شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4255
بازدید: 456

Social Bookmarking چیست ؟

سایت های بسیاری وجود دارند که برای شما این امکان را فراهم می آورند که بعضی از صفحات سایت خود را یا حتی سایت خود را به صورت کامل در آنها به اشتراک بگذارید. به این سایت ها Social Bookmarking می گویند. در واقع Social Bookmarking یک روش لینک دهی خارجی است که از لینک سایت خود در سایر سایت ها استفاده می کنید. شما در این سایت ها می توانید بوک مارها خود را نظیر هشتگ ها به اشتراک بگذارید.

Social Bookmarking باعث افزایش بازدید، بالا رفتن رنک سایت، افزایش ترافیک و … می شود. در واقع Social Bookmarking یک مجموعه ای از علاقه مندی های شما را فراهم می کند که در هر زمان و هر مکان بتوانید بوک مارک های خود را مشاهده و بررسی نمایید. از این روش به عنوان سئو کلاه خاکستری استفاده می شود. دقت نمایید که ارسال لینک های بالا به سایت های سوشیال بوک مارتینگ نیز می تواند تاثیر عکس داشته باشد. پیشنهاد می کنیم در روز بین 1 الی 2 مورد را به این سایت ها ارسال نمایید.

 

مفاهیم Social Bookmarking

 

در زیر برخی از سایت های Social Bookmarking ذکر شده است که شما در آن‌ها می‌توانید با ایمنی تمام آخرین پست های وبلاگ‌تان را برای دریافت لینک‌های بیشتر ارسال کنید.

  • tumbleupon
  • Digg
  • Folkd
  • Inbound
  • Scoop.it
  • Slashdot
  • Delicious

 

طبق یک بررسی کلی در خصوص بهترین سایت های سوشال بوکمارک می‌تواند نتیجه گیری کرد که Stumbleupon یکی از بهترین این سایت‌ها است که با تعداد زیادی از چنین سایت‌هایی همکاری می‌کند و به دنبال آن سایت های Digg و inbound قرار دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که حداقل در این سه سایت ثبت نام کنید و از آن‌ها کاملا به صورت رایگان استفاده نمایید.
در ادامه به چند نکته که می‌بایست در حین استفاده از سایت‌های سوشیال بوکمارک بدانید، اشاره می‌کنیم:

۱- مشارکت در فعالیت

سوشیال بوکمارک عالی زمانی اتفاق می‌افتد که شما شروع به همکاری با وبلاگ نویسان در حوزه کاری خود کنید. متاسفانه اکثر وبلاگ نویسان از سایت های سوشیال بوکمارک صرفا برای انتشار آخرین پست‌های خود استفاده می‌کنند بدون اینکه حتی ۱ دقیقه زمان برای تعامل و یا خواندن پست‌های دیگران بگذارند.

توصیه می‌کنیم زمانی که سراغ این سایت ها می‌روید، سعی کنید که به خوبی با دیگر وبلاگ نویسان تعامل کنید تا آن‌ها نیز مجبور به تعامل با شما و پست‌هایتان شوند.

۲- کمک گرفتن از سایت های همکار

چندین پلتفرم وجود دارد که روزانه مورد استفاده هزاران وبلاگ نویس قرار می‌گیرد. جایی که وبلاگ نویسان نه تنها پست‌هایشان را برای ارتقاء وضعیت منتشر می‌کنند، بلکه مطالب یکدیگر را نیز به اشتراک می‌گذارند و توسعه می‌دهند.

اگر قصد دارید برای سایت خود ترافیک بالا ایجاد نمایید می توانید از پلتفرم های زیر استفاده نموده و مطالب و سایت خود را در آن نشر دهید.

Inbound.org

Blog engage

Biz Sugar

۳- وارد جزئیات نشوید و به مختصر توضیح دهید

در سایت های سشیال مارکتینگ دقت نمایید که شرح و بازنویسی طولانی انجام ندهید. عناوین سایت و مطالب شما بسیار مهم هستند. لذا سعی کنید مطالب شما کوتاه و تنها منحصر به خودتان باشد.