شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4849
بازدید: 908

در این آموزش قصد داریم در رابطه با الگوریتم rankbrain توضیحاتی ارائه نماییم. تیم پی سی اسکریپت امیدوار است با ارائه آموزش زیر بتواند تجربه خود را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

گوگل از الگورینم rankbrain برای مراتب سازی نتایج جست و جو استفاده می کند. از طرف دیگر به این الگوریتم user experience نیز گفته می شود که امروزه جز عوامل مهم در بحث سئو محسوب می شوند.

 

الگوریتم rankbrain چیست؟

 

تصور نمایید در گوگل به دنبال سوال ” سئو چیست” می باشید، خزنده های گوگل در پاسخ مجموعه ای از پاسخ ها را ارائه می کند اما کدام یک را کاربر انتخاب می کند؟ تحقیقات نشان داده است که اگر عنوانی چون “سئو چیست” در پاسخ اول گوگل به سوال شما باشد و “سئو از مبتدی تا پیشرفته” جزرتبه های دیگر باشد، کاربران “سئو از مبتدی تا پیشرفته را قبول می کنند. لذا پس از مبتدی گوگل جایگاه این مطلب را ارتقا می دهد.

در الگوریتم rankbrain دو عامل زیر نقش مهمی دارند :

  1. نرخ کلیک CTR
  2. زمان ختم (Dwell Time)

چگونه با استفاده از الگوریتم rankbrain زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهیم:

 

  • محتوایی که تولید می کنید جامع باشد.

 

سعی کنید که محتوای شما به تمام سوالات احتمالی پاسخ دهد.این امر به سایت شما این امکان را می دهد تا به یک سایت اختصاصی از دید کاربر تبدیل شود و بتواند بک لینک دریافت نماید. یک مطلب جامع ازدید گگول حداقل 2000 کلمه خواهد داشت.

 

  • در محتوایی که تولید می کنید حتما از LSI ها کمک بگیرید.

 

LSIها در واقع کلماتی هستند که در سرچ های گوگل به عنوان ساجسشن ارائه می شوند. همچنین برای دریافت لیست کامل آنها می توانید از سایت lsigraph.com استفاده نمایید.

lsi-list

 

  • به کاربر پسند بودن سایت خود برای موبایل دقت کنید.

 

یکی از عواملی که بر اساس الگوریتم rankbrain زمان حضور کاربر را در سایت افزایش می دهد، میزان کاربر پسند بودن سایت در موبایل است زیرا تحقیقات نشان می دهد که اخیرا جستجو و مشاهده سایت توسط موبایل بیشتر از دسکتاپ می باشد. برای بررسی این مورد و میزان بهینگی می توانید از سایت mobile friendly استفاده نمایید.

 

  • محتوای ویدیویی را از خاطر نبرید.

 

تحقیقات و تجربه الگوریتم rankbrain عنوان می کند که ویدیو ها نیرو محرکه قوی جهت جذب کاربر و بافی ماندن وی در سایت می شوند. لذا تولید محتوای ویدیویی ارزش وقت گذاشتن دارد.