شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6559
بازدید: 527

لاراول یکی از فریم ورک های امروزی است که اکثر PHP کارها با آن آشنا هستید. محال است که PHP کار باشید اما نام این فریم ورک را نشنیده باشید. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در خصوص این فریم ورک صحبت نماید.

 

آشنایی با لاراول (Laravel):

اگر بخواهیم بصورت مختصر به سوال لاراول (Laravel) چیست؟ پاسخ دهیم، باید گفت یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های PHP است. در سال ۲۰۱۱، انجمن PHP شاهد انبوهی از رقابت‌ها بر سر ساخت فریم‌ورک بوده است. کنفرانس PHP پر از طراحان مختلف بود که در خصوص معرفی فریم ورک‌های خود با هم رقابت می‌کردند. فریم‌ورک لاراول نتیجه اینگونه رقابت‌ها بود.

 

تاریخچه لاراول (laravel):

اولین نسخه آزمایشی لاراول، در ژوئن سال ۲۰۱۱ در دسترس عموم قرار گرفت و نسخه ۱ آن نیز در همان ماه عرضه شد. با معرفی امکانات جدید و افزایش عملکرد، نسخه دوم لاراول در سپتامبر ۲۰۱۱ ارائه شد. نسخه ۲، یک نسخه کاملا سازگار با ساختار MVC بود.

تاریخچه لاراول

نسخه ۳ لاراول نیز با معرفی خط فرمان جدید در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. لاراول با عرضه نسخه ۳ به محبوبیت بیشتری دست یافت. این نسخه دارای یک محیط خط فرمان با نام Artisan بود و از سیستم پایگاه داده پشتیبانی می‌کرد. علاوه بر این، این نسخه یک سیستم ایجاد Package با نام Bundles را نیز معرفی کرد.

لاراول ۴ در سال ۲۰۱۳ با تغییرات ساختاری زیادی عرضه شد. در این نسخه، ساختار فریم‌ورک بطور کامل بازنویسی شد.

پس از نسخه ۴.۳، نسخه ۵ لاراول با تغییرات داخلی در دسترس قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه لااراول ۶ با معرفی امکانات و ابزارهای جدید ارائه شد. در این نسخه بهینه‌سازی‌های فراوانی برای بهبود عملکرد لاراول اعمال شد.

 

چرا لاراول (Laravel) طراحی گردید؟

فریم‌ورک لاراول یک فریم‌ورک متن باز تحت PHP است که توسط Taylor Otwell توسعه داده شد. هدف وی از این کار، ایجاد یک جایگزین مناسب برای فریم‌ورک CodeIgnitor بود، زیرا CodeIgnitor امکانات کاملی نداشت، به خصوص اینکه بصورت پیش‌فرض از سیستم احراز هویت پشتیبانی نمی‌کرد.

Taylor سعی داشت این مشکلات را حل کند و در عین حال فریم‌ورکی را معرفی کند که دارای ساختار ساده، فرامین کوتاه و کدهای شفافی باشد. الگوهای ساختاری لاراول بطور کلی بر مبنای فریم‌ورک Symfony است.

لاراول دارای امکانات و ویژگی‌هایی است که قطعا بر سرعت انجام پروژه‌ها تاثیر می‌گذارد. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این ویژگی‌ها بپردازیم:

  • Service Container این امکان به عنوان ابزاری قدرتمند وابستگی بین کلاس‌ها را مدیریت می‌کند.
  • Queuesتعریف صف در لاراول، به شما این امکان را می‌دهد تا در انجام اموری که زمان زیادی نیاز دارند وقفه ایجاد کنید و در خصوص زمان انجام آن، بعدا تصمیم‌گیری کنید. لاراول دارای یک API متمرکز، برای مدیریت صف است.
  • Events در لاراول، شما به راحتی می‌توانید بر هر اتفاقی که در اپلیکیشن شما رخ می‌دهد نظارت کنید و به سرعت ریشه خطاها را پیدا کنید.
  • رابط کاربری برجسته ترین ویژگی لاراول، رابط کاربری راحت آن است. این رابط کاربری به‌علاوه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، تاثیر بسزایی بر سهولت و سرعت انجام امور دارد.

 

مزیت های Laravel در مقایسه با سایر فریم ورک ها:

1- رابط کاربری واکنش گرا

2- ابزارهای تست

3- ابزارهای تست

4- کنسول Artisan :

لاراول دارای محیط خط فرمان اختصاصی است که با نام Artisan شناخته می‌شود. کاربردهای رایج Artisan شامل انتشار پکیج‌ها، مدیریت انتقال دیتابیس‌ها و ایجاد کدهای boilerplate برای کنترلر‌های جدید است.

5- پشتیبانی از سیستم فایل چندگانه

6- پشتیبانی از MVC و شی گرایی