شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5718
بازدید: 1018

قطعا همگی ما در گفتگو های آنلاین و دیجیتالی از ایموجی ، استیکر، اسمایلی و اموتیکون استفاده می نماییم. اما آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که این تصاویر و شکلک ها از کجا نشات گرفته اند و چه معنایی دارند؟ تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا در این مقاله اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار دهد.

همانگونه که مستحضر هستید در صحبت های نوشتاری نمی توان احساسات و هیجانات را به خوبی نمایش داد به همین دلیل این مورد ضعف بزرگ سیستم های نوشتاری محسوب می گردد. از آنجا که این گفتگوها در فضا های دیجیتالی بسیار سریع بودند و هزینه کمتری داشتند لذا مورد علاقه عموم قرار گرفته اند. در ادامه انسانها به دنبال این موضوع بودند که بتوانند حالات و روحیه خود را در نوشتار نشان دهند.

 

1- اموتیکون ها (Emoticon)

اولین تلاش افراد برای نمایش هیجان خود در متن های نوشتاری اموتیکون ها بودند. به این معنا که از ترکیب علامت‌هایی مثل ; و ( و ) و : و – برای بیان احساسات استفاده شد. این مورد هنوز هم گاها مورد استفاده عموم قرار می گیرد. این کلمه از ترکیب دو واژه‌ی Emotion و Icon (نماد / احساس و هیجان) شکل گرفته است.

اموتیکون

 

2- اسمایلی‌ها

صورتک های زرد رنگ دومین نسل از پیام های گرافیکی هستند. اگر چه Smile به معنای لبخند است، اما کاربران اینترنت به سرعت عادت کردند که اسمایلی گریه و ناراحتی و عصبانیت هم داشته باشند.

 

3- ایموجی ها:

ایموجی از یک واژه ژاپنی گرفته شده است. در حدی که همان E اول آن به معنای تصویر است. ایموجی هم شبیه اسمایلی است. با این تفاوت که به صورت انسان محدود نیست و هر نوع تصویر و علامت و شکل دیگر را شامل می‌شود. به همین علت دیگر نمی‌شود آن را به صورتک که به عنوان معادل اسمایلی به کار می‌بریم ترجمه کرد لذا از ترجمه‌ی شکلک استفاده می‌شود. امروز تقریباً همه‌ی کیبوردهای موبایل، به شما اجازه استفاده از ایموجی می‌دهند. همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای پیام رسان از ایموجی‌های خاص خود استفاده می‌کنند.

 

4- استیکرها (Sticker)

همان کسانی که به همه‌ی دستمال کاغذی‌ها، کلینکس و به همه‌ی مخازن آب، کلمن و به همه‌ی مواد شوینده، تاید و به فتوکپی گرفتن، زیراکس و به همه‌ی حشره‌کش‌ها پیف‌پاف می‌گویند، یاد گرفته‌اند که به هر چیزی که متن نیست، استیکر بگویند. این عادت هم از زمان تلگرام رایج شد.

چون علاوه بر ایموجی‌ها، این قابلیت را داشت که عکس‌هایی با تعداد پیکسل بالاتر و با قابلیت تعریف توسط کاربر، دریافت و ارسال کند. فراموش نکنیم که ایموجی‌ها در کاراکترهای استاندارد تعریف شده‌اند. یعنی به همان اندازه که حرف A یا B برای کامپیوترها معنا دارد، چتر یا قلب هم برایشان معنا دارد.

شاید واضح‌تر شود اگر بگوییم که در جدول حروف الفبا، مثلاً حرف پ و نیز تصویر میمونی که جلوی دهانش را گرفته است، هر دو از یک جنس و از الفبای ارتباطی محسوب می‌شوند. اما استیکرها صرفاً عکس‌هایی هستند که فرستنده برای گیرنده ارسال می‌کند و گیرنده هم به کمک نرم‌افزار تلگرام، آن‌ها را می‌بیند و برای دسترسی بهتر و سریع‌تر، مجموعه‌ی آنها را روی موبایل یا لپ‌تاپ خود ذخیره می‌کند.

 

رایج ترین ایموجی ها

طبیعتاً نمی‌توان آماری دقیق و فراگیر از میزان استفاده‌ی هر ایموجی ارائه داد. چون پلتفرم‌های مختلف آمارهای متفاوتی دارند و یک‌جا جمع کردن این آمار هم کار ساده‌ای نیست.

اما بر اساس گزارش اپل، ایموجی معروف به Tears of Joy )اشک خوشی یا اشک شوق) پرکاربردترین ایموجی میان کاربران آیفون است.

 

معنی هر ایموجی چیست؟

اگر توضیحات و تاریخچه و معنی ایموجی ها را نمی‌دانید، یکی از بهترین منابع سایت ایموجی پدیا است که می‌تواند در زمینه معنی ایموجی ها اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهد.