شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5603
بازدید: 404

تعداد کلمات مناسب برای یک مقاله سئو شده و بهینه چه میزان می باشد ؟ بحث سئو چالش ها و سوالات بسیاری دارد که برای بسیاری از سوالات مربوط به آن هیچ گونه پاسخ واضح و روشنی وجود ندارد.

تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا در این آموزش به نقش تعداد کلمات مناسب برای یک نوشته بپردازد. اگر بخواهیم راحت به این قضیه نگاه نماییم، محتوای طولانی شانس بیشتری در مقابل محتوای کوتاه برای کسب رتبه بالاتر دارند.البته باید این مهم را در نظر گرفت که طولانی بودن خود شاخصی کیفی است و نمی توان عدد و رقمی برای آن تعیین نمود.

 

برای تعیین تعداد کلمات یک مقاله به چه فاکتور هایی نیاز دارید ؟

  • درون مایه و حوزه فعالیت:

اگر حوره فعالیت سایت شما در خصوص خبر است، هیچ کس انتظار ندارد که برای اطلاع رسانی از یک مقاله 2000 کلمه ای استفاده نمایید. بالعکس اگر در حوزه نقد و بررسی فعالیت می نمایید، نوشتن مقاله ای با 1000 کلمه کار آنچنان دشواری نخواهد بود.

  • انتظارات گوگل را برآورده نمایید:

نظر گوگل را در مورد مقاله و موضوع خود جویا شوید. قبل از شروع نوشتن مقاله، عبارت کلیدی خود را سرچ کنید و ببینید سایت هایی که در جایگاه های اول صفحه نتایج حضور دارند، چند کلمه ای هستند. اگر مشاهده نمودید که سایت هایی که در رتبه اول گوگل قرار دارند ، تعداد کلمات کلیدی بالایی دارند پس به این معنا خواهد بود که جهت برنده شدن مقاله خود می بایست یک محتوای طولانی تهیه نمایید.

با این توضیحات این باور ذهنی را دور نمایید که اگر یک محتوای طولانی تهیه نمایید پس گوگل به آن رتبه بالایی ارائه می دهد. زیرا در عمل این چنین اتفاقاتی نمی افتد. گوگل از فاکتور های بسیاری برای رتبه بندی استفاده می نماید که تعداد کلمات یک مقاله تنها یک مورد از آن ها است.

دیدگاه گوگل برای تعداد کلمات یک مقاله چیست ؟

اخیرا گوگل نظر خود را در خصوص تعداد کلمات کلیدی یک مقاله عنوان نموده است و جالب است که بدانید هیچ عدد و رقمی را عنوان ننموده است.

seo-word

یکی از مواردی که گوگل به آن بسیار علاقه نشان می دهد ، میزان به اشتراک گذاری مقاله در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی است. لذا ارتباط بین تعداد کلمات و نرخ به اشتراک گذاری آنها به صورت مستقیم است.

طبق تحقیقت انجام شده مقالاتی که در بازه «3000 – 10000» کلمه هستند، بیشتر از همه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.

به عنوان حرف آخر در نظر داشته باشید که اگر مقاله شما کوچکترین موارد را زیر نظر بگیرد و به آنان پاسخ دهد، این حس خوب را به خواننده منتقل می نماید که مقاله مذکور یک مقاله کامل است لذا از این روش ترافیک ورودی سایت خود را افزایش خواهید داد.