شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6487
بازدید: 494

جی تی متریکس جز مواردی است که هر طراحی و یا مدیر سایت و به طور کلی هر وب مستر با آن آشنایی دارد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در خصوص این ابزار مفید صحبت نماید. در برنامه تیم پشتیبانی پی سی اسکریپت این پلن قرار دارد که در آموزش های بعدی در خصوص کار با این سیاره ناشناخته توضیحات و آموزش های مفیدی ارائه کند.

 

آشنایی با جی تی متریکس:

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت سایت است. به همین علت می بایست ما به وسیله ابزارهای سنجش سرعت سایت، آنالیز دقیقی از سرعت سایت داشته باشیم و با استفاده از ترفندهای افزایش سرعت سایت درصدد بهبود آن برآییم.

Gtmetrix، درواقع سایت شما را ازنظر سرعت بارگذاری و زیرساختی بررسی می‌کند و موجب بهینه‌سازی سرعت و عملکرد سایت می‌شود و در پایان نتیجه را در دوطبقه بندی نمایش می‌دهد:

  • Page speed که نشان‌دهنده سرعت بارگذاری صفحات سایت است.
  • Yslow که نشان‌دهنده کارایی و عملکرد سایت و سرور است.

GTmetrix چگونگی بارگذاری (Load) سایت شما را برسی می‌کند و توصیه‌های عملی در مورد ارتقا سرعت سایت شما دارد.

جی تی متریکس به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند که از چگونگی بارگذاری بخش‌های مختلف سایت خود مطلع شوند و از نقاط ضعف و اشکالاتی که ممکن است درروند بارگذاری و لود قسمت‌های مختلف ازجمله تصاویر، اسکریپت‌ها، میزان فشرده‌سازی فایل‌ها و … وجود دارد، آگاهی یابند.
اگر مدیر سایت یا طراح وب هستید حتماً URL سایت خود را در بخش مربوطه، در این سایت وارد نموده و از امکانات مفید آن استفاده نمایید.

 

جی تی متریکس از چه پارامترهایی برای بررسی سایت استفاده می کند؟

نمره اصلی که GTmetrix به هر سایتی می دهد page speed score می باشد. که به عوامل زیر بستگی دارد :

  • سرور و سرعت سایت

بدیهی است که عملکرد سرور نقش اساسی و مهمی را در بالا یا پایین بودن سرعت سایت دارد.

· بهینه سازی کد ها

اگر در نوشتن کدها اصول را رعایت نکنیم سبب کاهش سرعت لود صفحات سایت می شود. بنابراین جهت افزایش سرعت سایت می بایست کدها را به صورت اصولی نوشت

· صفحات کَش Page Caching

امروزه اکثر وب سایت ها پویا هستند. این به این معنی است که زمانی که کاربر درخواستی را به سمت سرور سایت ارسال می کند، اطلاعات برای اولین بار از پایگاه داده خوانده می شود و در سیستم کاربر بارگذاری می گردد و دفعات بعدی که کاربر سایت و آن صفحه را باز می کند اطلاعات را از حافظه کش می خواند که این عمل به افزایش سرعت سایت کمک زیادی می کند.

در ایده آل ترین حالت، زمان تولید صفحه برای سایت های پویا را می توان زیر 0.5 ثانیه نگه داشت.

 

Front-end چیست و چه تاثیری در سرعت سایت برای بررسی جی تی متریکس دارد؟

Front-end به قسمت های بصری سایت که کابر آن را می بیند گفته می شود که این موارد شامل موارد زیر است:

  1. HTML
  2. CSS
  3. جاوا اسکریپت
  4. رسانه (تصاویر ، فیلم ، و غیره)

بهینه سازی این موارد می تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی سرعت سایت از دید وب سایت جی تی متریکس داشته باشد.

جی تی متریکس با تجزیه و تحلیل (Back-end , Fronnt-end) به سایت ها امتیاز می دهد و شما بر اساس رعایت قوانین در صفحات سایت خود نمره page speed و Yslow را دریافت می کنید. نمره خوب PageSpeed ​​/ YSlow به این معنی است که صفحه شما برای ارائه سریعترین مرورگر بهینه شده است.

 

راه حلی جهت افزایش امتیاز در GTmetrix

همانطور که قبلاَ گفته شد سایت GTmetrix یکی از محبوب ترین سایت ها جهت بررسی سرعت سایت می باشد. این سایت علاوه بر امتیازدهی به سایت ها، پس از بررسی پارامترهای مورد نظر خود در بخش پایینی که در تصویر زیر مشخص شده است به نمایش دلایل پایین بودن سرعت سایت می پردازد و خطاهایی را به وبمستران نمایش می دهد. که وبمستران می توانند با استفاده از این امکان فوق العاده به اصلاح خطاهای نمایش داده شده بپردازند و امتیاز خود را افزایش دهند. چنانچه در این خصوص دانش فنی ندارید، تیم پی اسکریپت می تواند برای شما این مورد را با کمتریت هزینه بررسی نموده و رتبه سایت شما از لحاط سئو و سایت هایی نظیر جی تی متریکس افزایش دهد. جهت پیگیری می توانید از بخش ” ثبت سفارش” درخواست خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت پیگیری گردد.