شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5279
بازدید: 773

 

بسیاری از وب مستران برای افزایش ترافیک ورودی به سایت خود از تبلیغات استفاده می کنند. آنچه در یک تبلیغ هدفمند اثر گذار است، روشن شدن هدف و میزان منبع پولی است که به آن اختصاص می دهید. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا مزیت ها و هدف تبلیغات کلیکی PPC مخفف( Pay-Per-Click) را شرح دهد.

چنانچه قصد داشته باشید سایت خود را در یک سایت پر ترافیک تبلیغ نمایید به سایت شما تبلیغ دهنده یا Advertiser و به سایت پر ترافیک، تبلیغ گیرنده یا Publisher گفته می شود. شما به یکی از روش های زیر می توانید بابت تبلیغات به سایت پر ترافیک هزینه پرداخت نمایید :

  • به صورت ماهانه : در این روش شما هر ماه مبلغ ثابتی را برای بنر تبلیغاتی که در سایت پر ترافیک قرار می گیرد، پرداخت می نمایید.
  • پرداخت به ازای کلیک: در این حالت دقیقا متناسب با تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغات شما میشود، سایت پر ترافیک از شما هزینه دریافت می نماید.
  • پرداخت به ازای دفعات نمایش: در این روش که به CPM مخفف (Cost-Per-Impression) نیز مشهور است، به ازای تعداد دفعاتی که که تبلیغات شما نمایش داده می شود، هزینه ای به منتشر کننده پرداخت می نمایید.

 

تبلیغات کلیکیPPC :

در این مقاله تمرکز ما بر روی روش های PPC است. در این نوع تبلیغ از دو روش رایج زیر استفاده می شود :

  • تبلیغ بین موتور های جستجو
  • تبلیغ در سایت های تبلیغاتی

در روش اول موتور های جستجویی چون گوگل به این شکل عمل می کنند که هر میزان کلیک بر روی تبلیغی بالاتر رود بین سایر مطالب اولویت بیشتری دارد . البته کلیک کردن زیاد نیز که خارج از الگوریتم گوگل باشد قطعا در رتبه سایت تاثیر منفی دارد. البته گاها سایت های کم ترافیک به موتور های جستجو هزینه ای نیز پرداخت می نمایند تا سایت آنها را در کنار سایر سایت های پر ترافیک نمایش دهند.

اما در روش دوم ، تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده توسط یک پلتفرم به یکدیگر متصل می شوند. تبلیغ دهنده در این حالت با انعقاد قرار داد می تواند تبلیغات خود را در هزاران سایت ثبت کند و از طرفی تبلیغ گیرنده نیز می تواند درخواست تبلیغات را در بخش های مختلف سایت خود درج نماید.

در ایران، یکتانت، صباویژن و تپسل، از جمله مجموعه‌هایی هستند که چنین سرویسی را ارائه می‌کنند. جالب است بدانید که سایت CNN از طریق باکس هایی که در سایت خود برای گوکل در نظر گرفته است، ماهانه میلیون ها دلار از گوگل پول دریافت می نماید.

 

مزایای تبلیغات کلیکی چیست ؟

  • بازدهی سریع. اگر جز کاربرانی هستید که قصد دارید از تبلیغات کلیکی استفاده نمایید، به قطع خدمتتان عرض می کنیم که با PPC به سرعت سئو وب سایت خود را بهبود می بخشید. سئو خود یک فرایند زمان بر است اما با PPC در عرض چند ساعت می توانید پاسخ بگیرید.
  • امکان انتخاب نوع مخاطب. در سئو برای هدف قرار دادن گروه خاص از کلمات کلیدی استفاده می شود ولیکن در انتخاب تبلیغات کلیکی نوع پلتفرم شما بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال بعضی از پلتفرم های تبلیغاتی تنها بر روی بازاریابی موبایل و شبکه های اجتماعی فعالیت می نمایند.
  • اندازه گیری دقیق سود. در پروژه های سئو نحوه ارزیابی سود دهی مشکل می باشد زیرا فعالیت های سئو یک روند ادامه دار است. اما در این روش دقیقا مشخص می شود که به ازای هر کلیک چه میزان هزینه شده است و بازخورد آن چگونه بوده است.

معایب تبلیغات کلیکی چیست ؟

  • تا هر زمان که هزینه نمایید در اوج هستید. در این نوع تبلیغات باید در نظر داشته باشید تا زمانیکه بودجه اختصاص داده شده به تبلیغات را به سایت های تبلیغاتی پرداخت نمایید ، توسط دیگرتم دیده می شوید.
  • کلیک الکی. گاها مشاهده شده است که برخی از شرکت های تبلیغاتی از کلیک بی منظور و یا با استفاده از نرم افزار ، نرخ کلیک تبلیغات را بالا می برند تا به ازای آن هزینه دریافت نمایند. البته همه‌ی پلتفرم‌ها از روش‌های مختلف برای کاهش فشار این نوع حرکت‌ها استفاده می‌کنند. اما Click-fraud هرگز به صفر نمی‌رسد. در واقع شما نمی‌دانید چند درصد از کلیک‌هایی که به سایت شما می‌رسند واقعی هستند.

نتیجه گیری:

در بحث تولید محتوا و بازاریابی جذب مشتری اهمیت بالا دارد. در اجرای فعالیت های بازاریابی محتوا، بخش از بودجه می بایست به تبلیغات اختصاص داده شود تا بتوان هر چه سریعتر محتوای تولید شده را در مکان مناسب خود نشاند. از سمت دیگر با دریافت تبلیغات از سایر سایت ها می توانید برای وب سایت خود درآمد زایی نموده و بازدید سایت را افزایش دهید.