شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4261
بازدید: 605

در قسمت اول آموزش گوگل ادوردز اهمیت و چرایی آن توضیح داده شد. در این آموزش قصد داریم نحوه ایجاد حساب ادوردز و نکات آن را شرح دهیم. برای ایجاد حساب در گوگل ادوردز دقت نمایید که چون ایران تحریم می باشد امکان استفاده از دامنه ir نیست و می بایست از یک دامنه بین المللی استفاده نمایید.

1- وارد سایت https://ads.google.com/home شده و گزینه start now را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام در گوگل ادوردز

 

2-آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.( بهتر است از gmail برای این مورد استفاده نمایید)

 

 

3- در مرحله بعد می بایست اولین کمپین خود را ایجاد نمایید.

مرحله اول :

 

در بخش اختصاص بودجه باید دقت نمایید که چه میزان حق کمسیون باید به گوگل پرداخت کنید

این مورد را با یک مثال توضیح می دهیم:

فرض کنید شما یکی از فروشندگان حافظه های NVMe می باشید. اگر یک بسته شامل 500 عدد حافظه برای شما 200 دلار قیمت داشته باشد، و از این 200 دلار شما 100 دلار سود کرده باشید، این 100 دلار می شود سودی که شما از فروش محصول به دست می آورید. اگر از هر 1000 نفری که وب سایت شما را بازدید می کنند، 10 تای آنها محصول شما را خریداری کنند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما 1% خواهد بود. اگر همۀ این اعداد را کنار یکدیگر قرار دهید، هزینۀ پرداختی به ازای هر کلیک (CPC) خود را به دست خواهید آورد که فرمول آن به شکل زیر است:

 

ماکزیموم CPC = سود شما x حق کمیسیون برای گوگل x نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما

 

در مثال بالا مقدار پرداخت به ازای هر کلیک برابر است با 100 دلار x 0.1 x 1% = 0.3 دلار

در نظر داشته باشید در آغاز فارغ از نوع و تعداد کلیک شما تنها به کلیک کردن نیاز دارید . در بالاترین حد پرداخت به ازای کلیک؛ نهایتاٌ در روز شما 6 دلار پرداخت می کنید. به این ترتیب شما می توانید برای 10 روز در گوگل تبلیغ کنید و به ازای آن 60 دلار پرداخت کنید.

مرحله دوم:

 

در این مرحله شما باید بدانید چه کلمه کلیدی برای تبلیغ خود استفاده کنید. این مرحله مهم است زیرا شما برای هر کدام از این کلیک ها هزینه پرداخت خواهید نمود. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توانید از آموزش انتخاب کلمه کلیدی که قبلا در سایت درج شده است استفاده نمایید. همچنین Google keyword planner می تواند در انتخاب کلمه کلیدی به شما کمک کند. در keyword planner شما نوع و دسته محصولات ، زبان و … را انتخاب می نمایید. در نهایت میزان جستجو بر اساس کشور برایتان لیست می شود.

مرحله سوم:

 

رقبای خود را می بایست شناسایی کنید. به وب سایت Spyfu.com (یا سایت هایی مشابه مانند Keywordspy) بروید و کلمه کلیدی خود را وارد نمایید. در این وب سایت ها شما می توانید سایت های برتر و متن تبلیغ آنان را مشاهده نمایید.در این بخش کیفیت تبلیغ شما بسیار مهم است. به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید استفاده از کلمه کلیدی در تبلیغ شما مهم می باشد.

مرحله چهارم:

 

شما هزینه نمودید و کاربر را به سایت خود هدایت کردید هم اکنون می بایست یک Landing Page خوب طراحی کنید تا مشتری از شما خرید کند. پیش از ثبت تبلیغ خود در گوگل، برای تبدیل کاربر به مشتری از هیچ فعالیتی دریغ نکنید. اگر شما بتوانید 1000 نفر را از طریق ادوردز به صفحۀ لندینگ خود جذب کنید و 1% از آنها را به مشتری تبدیل کنید، با یک محصول 100 دلاری می توانید 100 دلار به دست آورید. حال تصور کنید که این مقدار را به 2% افزایش دهید.

تمام! گوگل ادوردز سخت نمی باشد اما نیاز به هوش تجاری دارد. در مقاله بالا سعی شد به زبانی ساده مفاهیم و پایه آن توضیح داده شود.