شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4050
بازدید: 921

پادکست و یا وبلاگ صوتی، به نشر مطالب و محتوا از طریق بروز ترین روش ها انتقال اطلاعات صوتی گفته می شود. در واقع در این روش مدیران سایت ها و وبلاگ ها می توانند از طریق صوت و کلام ، مطالب خود را به گوش خوانندگان و دنبال کنندگان خود برسانند. به زبان ساده تر جدیدترین تکنولوژی برای انتشار صوت بر روی شبکه اینترنت است.

راه اندازی یک پادکست و یا رادیوی اینترنتی کار دشواری نیست ، تنها لازم است به یک کامپیوتر مجهز به اینترنت و یک میکروفون دسترسی داشته باشید. در گذشته پادکست ها تنها با فرمت MP3 وجود داشته و رقابت آنچنانی بین آنها نبود. اما امروزه با گسترش این صنعت و فرار از رادیوهای پر حرف باعث شده است که هر شخصی در هر زمینه ای بتواند یک وبلاگ صوتی حرفه ای ایجاد نموده و کاربران در سطح اینترنت از آن استفاده کنند.

مزایای پادکست:

1- هزینه کم راه اندازی

2- تبلیغ – ارائه گزارش – ارائه موزیک – ارائه توضیحات – آموزش های غیر حضوضری

3- برگزاری کلاس های آموزشی

4- روابط صمیمانه تر بین مدیر سایت و کاربران

 

مراحل راه اندازی یک پادکست :

1- ضبط صدا توسط یک ضبط کننده صدا

2- ویرایش صدا و بهبود آن به وسیله نرم افزارهایی چون Sondforge و یا Cooledit

3- تهیه فایل RSS از فایل صوتی ایجاد شده

 

بازار کار پادکست:

یکی از کاربردی ترین استفاده ازپادکست در ابزارهایی چون Apple car Play می باشد. که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ابزارها بین ۲۴ برند معروف سازنده‌ی اتومبیل در جهان است.

اگر پادکست‌ها با کلمات کلیدی مناسب به یک سایت لینک داده شوند، باعث ارتقاء کیفیت SEO می‌شوند. با توجه به الگوریتم‌های تعبیه‌شده، پادکست می‌تواند در فروشگاه‌های اپلیکیشن هم به شما کند. برای اینکه بازار هدف پادکست شما را ببیند، باید آن را به شیوه‌ای صحیح به بازار عرضه کنید. برای این کار شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب می‌توانند ابزاری کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

پادکست شما نیاز به میزبانی دارد. بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری خوب میزبانی پادکست در بازار وجود دارند که می‌توانند پادکست شما را به‌جاهایی مانند iTunes ،Google Play و … پیوند دهند. یکی از بهترین گزینه‌ها در این صنعت، Libsyn است. پادکست به عنوان تکنولوژی نوین در عرصه ارتباطات یک رسانه محسوب می شود که می تواند سرویس های خوبی علمی، آموزشی، تخصصی و سرگرمی و… را ارائه دهد.

اما حس شنوایی که جز مهمترین حواس انسان محسوب می شود که به وسیله آن بسیاری از نیازهای ارتباطی انسان را برآورده می سازد و اطلاعاتی که مورد نیاز مخاطبان است را به صورت شنیداری در اختیارآن ها می گذارد.

پادکست با تکیثر صدا می تواند صداهای خاموشی که قبلا قابل شنیدن نبودن از جمله گروه های محروم وستمدیده، مخالفان و حتی صداهای جدیدی را به گوش همگان برساند.تکثر صدا تکثر رسانه ای را در پیش دارد که منجر به گسترش عرصه عمومی می شود.

پادکست و پیوند آن با گوگل:

جالب است بدانید گوگل به زودی قادر خواهد با استفاده از قابلیت Instant Transcription، متن استفاده شده در محتوای پادکست را بفهمد و به آنالیز آن بپردازد. پادکست به شما کمک می کند تا الگویی برای رقیبان خود باشید و با بروز رسانی های گوگکل بتوانید پیش بروید و رقیبان خود را جای بگذارید.

 

 

با اینکه پادکست در سال های گذشته چندین بار به صورت ترند در فضای مجازی وارد شده ولی با اطلاعات و آماری که در این مقاله به شما ارائه کردیم، میتوانید خودتان به راحتی پیش بینی کنید که محتوای صوتی در سال های آینده به صورت جدی تری وارد فضای رقابتی سئو خواهد شد. تولید محتوای صوتی میتواند برای 2 گروه از سایت ها اهمیت بالایی داشته باشد:

 

1- اگر سایت شما کاربران دائمی دارد، میتوانید این افراد را به وسیلۀ پادکست، به مشتری های دائمی خود تبدیل کنید؛ حتی اگر نتوانید به واسطه پادکست های خوب، در صفحه نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب کنید.

2- افرادی که در یک حوزۀ خاص سایت های رقیب زیادی دارند، میتوانند با تولید پادکست های تخصصی و با کیفیت، گوی رقابت سئو را از حریفان بربایید چراکه سایت شما با این کار بیشتر به فکر ارزش گذاری بر روی کاربر است.