما هزینه و زمان خود را صرف صفحات کم ارزش نمایید. لازم است تا صفحات با ارزش را در وب سایت خود شناسایی نموده و بر روی آنها مانور نمایید. دقت نمایید که لینک سازی می بایست به صفحاتی انجام شود که از لحاظ محصول و کاربرد به صفحه فعلی شما مرتبط باشد.

  • لینک سازی داخلی زیاد برای صفحات مهم

عکس توضیحات بالا نیز می تواند منجر به کاهش کارایی و ضربه زدن به رتبه فروشگاه شما شود. اگر به یکی از صفحات مهم وب سایت لینک های داخلی زیادی وارد شود، اعتبار صفحه مورد نظر بین تمام لینک ها پخش خواهد شد. حال اگر ارتباط مفهومی این لینک ها نیز کم باشد، گوگل برای درک معنایی بین صفحات دچار مشکل شده و این مورد به صورت مستقیم توسط گوگل جریمه می شود.

صفحات بدون لینک و تاثیر آن در سئو فروشگاه

صفحات بدون لینک از دید گوگل بسیار عجیب هستند و این مورد را جریمه می نمایند. در واقع هر اندازه که محتوای شما مفید و خوب باشد، اما بدون استفاده از تکنیک لینک سازی دارای اعتبار و ارزشی نخواهد بود.

با توضیحاتی که در بالا عنوان شد، می توان متوجه شد که استفاده از تکنیک های لینک سازی همچون راه رفتن بر روی لبه شمشیر است. چنانچه این موارد در جای خود و به صورت اصولی استفاده نشود می تواند تاثیرات غیر قابل جبرانی را به وب سایت شما و سئو فروشگاه شما وارد نماید.

  • لینک سازی چگونه می تواند به سئو فروشگاه کمک نماید؟

به مجموعه فعالیت هایی که به منظور ایجاد ارتباط بین مفاهیم صفحات مختلف در بستر اینترنت انجام می شود، لینک سازی گفته می شود. با لینک سازی داخلی و خارجی می توان محصولات را در یک طبقه دسته بندی نمود و به عنوان مقایسه و پیشنهاد موارد بیشتری را به خریداران ارائه کرد.

  • فوت کوزه گری در لینک سازی برای بهبود سئو فروشگاه چیست؟

برای سئو فروشگاه اینترنتی می توان بهترین لینک را از سایت اینترنتی خود دریافت نمایید. میزان انرژی که برای لینک سازی و دریافت بک لینک بین صفحات فروشگاه خود صرف می نمایید، به نسبت کمتر از سایت های دیگر است. حال آنکه نتیجه آن چندین برابر بهتر می باشد.

  • مهمترین تکنیک ها در لینک سازی کدام هستند؟

در ایجاد لینک سازی باید دقت نمود که از صفحاتی برای بهبود سئو وب سایت استفاده نمود که دارای بازدید بالایی هستند. انکر تکست ها می توانند تاثیر ژرفی بر روی مفهوم صفحات داشته باشند. چنانچه مرزبندی محتوایی در صفحات به درستی انجام شود، ارزش صفحات حفظ شده و بازدید بالایی به آن وارد می شود.

  • مشکلات رایج در لینک سازی کدام موارد می باشند؟

از جمله مهمترین مشکلاتی که در لینک سازی وجود دارد، عدم توجه به اعتبار صفحات، یافت نشدن صفحه مورد نظر، صفحات فاقد لینک و یا صفحاتی با لینک های فراوان است. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند تاثیر منفی و جبران ناپذیری در سئو وب سایت داشته باشد.