شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6543
بازدید: 719

بوت استرپ مزیت های بسیاری فراوانی دارد ازجمله جذب مخاطبان فراوان از طریق گوشی های هوشمند و تبلت از مواردی است که شاخص می باشد. تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در این مقاله در خصوص بوت استرپ توضیحاتی ارائه نماید.

 

آشنایی با بوت استرپ:

Bootstrap در حقیقت فریم وورکی است که از سه زبان HTML ، CSS ، JQuery ‌تشکیل شده است. در ابتدا لازم است توضیحی مختصر درباره هر کدام از این زبان‌ها داده شود. ‌HTML ‌برای ساختار و قالب محتوا استفاده ‌می‌شود. CSS ‌جهت شکل دادن به ساختارهای ایجاد شده در HTML ‌استفاده می‌شود و باعث ‌می‌شود سایت طراحی شده ظاهر مناسب و بهتری داشته باشد. همچنین JQueryبرای اضافه کردن امکانات و وظایف بیشتر در سایت کاربرد دارد.

حال بوت استرپ با دارا بودن هر سه زبان، بستری مناسب را برای طراحی یک سایت کامل و واکنشگرا در اختیار طراحان سایت قرار داده است. طراحان وب با استفاده از بوت استرپ نیازی به نوشتن کدهای پیچیده و طولانی نداشته و ‌می‌توانند از کدهای موجود که از قبل آماده شده‌اند استفاده کنند.

همچنین فراهم آوردن فضایی ساده برای طراحی وب سایت برای کسانی که حداقل با HTML ‌و ‌CSS ‌آشنایی دارند از مزایای بوت استرپ ‌می‌باشد. در کنار تما‌می‌این موارد، طراحی با بوت استرپ امکان تفکیک بخش‌های مختلف سایت جهت افزودن کدها را فراهم آورده است. بوت استرپ کاملا open source ‌بوده و قابلیت بهینه‌سازی دارد. همچنین در هنگام نصب ‌می‌توان آن را به صورت کاملا سفارشی نصب کرد و با کاهش حجم موارد قابل نصب، از حجم نهایی آن کم کرد.

 

چرا بوت استرپ؟

در گذشته افراد برای تحقیق در مورد موضوعی خاص و یا پیدا کردن سوالات احتمالی خود، به سمت کامپیوترهای خود ‌می‌رفتند و با استفاده از اینترنت و با متوسل شدن به موتورهای جستجو سعی در پیدا کردن جواب مناسب داشتند. اما امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند، استفاده از اینترنت و جستجو در موتورهای جستجو گسترده‌تر شده است.

کاربران انتظار دارند سایتی که در گوشی و تبلت خود مشاهده می‌کنند، نمایشی مشابه به آنچه در کامپیوتر و لپ تاپ می‌بینند داشته باشد.
وب سایت طراحی شده ‌می‌تواند مخاطبان متفاوتی داشته باشد. برخی از این مخاطبان ترجیح ‌می‌دهند محتوای سایت‌ها را در کامپیوتر و لپ تاپ‌های خود مشاهده کنند و برخی علاقه‌مند به استفاده از وب‌سایت‌ها در گوشی‌های هوشمند خود هستند. لذا طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که نمایش سایت در هر دستگاهی به شکلی صحیح انجام شده تا هر نوع مخاطبی را مجذوب خود کند.

برای نمایش صحیح سایت‌ها در دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر و حتی تلویزیون‌های هوشمند از تکنولوژی ریسپانسیو و یا واکنش گرایی استفاده ‌می‌ گردد.

 

مزایای استفاده از بوت استرپ:

  • کاهش زمان و هزینه طراحی سایت با نسخه های مختلف
  • عدم نیاز به تولید محتوای گوناگون برای نسخه های متفاوت بوت استرپ
  • افزایش مخاطبان به دلیل امکان نمایش یکسان در نمایشگرهای متفاوت
  • جذب مخاطبان مختلف با سلیقه های گوناگون
  • وارد شدن تعداد کثیری از کاربران به سایت از طریق گوشی های هوشمند

لذا با این تفاسیر اگر قصد دارید تا سایتی را طراحی نمایید که بسیار واکنش گرا باشد، پیشنهاد می شود ار بوت استرپ استفاده نمایید.

  1. سلام خیلی مطلب خوبی بود.ولی خیلی کم بود.کاش یکم بیشتر توضیح می دادین تا مفهوم رو بهتر درک میکردیم.بازم تشکر میکنم از تیم خوبتون

    1. با سلام از حسن نظر شما سپاسگزاریم.
      به زودی آموزش های این سرفصل به صورت بخش بندی در سایت قرار داده خواهد شد.