شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6530
بازدید: 489

 

در این مقاله تیم پی سی اسکریپت قصد دارد تا در خصوص فیشینگ ها و سرقت های الکترونیکی صحبت نماید.

فیشینگ (phishing) روشی مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموال آن ها است. امروزه استفاده از اینترنت در زندگی همه ما به امری رایج تبدیل شده است و بسیاری از کارهای دشوار گذشته را ساده کرده است. استفاده از اینترنت به همان میزان که از منزل خارج می‌شویم و به شعب بانک مراجعه می‌کنیم، ممکن است برای ما خطر آفرین باشد. بنابراین با رعایت نکات ایمنی می‌توانید خطرات احتمالی حمله‌های فیشینگی را کاهش دهید.

در فیشینگ به روش های مختلف تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی افراد از طریق روش های متنوع مهندسی اجتماعی که در حوزه فیشینگ مانند ایمیل، تماس تلفنی، صفحات جعلی پرداخت، پیامک، انواع مدل های ربات های تلگرام و انواع روش های جدیدی که انتظار نمی رود، دست یابند.

 

برخی از معروف‌ترین روش‌های فیشینگ عبارت اند از:

فیشینگ با ایمیل‌های فریبنده

در این روش از حمله های فیشینگ، شخص کلاهبردار با ارسال ایمیل‌های فریبنده به قربانیانش می‌کوشد با بیان دلایل مجاب کننده مخاطبان را به وارد کردن اطلاعات بانکی خود وادار کند.
نکته: سیستم مالی و بانکی هیچگاه از طریق ایمیل از شما درخواست نمی‌کند اطلاعات بانکی‌تان را برای آن‌ها ارسال کنید، شما حتی مجاز به اعلام رمز بانکی خود به کارکنان بانک هم نیستید.

 

فیشینگ تلفنی

هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه های خود ارتباط برقرار می‌کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر و یا سازمانی که شما می‌شناسید معرفی می‌کنند از شما می خواهند جهت دریافت جایزه خود اطلاعات بانکی خود را در اختیار ایشان قرار دهید.
نکته: برای واریز هر گونه وجه به حساب شما اعم از جایزه، پاداش و مزایا نیازی به اعلام رمز بانکی شما نخواهد بود.

 

طراحی صفحه‌ای نظیر درگاه پرداخت بانک

شخص هکر در این روش صفحه‌ای مشابه درگاه پرداخت آنلاین بانک‌ها طراحی می‌کند و با قرار دادن این صفحه جعلی در فروشگاه‌های صوری و با ارائه پیشنهادهای وسوسه کننده خرید سعی می‌کند شما را وادار کند وارد صفحه پرداخت جعلی که طراحی کرده بشوید و وجه انتقال دهید. به محض ورود به این صفحه جعلی و ارائه اطلاعات بانکی اطلاعات شما به صورت خودکار برای هکر ارسال می‌شود و او قادر خواهد بود حساب شما را خالی کند.

 

ربات تلگرام و فیشینگ

ربات‌های تلگرام این روزها به بسیاری از کارهای ما سرعت بخشیده‌اند، شرکت‌های معتبر فین‌تک هم در این خصوص خدمات خوبی را ارائه می‌دهند که گزارش گیری انتقال وجوه را ساده تر کرده است. اما به هر روی تلگرام بستر مناسبی برای انتقال وجه نیست و دیده شده به بهانه انتقال وجه و یا حتی دریافت خدمات و یا خرید محصولی و یا حتی با نوشتن پست های وسوسه برانگیز و تحریک افراد برای عضو شدن در کانال و یا گروه هایی، اطلاعات بانکی حساب و یا کارت بانکی شخص را سرقت می کردند.