شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2602
بازدید: 658

در بخش سوم آموزش های سئو قصد داریم اهمیت بهینه بودن تصاویر در سئو سازی را توضیح دهیم. طبق بررسی هایی که صورت گرفته است به طور متوسط در یک سال حدود 700 میلیارد عکس در فضای وب بارگذاری می شود. بنابراین می توان متوجه شد که چنین محتوای بزرگی، برای موتور های جستجوگر که همواره علاقمند به ارائه بهترین پاسخ به سوالات هستند، بسیار مهم و جالب توجه است.

 

استفاده از متن جایگزین یا Alt text

یک متن جایگزین کمک می کند تا ربات های موتور جست و جو بتوانند مفهوم تصاویر را درک کنند و نتیجه موثری در جست و جو برگردانند.

در وردپرس، می توان هنگام ویرایش یا ورود یک تصویر به محتوا، در قسمت “متن جایگزین” اطلاعات لازم را وارد کرد.در انتخاب متن جایگزین دقت نمایید که این متن نباید خیلی طولانی باشد و یا به صورت بی هدف کلمات کلیدی را در خود جای دهند.

 

نام فایل عکس

از دیگر روشهایی که به موتور جست و جو کمک می کند تا مفهوم یک عکس را بهتر درک کند نام مناسب فایل عکس است. نام فایل عکس چنانچه مرتبط با مفهوم متن باشد می تواند تاثیر مستقیم بر روی ربات های موتور جستوجو داشته باشد.

نام فایل عکس دومین راه برای فهمیدن محتوای آن است. همانطور که متن جایگزین نشان دهنده ماهیت و محتوای عکس به ربات های خزنده وب می باشد، نام فایل نیز در صورت مرتبط و صحیح بودن می تواند یک امتیاز قوی را به الگوریتم های رتبه بندی گوگل بدهد.

چند نمونه نام مناسب برای عکس ها:

  • picture-seo.jpg
  • importance-of-seo.jpg

 

اندازه و ابعاد تصاویر

عامل سوم در بهینه نمودن تصاویر حجم آنان می باشد. تصاویر با حجم کمتر باعث می شود تا سرعت فراخوانی و واکشی آن سریعتر باشد و گوگل امتیاز مثبتی برای این مورد در نظر بگیرد.

چه کنیم تا تصاویر بهینه داشته باشیم ؟

  • حجم تصویر را بهینه نماییم.
  • تا اندازه ای که کیفیت تصویر از بین نمی رود ابعاد تصویر را مناسب و کمتر در نظر بگیریم.

جالب است بدانید که نسبت عرض به ارتفاع تصاویر در سئو سایت تاثیر گذار است. اگر این نسبت بسیار بزرگ باشد یعنی طول تصویر زیاد باشد باعث می شود تا سایت شما در موبایل نتواند خروجی مناسب نمایش دهد و اگر که این نسبت کم باشد برای خواندن مطالب دچار مشکل خواهید شد. لذا تلاش نمایید تا عکس ها ابعاد مربعی داشته باشند.

بنابراین سعی کنید همیشه تصاویری که در سایت استفاده می کنید؛ اگر تصاویر بزرگی هستند و بخش زیادی از عرض صفحه را اشغال می کنند، به حالت مربعی نزدیک تر باشند تا در حالت موبایل، محتوای تصاویر بهتر دیده شود.

 

سایت مپ برای عکس ها

نکته مهم دیگر ایجاد سایت مپ برای تصاویر است که دو مزیت کاربردی دارد :

  • ایندکس شدن تصاویر
  • ارتباط بین تصاویر با مطالب

سایت مپ عکس علاوه بر ارائه آدرس تصاویر سایت، مشخص می کند که کدام تصویر متعلق به کدام صفحه یا مطلب است. چنانچه از cms وردپرس استفاده می نمایید برای این مورد می توانید از افزونه Images sitemap for wordpress بهره ببرید.