شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5943
بازدید: 615

در ادامه بخش اول مقاله “انتخاب هاستینگ خوب، برای وب سایت های وردپرسی (1)“، در این مقاله تیم پی سی اسکریپت به سایر ویژگی های یک هاستینگ خوب برای وب سایت های وردپرسی خواهد پرداخت.

 

منابع پردازشی ارائه شده برای وب سایت های وردپرسی :

وردپرس از جمله cms هایی می باشد که امروزه مورد قبول بسیاری از وب مستران است. لذا گسترش آن بسییار سریع اتفاق افتاده است. این امکان وجود دارد که سایت وردپرسی در آغاز فعالیت باشد یا حتی یک سایت با بازدید بالا از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نماید. لذا باید انتظار نیاز به منابع بالا از سمت وردپرس را داشت.

هاست ها همانگونه که از نام آنها پیدا است در یک سرور به همراه تعدادی سایت دیگر میزبانی می شوند. گاها هاستینگ ها برای انکه منابع مورد نیاز سایت های پر بازدید را تامین نمایند، تعداد سایت های میزبانی شده بر روی سرور را کاهش می دهند تا از منابع آنها برای سایر هاست ها استفاده نمایند.

در گام بعدی برای سایت های وردپرسی گاها گزینه oversell منابع نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به عبارت دیگر منابع را به کاربر a و b به طور همزمان عرضه می دانرد و تا زمانیکه یکی از سایت ها نیاز به منابع بالایی نداشته باشد، سایت دیگر می تواند از منابع استفاده نماید.

در بسیاری از هاستینگ های معتبر از تکنولوژی cloud linux استفاده می شود. کلود لینوکس منابع هر کدام از یوزر ها را ایزوله نموده و اجازه مصرف بیش از اندازه نمی دهد. این تکنولوژی منجر می شود تا کندی و مصرف یک سایت بر روی سایت دیگر تاثیر گذار نباشد.

نوع پشتیبانی هاستینگ مخصوص وب سایت های وردپرسی :

وب سایت های وردپرسی برای وب مستران از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این وب سایت ها می تواند در زمینه های تجارت، فروشگاه، خبر و … باشد. در هر لحظه این امکان وجود دارد که مشکلی برای وب سیات به وجود آید و سایت از دسترس خارج شود. این امر می تواند زمینه ساز ضرر های بسیار شود لذا شرکت هاستینگ مد نظر شما می بایست :

  • پشتیبانی آنلاین و مسئولیت پذیر در تمام ساعات داشته باشد
  • دانش فنی رفع مشکل را داشته باشد
  • در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع نماید

 

هزینه مناسب هاست مخصوص وب سایت های وردپرسی :

در بحث هزینه که شاید همیشه مورد توجه افراد است باید یک موضوع اساسی را در نظر گرفت. بخشی از هزینه ها اجتناب ناپذیر است. به طور مثال حافظه های nvme که در شرکت های هاستینگ استفاده می شوند به نسبت حافظه های ssd امکان پردازش موازی اطلاعات را فراهم می آورند و سرعت را به صورت چشمگیری افزایش می دهند. در مقاله “نقش نوع هارد سرور در لود سایت” به صورت کامل در خصوص تفاوت این دو حافظه ذخیره سازی صحبت گردید. لذا هزینه بیشتری دارند. در این خصوص باید در نظر داشته باشید که سخت افزار قوی تر ، قیمت بیشتری دارد.

از سوی دیگر برخی از هاستینگ ها خود دارای دیتاسنتر اختصاصی هستند. معمولا هزینه هاست در این شرکت ها به نسبت سایرین کمتر است زیرا لازم نیست تا هزینه اجاره سرور به شرکت دیگری پرداخت نمایند.

 

امنیت اطلاعات:

امنیت وب سایت های وردپرسی از دو جنبه بررسی می شوند. در گام اول می توان امنیت را از سمت سرور تامین نمود و در گام دوم امنیت اسکریپت را تضمین کرد. استفاده از اسکریپت قوی و قالب های مهندسی شده می توان دغدغه شما را در این خصوص برطرف نماید که این مورد بر عهده یک برنامه نویس می باشد ولیکن برای امنیت سمت سرور لازم است تا هاستینگ مد نظر چندین عامل را در نظر بگیرد.

  • در سطوح مختلف لایه های امنیتی را فراهم آورد.
  • از فایروال های قوی برای سرور های خود استفاده نماید تا امکان مانیتور نمودن لحظه ای آی پی های ورودی و بلاک نمودن آنها مهیا باشد.
  • از آنتی ویرویس های قوی استفاده نماید تا ویروس هاس مخرب را سریعا شناسایی نموده و از پخش شدن در سطح شبکه جلوگیری کند.

 

نتیجه گیری:

با توجه به دو مقاله عنوان شده، برای تهیه یک هاست مخصوص وردپرسی و انتخاب هاستینگ خوب در گام اول از اعبتر شرکت مد نظر خود اطمینان حاصل کنید. مشتریان و بازخورد مشتریان را بسنجید. پس از گذشت از این مرحله در خصوص تعهدات و میزان پاسخگویی آنها اطمینان کسب نمایید. یک هاستینگ و میزبان خوب باید بتواند در هر زمان مشکل هاست را رفع نموده و پاسخگویی قابل قبولی برایتان داشته باشد.