شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5001
بازدید: 621

پی سی اسکریپت در این مقاله به تغییر نام دامنه با حفظ رتبه سایت می پردازد. اگر قرار است به هر دلیلی آدرس دامنه سایت خود را عوض کنید، باید تمام آدرس های سایت قبلی را با رعایت اصول و قوانین سئو ریدایرکت کنید. اگر قرار است به هر دلیلی آدرس دامنه سایت خود را عوض کنید، باید تمام آدرس های سایت قبلی را با رعایت اصول و قوانین سئو ریدایرکت کنید. اگر به درستی عمل ریدایرکت را انجام ندهید، رنک سایت شما افت خواهد کرد. برای این کار را به درستی انجام بدهید، مراحل زیر را طی کنید.

 

نکات مهم در تغییر نام دامنه

  • به کاربران سایت خود اطلاع رسانی نمایید تا بازدیدکنندگان را از دست ندهید.
  • ساختار url ها در هر دو سایت یکسان باشد. برای مثال اگر آدرس صفحه در سایت فعلی https://currentDomain/seo است، در دامنه ی جدید آدرس صفحه باید https://newDomain/seo باشد.
  • برای تغییر دامنه بهتر است از افزونه استفاده نکنید. زیرا اگر افزونه دچار مشکل شود ربات گوگل دوباره به سایت قبلی شما وارد می شود.
  • بک لینک ها به وسیله ریدایرکت به دامنه جدید انتقال پیدا می کنند اما روند آن کمی زمان بر است و به حجم لینک های شما که از سایت های دیگر دریافت کرده اید، بستگی دارد.

 

مراحل انتقال رنک سایت با تغییر نام دامنه :

· ایجاد نقشه سایت XML

اولین مراحله از ایجاد هدایتگر صحیح برای آدرس‌ها ساخت یک فایل XML از نقشه سایت (Sitemap) می‌باشد. آسان‌ترین راه برای ایجاد نقشه سایت استفاده از ابزارهای آنلاین مثل Xenu Link Sleuth یا Screaming Frog است. پس از آن که توسط این ابزارها به صورت خودکار گزارشی از متا تگ‌های عنوان صفحات (Title Tags) و توضیحات متا (Meta Description) در وبسایتتان دریافت کردید، یک بار هم بصورت دستی بررسی کنید که تمامی صفحات وبسایت در نقشه سایت درج شده باشند.

 

· ساخت ریدایرکت 301 (301Redirection) در فایل htaccess

پس از تست هدایت URLها (در یک محیط تستی) از دامنه قدیمی به دامنه جدید و اطمینان از صحت عملکرد آن‌ها می‌توانید اقدام به ایجاد یک هدایتگر از نوع 301 در سرور سایتتان نمایید. با انجام این کار تمامی URLهای دامنه قدیمی به URL معادل در دامنه جدید منتقل می‌شوند. هدایتگر 301 به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که تغییر URLها از دامنه قدیم به دامنه جدید به صورت دائم انجام شده است و سئوی دامنه قدیم می‌بایست برای دامنه جدید در نظر گرفته شود.
برای ایجاد ریدایرکت 301 راه‌های مختلفی وجود دارد اما متداول‌ترین آن‌ها درج کدهای لازم در فایل .htaccess برای سرویس‌های لینوکسی و فایل web.config برای سرویس‌های ویندوزی می‌باشد.

 

· با خبر ساختن گول از تغییر دامنه برای انتقال رنک

پس از آن که تنظیمات هدایتگر 301 را به درستی اعمال کردید، سایت مپ دامنه قدیمی را مجددا در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ ثبت کنید و پس از آن سایت مپ دامنه جدید را در هاست دامنه جدید آپلود نمایید. پس از ثبت سایت مپ از طریق بخش Crawl errors در کنسول جستجوی گوگل می‌توانید از خطاهای احتمالی موجود مطلع شده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید. در پنل گوگل وبمستر دامنه پیشین سایت خود وارد شده و از بخش change of address درخواست تغییر دامنه را اعلام نمایید