شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6587
بازدید: 691

هاست مناسب و تهیه آن همواره یکی از دغدغه های طراحان سایت و وب مستران بوده است. در آموزش “معیارهای انتخاب هاستینگ خوب” در خصوص ماهیت هاست توضیحاتی ارائه شد و فاکتور های مهم آن شرح داده شد اما در این آموزش تیم پی سی اسکریپت قصد دارد تا تاثیر هاست مناسب بر سئو وب سایت را از جهات مختلف بررسی نماید.

 

هاست مناسب و تاثیر آن در سرعت لود:

تا چندی پیش هدف اصلی ما بررسی سرعت بارگذاری سایت در دسکتاپ بود اما در سال ۲۰۱۸ با هدف گذاری اصلی گوگل بر روی موبایل (Mobile First Index)، حال سرعت بارگذاری صفحات بر روی موبایل نیز بسیار مهم شده است. Doubleclick، پلتفرم مارکتینگ گوگل، در خصوص نتیجه‌ی میانگین بازدید از وبسایت‌های سریع در مقابل وبسایت‌های کند گفته است:

مقایسه سایت‌هایی که طی 5 ثانیه لود می‌شوند در مقابل سایت‌هایی که در 19 ثانیه بارگذاری می‌شوند: 25٪ نمایش تبلیغات بیشتر و 70٪ میانگین طول جلسات بیشتر Session( یا مدت زمان بازدید از سایت) و 35٪ نرخ پرش بازدیدکنندگان کمتر.

 

تاثیر هاست مناسب بر روی سرعت ایندکس صفحات:

گوگل به صورت مداوم در حال بروزرسانی یا بهبود الگوریتم‌های خود برای شناخت بهتر رفتار انسان و ارائه‌ی بهتر تجربه‌ی شخصی بر اساس فرد است. یعنی در واقع SEO اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و تجربه‌ی رضایت‌بخش‌تری برای کاربران بوجود آورد. علاوه بر گوگل شما نیز لازم است همواره به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوای وبسایت و تهیه هاست مناسب توجه کنید تا با استفاده از نتایج بررسی و آنالیز آنها تناسب لازم بین رفتار آنها و اهداف تجاری خود ایجاد کنید.

در همین حال UX می‌تواند با ارائه‌ی بینشی در مورد فریم‌ورک و بهینه‌سازی محتوا به SEO کمک کند. اساس سئو استفاده از بک لینک و کلمات کلیدی برای افزایش Website Authority و رتبه یا رنک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است. همچنین تمرکز اصلی سئو بر روی بهینه‌سازی و آنالیز محتوا است تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب مطالب مرتبط و مورد نیاز شوند.

در همین استفاده از هاست مناسب به نیل به ایت هدف به شما کمک کند.برنامه نویسان می‌توانند از اطلاعات در دسترس در خصوص کلمات کلیدی استفاده کنند تا کاربران مدنظرشان را هدف قرار دهند. با اطلاع از خواسته‌ها و نیازهای کاربران، تیم‌های UX Designer می‌توانند کاربردپذیری و مسیریابی کاربران را بهبود بخشند. مورد دوم یعنی مسیریابی صحیح از دید سئو مهم‌تر است، چرا که اگر کاربران نتوانند به راحتی اطلاعات مدنظرشان را پیدا کنند، وبسایت را ترک نموده و ممکن است شما مشتریان وفادار احتمالی را از دست دهید.

گوگل نیز در حال تغییر رویکرد به سمت بکارگیری Mobile First Indexing است. بدین معناکه نه تنها بازدیدکنندگان دسکتاپ،‌ بلکه کاربران موبایل نیز لازم است به راحتی مسیریابی را انجام دهند.

 

سخن آخر:

تیم پی سی اسکریپت با فراهم آوردن تمهیدات لازم برای بهینه سازی سایت و سازگاری با نسخه های موبایل این امکان را برای شما فراهم آورده است که از این پس نگران مشکلات اسکریپتیوب سایت خود نباشید. شما می توانید از بخش”ثبت سفارش” اقدام به سفارش بهینه سازی سایت خود نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل گردد.