شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5339
بازدید: 677

با توجه به مطالبی که در آموزش “هشتگ ها و کاربرد آنان در فضای مجازی- بخش 1” در خصوص هشتگ ها ارائه گردید، در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش می کند تا باید ها و نباید های هشتگ ها در اینستاگرام را توضیح دهد.

 

نکات درج هشتگ برای مطالب اینستاگرام:

  • در توضیحات مطلب یک عکس به صورت افراطی از Hashtag استفاده ننمایید.

سعی نمایید تا تمام Hashtag ها را عینا در توضیحات درج ننمایید. به صورت پیشنهاد می توانید بعضی از هشتگ ها را در کامنت قرار دهید.

 

  • از دزدی هشتگ ها بپرهیزید.

در بسیاری از شبکه های اجتماعی کاربران با مشکل Hashtag Hijacking رو به رو هستند. در این روش سارقان از هشتگ های پر مخاطب دیگران برای جلب مشتریان و بازدیدکنندگان استفاده می نمایند. این مورد موجب بلاک شدن آی دی اینستاگرام شما خواهد شد.

 

  • بر روی هشتگ های خود تفکر نمایید.

هر واژه ای را به عنوان هشتگ قرار ندهید. اگر خودتان را به تعداد مشخصی از هشتگ‌ها و یک دسته‌بندی مناسب محدود و مقید کنید، محتوای شما هم هم‌گرایی بیشتر و بهتری خواهد یافت و صفحه‌ی شما هویت خاص خود را پیدا خواهد کرد. لذا از پراکنده گویی بپرهیزید.

 

  • قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام جستجو نمایید.

حتما مطالعه نمایید که هشتگ مد نظر شما تا به آن لحظه چه میزان لایک داشته و چه اشخاصی از این Hashtag ها استفاده نموده اند. با پاسخ دادن به این سوالات می توانید کاربران هدف خود را شناسایی نمایید.

ممکن است شما، برای غذا، از Hashtag #غذا استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #آشپزی وجود دارد که اکانت‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. اکانت‌ها و پروفایل‌هایی که به سلیقه‌ی شما نزدیک‌ترند.

 

  • از هشتگ‌های نیچ (Niche) و ترند (Trend) کنار یکدیگر استفاده نمایید.

بعضی کاربران اینستاگرام به اشتباه فکر می‌کنند که بهتر است همه‌ی هشتگ‌های آن‌ها ترند باشند. هشتگ‌هایی که صدها پست با آن‌ها تگ شده و در هر لحظه، چند نفر دیگر هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. هشتگ‌های ترند ممکن است در لحظه‌ی اولیه‌ی انتشار پست شما، مفید باشند و به بهتر دیده شدن آن کمک کنند. اما این را هم باید در خاطر داشته باشیم که عمر مفید آن‌ها کوتاه است. لذا پیشنهاد می شود از هشتگ های خاص حتما استفاده نمایید.

 

  • برای Hashtag گذاری از سرویس های تحلیلی استفاده نمایید.

سرویس‌های متعددی وجود دارند که روند افزایش و کاهش فالورها، تعداد پست‌ها، میزان درگیر شدن مخاطب با هر پست و Hashtag های موفق و ناموفقی را که استفاده کرده‌اید گزارش می‌دهند. بعضی از این سرویس‌ها، حتی به شما پیشنهاد می‌کنند که چه ساعتی برای پست گذاشتن مناسب‌تر است.

اگر اکانت اینستاگرام خود را به Business Account تغییر دهید، خود اینستاگرام هم گزارش نسبتاً خوبی را تحت عنوان Insights به شما ارائه می‌دهد. اگر هم نمی‌خواهید اکانت‌تان را به Business تغییر دهید، یا قصد دارید سازمان‌یافته‌تر فعالیت کنید، می‌توانید به سراغ سرویس‌های اختصاصی بروید. پیشنهاد ما این است که وقت کوتاهی برای بررسی سرویس‌های زیر بگذارید:

Squarelovin

SocialBakers

UnionMetrics

HootSuite Analytics