شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6551
بازدید: 574

دانلود رایگان یکی از موضوعاتی است که اکثر کاربرانی که در زمینه وب فعالیت می کنند به آن علاقه دارند. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش می کند تا 5 مرجع دانلود قانونی را خمتتان معرفی نماید. در گذشته فقط داشتن کامپیوتر برای همگام بودن با آخرین تکنولوژی کافی بود اما امروزه استفاده از اینترنت نیز برای این کار الزامیست. عملکرد سخت افزار به پیشرفت نرم افزار وابسته است. کامپیوتر بدون نرم افزار بی استفاده است.

نرم افزار با نوشتن هزاران کد ایجاد می شود. این کار به دقت، هزینه و نیروی انسانی نیاز دارد. از لحاظ اقتصادی این کار یک نوع سرمایه گذاری است چون شما می توانید نرم افزارها را بفروشید. مشترک افزار چیزی بین نرم افزار دانلود رایگان و فروشی است. مشترک افزار اجازه استفاده شما از یک نرم افزار را در مدت محدودی می دهد. وقتی این دوره تمام شد باید نرم افزار را بخرید.

 

منبع آزاد یا open source

بعضی از شرکت های نرم افزار از حمایت کننده مالی برای تولید نرم افزار استفاده می کنند و نسخه هایی از نرم افزارها را بصورت دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. بعضی از نرم افزارها بسیار ساده اند و بعضی از آنها در اینترنت موجود هستند. بنابراین شرکتها آنها را نمی فروشند. اکثر شرکت ها، نرم افزارها را در دو نسخه ارائه می دهند:

1- نسخه سبک که ابتدایی و رایگان است.
2- نسخه کامل که پیشرفته و مخصوص فروش است.
3- تفاوت منبع آزاد و سرقت اطلاعات

نوشتن کد تولید یک نرم افزار مانند نوشتن یک کتاب است. کسی که نرم افزار تولید می کند اختیار آن را دارد و می تواند تصمیم بگیرد که با دریافت پول آن را در اختیار دیگران قرار دهد. در زیر به کارهایی که تولید کنندگان برای جلوگیری از سرقت یا استفاده غیرمجاز از نرم افزار انجام می دهند، اشاره می کنیم:

تولیدکنندگان از کدهای خاص، مجوز، قفل، هولوگرام و … استفاده می کنند. این کدها نرم افزار را فعال می کنند. البته هکرها این کدها را پیدا یا غیرفعال می کنند. نرم افزار منبع آزاد یا آزاد افزار از شما رمز نمی خواهد و به آسانی نصب می شود. اگر نرم افزاری دریافت کردید که قفل و هولوگرام ندارد و کد نمی خواهد، آن نرم افزار اصل نیست.

 

دانلود رایگان نرم افزار:

بعضی از نرم افزارها بصورت open source وجود دارند که هر فردی می تواند آنها را دانلود کرده و استفاده کند. از 5 سایت زیر می توان نرم افزار دانلود رایگان دانلود کرد:

CNET این سایت یکی از بزرگترین پایگاههای داده های نرم افزاری است. نرم افزارها در این سایت به طور مرتب توسط یک آنتی ویروس قوی کنترل می شوند. پایگاه داده این سایت دربردارنده صدهزار برنامه دانلود رایگان برای تمام سیستم عامل هاست.

ZDNet Downloads این سایت بیست سال است که مشغول به کار می باشد، صد در صد ایمن است و دارای نرم افزارهای رایگان و فروشی است.

Tucow’s Butterscotch این سایت یک راه کاملا متفاوت برای دانلود کردن نرم افزارهای دانلود رایگان ارائه می دهد. اگر می خواهید معروف ترین برنامه ها را به صورت ایمن و قانونی دانلود کنید این سایت بهترین مکان برای این کار است.

Brothersoft این سایت بسیار مانند CNET و ZDNet است، اگر می خواهید با آخرین اخبار درباره نرم افزارها همگام باشید، به Editor’s Blog مراجعه کنید که در بایگانی آن انواع نرم افزارهای فروشی و مشترک و دانلود رایگان موجود می باشد.

Freeware Filesدر قسمت بایگانی این سایت فقط نرم افزارهای رایگان موجود است، اگر دنبال چنین چیزی هستید از آن دیدن کنید.