شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3727
بازدید: 601

افزونه های کاربردی مرورگرها می توانند تجربه اینترنت گردی شما را تغییر دهند. افزونه کاربردی گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای آنالیز سایت ها بسیار توانمند شده اند و قابلیت های فراوانی را به مرورگرهای شما خواهند افزود. در قسمت قبلی افزونه های کاربردی مرورگر ها،به معرفی 3 افزونه کاربردی گوگل کروم پرداختیم. در ادامه این سری پست ها با افزونه ای دیگر آشنا خواهید شد. این افزونه آنقدر امکانات دارد که تمام این پست را به معرفی آن خواهیم پرداخت.

افزونه ProKeys

افزونه-کاربردی-مرورگر-0

 

وقت طلاست، پس از هر فرصتی برای استفاده بهینه از زمان خود استفاده کنید. به وسیله این افزونه کاربردی مرورگر کروم میتوانید ایمیل ها را سریعتر جواب دهید. اگر در کار روزمره خود مجبور به نوشتن متن های تکراری هستید، ProKeys نجاتتان خواهد داد.

شما میتوانید یک کلید واژه از متن تکراری خود بسازید. مثلا به جای نوشتن متن پاراگراف اول “افزونه های کاربردی مرورگرها می توانند تجربه اینترنت گردی شما را تغییر دهند. افزونه کاربردی گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای آنالیز سایت ها بسیار توانمند شده اند و قابلیت های فراوانی را به مرورگرهای شما خواهند افزود. در قسمت قبلی افزونه های کاربردی مرورگر ها،به معرفی 3 افزونه کاربردی گوگل کروم پرداختیم. در ادامه این سری پست ها با افزونه ای دیگر آشنا خواهید شد. این افزونه آنقدر امکانات دارد که تمام این پست را به معرفی آن خواهیم پرداخت.” کافی است که یک کلید واژه مثلا به نام “افزونه” در ProKeys ایجاد نموده و متن بالا را در آن قرار دهید.

آموزش افزودن snippet:

 

افزونه-کاربردی-مرورگر-1

تنظیمات را ذخیره کنید:

افزونه-کاربردی-مرورگر-2

اکنون می بایست تنظیمات کلید میانبر دلخواه خود را انجام دهید. برای این منظور وارد تنظیمات این افزونه شده و طبق تصویر بر روی Change hotkeye کلیک کنید. در انتها یک کلید ترکیبی را روی کیبورد بزنید. مثلا Shift+Space .

 

افزونه-کاربردی-مرورگر-4

از این به بعد اگر در صفحه ای در حال تایپ باشد و به متن مورد نظر نیاز داشته باشید، کافی است “افزونه” را بنویسید و سپس Shift+Space بزنید:

افزونه-کاربردی-مرورگر-3

ویژگی های دیگر:

این افزونه قابلیت های فراوانی دارد. یکی از جذاب ترین آن ها، انجام عملیات ریاضی در کسری از ثانیه است. کافی است دو براکت “[[ ]]” باز و بسته را تایپ کرده و عملیات ریاضی را در داخل آن قرار دهید. برای مشاهده نتیجه، کافی است کلید “=” را فشار دهید:

افزونه-کاربردی-مرورگر-5

 

قابلیت های این افزونه کاربردی مرورگر کروم به همینجا ختم نمی شود. با ProKeys شما می توانید لینک های مورد علاقه خود را بوک مارک کرده و سپس با نوشتن “pk” در آدرس بار مرورگر و زدن کلید ترکیبی خود به ProKeys وصل شده و پس از آن صرفا کلید واژه ای که برای آدرس دلخواه خود قرار داده اید را وارد کنید و enter بزنید. شاید توضیح آن کمی گنگ باشد اما کافی است چند بار امتحان کنید. کم کم بوکمارک را فراموش خواهید کرد و این کلید واژه ها هستند که حرف اول و آخر را میزنند:

 

افزونه-کاربردی-مرورگر-6

 

از دیگر ویژگی های کاربردی ProKeys می توان به ثبت تاریخ و زمان اشاره کرد، اگر افزونه رو نصب دارین، توی محیطی که دارید تایپ می کنید بنویسید [[date]] و بعد “=” رو بزنید. همین متد برای [[time]] هم کاربرد دارد. خلاصه کلام اینکه افزونه ProKeys برای افرادی که تایپ زیادی رو در محیط مرورگرشان انجام می دهند بسیار کاربردی خواهد بود.

این افزونه به صورت آفلاین کار میکند و شما می توانید از داده های خود یک فایل پشتیبان تهیه کرده و بین همکاران خود هم به اشتراک بگذارید.