شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5014
بازدید: 584

برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خود را دارد. طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند. با این آمار و ارقام دقت به سئو در اینستاگرام گزینه قابل تاملی ست.

 

چرا سئو در اینستاگرام مهم است ؟

 

Like و Backlink

زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

 

Page name و Site name

نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. همینطور نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

سعی کنید ایدی همه شبکه‌های اجتماعی را همانند نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID واحد در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

 

Hypeauditor و Alexa

حتما از اهمیت کاذب رتبه الکسا Alexa.com بر روی سایت‌ها در کشورمان اطلاع دارید، و می‌دانید سایت الکسا وبسایت‌های هر کشور را رتبه بنده می‌کند و همینطور یک رتبه بندی جهانی دارد. هر چند الکسا نسخه حرفه ای ابزار بسیار خوبی است مخصوصا در بحث کلمات کلیدی، ولی ضعف در رتبه بندی صحیح سایت‌ها هم نیز دارد.

ابزار مشابه الکسا در اینستاگرام هم داریم و سایت معروف hypeauditor.com به صفحات اینستاگرام براساس ایران و جهان رتبه بندی می‌کند.

البته زمانی این ابزار به شما رتبه نشان می‌دهد که اخیرا فعال بوده باشید. همینطور این سایت Engagement Rate سایت شما را نشان می‌دهد، البته با داشتن درصد تعامل کاربران شاید بتوان گفت که می‌توانیم میزان بانس ریت یک صفحه اینستاگرام را هم حساب کنیم. هر چند شاید این حرف صحیح نباشد. ولی بی‌راه هم نیست.

 

Mass followers و Link farm

یک سری سایت‌ها در بحث سئو هستند که صرفا در آن‌ها لینک موجود است و ارزش محتوایی خاصی ندارند. درواقع اعتبار خود را با لینک‌های بیش از حد خارجی از دست می‌دهند و داشتن چنین لینک‌هایی برای سایتمان به صورت انبوه مشکلات بسیاری را می‌تواند ایجاد کند. به این سایت‌ها در سئو مزرعه لینک Link Farm گویند. همین موضوع در اینستاگرام هم است، در اینستاگرام Mass followers داریم که به اکانت هایی میگویند که بیش از اندازه فالو کرده‌اند، درواقع به اکانت‌هایی می‌گوید که بالای ۱.۵ کا فالوور داشته باشند.

 

پی سی اسکریپت تلاش نمود تا در این مقاله اهمیت سئو در اینستاگرام و نقاط شباهت با سایت را توضیح دهد که این مورد برای کسب و کارهایی که به صورت مجازی فعالیت میکنند مفید واقع شود.