شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4223
بازدید: 3004

کتابخانه OpenCV یا همان Open Source Computer Vision Library بدون شک قدرت مند ترین کتابخانه کار با تصاویر است. OpenCV برای فراهم آوردن یک زیرساخت مشترک برای برنامه های کاربردی بینایی کامپیوتری ( computer vision ) و سرعت بخشیدن به استفاده از ادراک ماشین در محصولات تجاری ساخته شده است. این کتابخانه دارای بیش از 2500 الگوریتم بهینه سازی شده است که شامل مجموعه ای جامع از کلاسیک و پیشرفته ترین دیدگاه کامپیوتر و الگوریتم های یادگیری ماشین است.

کاربردها:

این الگوریتم ها می توانند برای شناسایی و تشخیص چهره، شناسایی اشیاء، طبقه بندی فعالیت های انسانی در فیلم ها، حرکات دوربین حرکت کنند، ردیابی اجسام متحرک، استخراج مدل های سه بعدی از اشیاء، تولید ابرهای 3D نقطه از دوربین های استریو، ساخت تصاویر با هم برای تولید رزولوشن بالا تصویری از یک صحنه کامل، حذف چشم های قرمز از تصاویر گرفته شده با استفاده از فلش، حرکات چشم، تشخیص منظره و ایجاد نشانگر برای آن را با واقعیت تقویت شده و غیره استفاده شوند.

OpenCV دارای رابط های کاربری برای زبان های برنامه نویسی مختلفی از جمله C ، Python ، Java و Matlab است. OpenCV تقریبا همه سیستم عامل ها مهم را پشتیبانی میکند از ویندوز و لینوکس گرفته تا اندروید و مک OS.

 

نصب OpenCV برای Python در Windows 10 :

 

نصب opencv در windows 10 ، نیاز به برخی پیش نیاز ها دارد.

1- نصب python در windows 10 برای این کار کافی است آموزش (نصب و راه اندازی پایتون در ویندوز ۱۰) را مطالعه کرده پایتون را راه اندازی کنید.

2- نصب numpy ، بدون شک numpy قویترین پکیج برای انجام محاسبات عددی است.این پکیج به دلیل داشتن توابع متنوع ، بسیار قدرتمند است.

برای نصب ابتدا CMD را باز کنید سپس زیر را در آن اجرا بگیرید:

pip install numpy

 

بعد از نصب این پکیج برای تست می توانید آن را در یک پروژه پایتون خود فراخوانی کنید :

import numpy as np
a = np.arange(15).reshape(3, 5)
print(a)
خروجی این کد ماتریسی 3 در 5 با اعداد تصادفی خواهد بودOpenCV-برای-Python-در-windows-10
همیشه خواندن مستندات و آموزش های منبع یک پکیج، کمک شایانی در بکارگیری هرچه بهتر آن خواهد نمود. پس حتما سری به صفحه رسمی numpy زده و مستندات و آموزش های آن را مطالعه کنید . منبع
تا اینجای کار پیش نیاز ها را نصب کرده اید. مانده است خود opencv برای این کار نیز از pip جادویی python استفاده می کنیم:
pip install opencv-python
خوب حالا وقت تست opencv هستش. برای این کار یک پروژه python ایجاد کنید و کد زیر رو اجرا بگیرید:
import cv2
print (cv2.__version__)
اگر در خروجی، عدد نسخه OpenCV را مشاهده کردید. شما آماده اید که وارد دنیای بینایی کامپیوتر شوید. در ادامه سری پس های OpenCV برای Python با مثال های کاربردی در خدمتتان خواهیم بود.
با ما همراه باشید