شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6596
بازدید: 2113

موتورهای جستجو خط فاصله ( – ) و خط زیرین ( _ ) را متفاوت از یکدیگر شناسایی می‌کنند. گوگل توصیه می‌کند که به جای استفاده از آندرلاین یا underscores (_) از خط فاصله یا hyphens (-) استفاده نمایید. در واقع گوگل خط فاصله را به‌عنوان جداکننده کلمات در آدرس صفحه می‌شناسد ولی آندرلاین در آدرس صفحه عملکردی ندارد و گوگل آن را شناسایی نمی‌کند و کلمات را به هم چسبیده تشخیص می‌دهد.
سعی کنید ضمن کوتاه بودن نشانی صفحه سایت خود، کلمات کلیدی را نیز در آن لحاظ کنید. تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در این خصوص اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

تاثیر آندرلاین و خط فاصله در سئو:

اگر شما عبارت را با خط فاصله در آدرس صفحه وارد کنید و از کلمات کلیدی صفحه در این آدرس استفاده کنید موتور جستجو حالت‌های مختلف جستجوی یک کلمه را در هنگام جستجو شناسایی می‌کند و سایت شما را در رتبه‌های بالای لیست نتایج نمایش می‌دهد. در نتیجه استفاده از خط تیره در URL شانس دست یافتن به رتبه بهتر سایت در لیست نتایج جستجو را افزایش می شدهد.
البته لازم به ذکر است که گوگل سایت‌هایی را که مدت زمان زیادی از طراحی و ثبت آدرس آن‌ها گذشته است را با آندرلاین شناسایی می‌کند، اگر صفحات شما با این نوع آدرس دهی وضعیت سئو مناسبی دارند در آن‌ها تغییری ایجاد نکنید ولی در صفحات جدید خود از خط فاصله استفاده نمایید. به نظر می‌رسد گوگل در آینده آندرلاین را همانند خط فاصله برای روبات‌های خود قابل درک کند ولی تا آن زمان رعایت این نکته امری ضروری است.

اگر آدرس صفحه به این صورت باشد(با آندرلاین):

طراحی_سایت_فروشگاهی

موتور های جستجو آن را به صورت زیر میخوانند(بدون آندرلاین):

طراحیسایتفروشگاهی

مسلماً اگر کسی بخواهد چنین عبارتی را جستجو کند، در میان کلمات فاصله (Space) می گذارد.

در مقابل، اگر نشانی صفحه با خط فاصله باشد، یعنی : طراحی-سایت-فروشگاهی، موتورهای جستجو می توانند ترکیب های مختلف این کلمات را مورد بررسی قرار دهند، نظیر:

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت
سایت فروشگاهی
طراحی
سایت
فروشگاهی
طراحیسایتفروشگاهی
طراحی-سایت-فروشگاهی