شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5254
بازدید: 652

گوگل به عنوان غول جستجو عملکرد مبهم و رازداری دارد. کمتر اتفاق می افتاد که این موتور جستجو اطلاعیه قطی اعلام نماید با این حال طبق اطلاعیه ای که به صورت رسمی منتشر شد، گوگل عنوان کرد که از 1 مارس 2020، لینک ها با توجه به اهداف و فهرست بندی های موجود مورد استفاده قرار می گیرند.

متخصصان سئو معتقدند که با توجه به شناسایی لینک nofollow ممکن است این ویژگی در آینده ای نه چندان دور به یکی از سیگنال های رنکینگ تبدیل شود. این پیش بینی با این حقیقت که اکثر صاحبان وب سایت ها لینک nofollow را به dofollow ترجیح می دهند مطابقت دارد.

 

راهکار گوگل برای متخصصان سئو در خصوص انواع لینک ها:

  • گوگل در حال مقابله با وب سایت هایی است که در برنامه های لینک و سایر شیوه های ساخت لینک های تبلیغاتی، افراط کرده اند.
  • لینک nofollow در سال 2020 به یک عامل رنکینگ تبدیل می شود
  • واضح است که اکثر لینک های خارجی در وبسایت شما ویژگی nofollow را با خود به همراه دارند. تا زمانی که گوگل تغییری در چگونگی خواندن تگ ها انجام نداده، شما نیازی به تغییر آن ندارید.

 

پرسش و پاسخ:

موارد استفاده لینک sponsored چیست ؟

گوگل لینک sponsored را معرفی کرد تا درک درستی از لینک های تبلیغاتی داشته باشد. لینک sponsored می بایست با احتیاط استفاده شود، همان طور که از نامش پیداست این لینک برای تبلیغات و رپورتاژ استفاده می شود. استفاده از لینک تقلبی sponsored جریمه گوگل را به دنبال خواهد داشت. تمامی لینک های تبلیغاتی باید به صورت “sponsored” یا nofollow باشند.

لینک های nofollow تاثیر مستقیمی در بهبود رنک دارد؟

گوگل عنوان شده است که ویژگی های لینک “nofollow” کامل شده است و اکنون به عنوان یک راهنما برای اهداف رنکینگ عمل می کند. گوگل با الگوریتمش از تمامی لینک ها از جمله nofollow استفاده خواهد کرد تا محتوای لینک ها را پیدا کند و بتواند به آن ها رتبه اختصاص دهد.

 

معرفی انواع لینک ها از منظر گوگل :

  • Follow

لینکهایی موتور جستجو آن‌ها را دنبال می‌کند و وارد صفحه مقصد می‌شود. سایتی که لینک های فالو بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری هم خواهد داشت.

  • Nofollow

لینک هایی که استفاده از آن ها اعتبار سایت مبدا را منتقل نمی کند و در افزایش رتبه وب سایت نزد موتور جستجو تاثیری نخواهد داشت.

  • Sponsored

برای مشخص کردن پیوند هایی به کار می رود که لینک مربوطه به عنوان بخشی از تبلیغ، معرفی اسپانسر یا قرار داد های مشابه محسوب می شود

  • UGC

لینک ugc یا لینک محتوای تولیدی کاربران مناسب برای وب سایت هایی است که حجم زیادی از محتواهای آن توسط کاربران تولید می شود. برای مثال فروم و وب سایت هایی مانند ویکی پدیا یا کامنت هایی که توسط کاربران قرار داده می شود.

شما می توانید هر آنچه در خصوص لینک ها نیاز دارید از آموزش “سئو و لینک سازی” در سایت “p30script.com” کسب نمایید.