شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5908
بازدید: 506

هارد سرور از جمله مواردی است که می تواند بر روی لود سرعت وب سایت شما تاثیر بگذارد. با توجه به رشد تکنولوژی ها در زمینه ساخت و طراحی هارد های سریع، یک هاستینگ خوب وظیفه دارد تا بر اساس تکنولوژی روز، سرویس های خود را بهبود دهد و بروز نماید.

در مقاله “معیار انتخاب هاستینگ خوب” در خصوص معیارهای انتخاب یک هاستینگ خوب توضیحاتی ارائه گردید. تیم پی سی اسکریپت در نظر دارد تا در این آموزش به بررسی یکی از عوامل یعنی ” بروز بودن سخت افزار” صحبت کند.

 

هارد چیست ؟

هارد سرور یا حافظه ذخیره سازی، یک قطعه سخت افزاری است که می توان اطلاعات خود را بر روی آن ذخیره نمود. جالب است بدانید که نوع حافظه ها برای لود سایت مهم می باشند. هم اکنون بیشتر هاستینگ ها از هارد سرور از نوع ssd استفاده می نمایند هارد ssd مخفف Solid State Disk به معنی دیسک حالت جامد است. استفاده از هارد های SSD در سرور های میزبانی وب علاوه بر افزایش کارایی در اثر افزایش سرعت، میزان خرابی پایین تر و امنیت بیشتر اطلاعات را نیز در پی دارد. دلیل افزایش سرعت این هارد ها این مورد می باشد که به هد مکانیکی که وظیفه خواندن اطلاعات را دارد، وابسته نیست. اطلاعات در هارد های مذکور بر روی Micro Cheap ذخیره می شود به همین دلیل سرعت لود و فراخوانی بالاتر می رود زیرا هیچ هد مکانیکی در این امر دخالت نمی کند.

 

هارد سرور از نوع nvme :

اما به تازگی هارد سرور از نوع nvme که مخفف Non-Volatile Memory Express می باشند وارد بازار شده اند و از لحاظ سرعت نسبت به هاردهای ssd پیشرفت شایانی داشته اند. در این هارد ها تعداد صف های پردازش به نسبت سایر انواع هارد ها بیشتر شده است و به همین دلیل پردازش ها سریعتر انجام می شوند. NVMe یک معماری سریع و کاملا بهینه برای همگام سازی کامپیوتر و یا سرور با هارد دیسک است. از آنجایی که نیاز شرکت ها و همچنین کاربران ، سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات از روی دیسک میباشد، حافظه NVMe از طریق درگاه PCI که بسیار سریعتر از درگاه SATA است به دستگاه میزبان (معمولاً کامپیوتر) متصل می شود.

 

مقایسه هاردها:

NVMe عامل های زیادیرا در لیست فعالیت خود دارد، از جمله پهنای باند و تعداد پردازشگر های خواندن/نوشتن دیسک ها، و همچنین تاخیرات آن را در نظر میگیرد. مثلا یک هارد SATA حداکثر می تواند 2۰۰ هزار پردازشگر IO داشته باشد، در حالی که این عدد در NVMe به یک میلیون می رسد.

NVMe از 64 هزار دستور در هر صف درخواست می کند و همین میزان صف دارد. این صف ها به صورتی طراحی شده اند که دستورات ورودی/خروجی و پاسخ های مربوط به آن ها همگی بر روی یک هسته CPU اجرا شوند. بنابراین می توان از قابلیت های پردازش موازی CPU های چند هسته ای نیز استفاده نمود.

 

چرا هاستینگی را انتخاب نماییم که از هاردهای nvme استفاده می کند؟

  • زیرا این هاردها باعث افزایش سرعت Read/Write می شوند که قطعا برای لود سایت مهم هستند. سرعت لود سایت نیز برای گوگل و رتبه بندی آن اهمیت دارد.
  • این هارد ها سیستم قوی برای بحث کش دارند لذا امکان دسترسی سریعتر به دیتابیس را فراهم می آورند.
  • به علت پردازش بیشتر، پروسس های سنگین در زمان کمتری اجرا می شوند.

 

نتیجه گیری:

اگر سایت پر بازدید دارید و یا نیاز به سروری دارید که پردازش های سنگینی را در زمان کوتاهی اجرا نماید، پیشنهاد می شود از هاستینگی استفاده نمایید که از هارد nvme برای سرور های خود استفاده می نماید. این هارد ها به نسبت انواع قبلی کمی گران تر می باشند ولیکن سرعت بهتری را برایتان فراهم می آورند.