شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7930
بازدید: 710

دو ابزار اصلی و اساسی برای کسانی است که وارد حوزه ی تجارت الکترونیکی شده و تمایل دارند که با جذب ترافیک بالا به سمت سایت و یا وب سایت فروشگاهی خود، محصولات خود را به فروش رسانده و خدمات خود را ارائه دهند. پی سی اسکریپت در این مقاله تلاش نموده است تا این دو مورد را از یکدیگر تفکیک نموده و توضیحان مثبتی را ارائه دهد. اما سوالی که در این زمینه توسط افراد مطرح می شود، این است که سئو یا تبلیغ گوگل؟ مزیت ها و معایب هر کدام از آن ها چیست؟ برای موفقیت در تجارت الکترونیکی کدام ابزار مناسب تری بوده و کدام می تواند آمار بازدید از سایت را بهتر و بیشتر بالا ببرد؟ از لحاظ هزینه کدام یک مناسب تر است؟

استفاده ی همزمان از سئو و تبلیغات گوگل بهترین راه حل می باشد. اگر هزینه ی کافی در اختیار دارید، و هزینه ی زیادی برای تبلیغ و بازار یابی خود کنار گذاشته اید و می خواهید در کوتاه مدت به نتیجه ای قابل قبول دست یابید، از هر دو روش به صورت همزمان استفاده نمایید. اما اگر قضیه خلاف این مورد است، با آشنایی با شرایط هر کدام از این روش ها می توانید خودتان مورد مناسب را انتخاب نمایید.

تبلیغات گوگل

تبلیغ گوگل یا ادوردز از راهکارهای زود بازده و بسیار سریع می باشدکه برای کسانی که تمایل دارند آمار بازدید کنندگان از سایتشان در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش یابد، بسیار مناسب می باشد.

در این روش فرد کلید واژه ای مناسب را انتخاب کرده و هزینه ی مشخصی را به گوگل پرداخت می کند. پس از پرداخت هزینه، یک کمپین تبلیغاتی در گوگل برای فرد ایجاد می شود که گوگل نتایج جستجوی کلمه ی مربوطه را حتی بالاتر از نتایج جستجوی طبیعی رتبه ی اول قرار می دهد. در این روش با هر کلیکی که بازدید کننده بر روی لینک مربوط به سایت یا وب سایت شما می کند، مبلغی از حساب شما کسر شده و پس از اتمام موجودی بودجه ی شما در گوگل به اتمام رسیده و باید دوباره آن را تمدید نمایید.

سئو سایت

سئو سایت از راهکارهای اصولی برای تبلیغ فروشگاه و سایت می باشد. این روش در طولانی مدت سبب بالا رفتن آمار بازدید کنندگان شما شده و برای اینکه در ردیف پیشنهادات اول گوگل قرار بگیرید، باید اصول و قوانین سئو را مو به مو رعایت کنید. برای این کار می توانید بهینه سازی سئو سایت خود را به شرکت های معتبر که در این زمینه تخصص دارند بسپارید و یا برای بهینه سازی سایت خود سئو کاری متخصص استخدام نمایید. این روش بر خلاف روش تبلیغ گوگل روشی طولانی مدت بوده، و هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغ گوگل دارد.

اگر برای بالا رفتن آمار بازدید سایت خود عجله ندارید و از زمان و حوصله ی کافی برخوردار می باشید، استفاده از این روش کمک زیادی به موفقیت شما می کند.

مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

توجه به موارد گفته شده و مقایسه سئو و تبلیغات گوگل می تواند شما را در تصمیم گیری نهایی یاری دهد.

سئو سایت یک سرمایه گذاری محسوب می شود و هزینه های پرداخت شده ی شما را در طولانی مدت به شما باز می گرداند. با استفاده از سئو سایت، می توانید مطمئن باشید که تجارت الکترونیکی شما در طولانی مدت رشد قابل توجهی خواهد کرد. تبلیغات گوگل همیشه در صدر رتبه های اول قرار می گیرند، در حالی که سئو سایت با توجه به اعتبار صفحه و محتوای منحصر به فرد می تواند در رتبه های پایین تر نیز قرار بگیرد.

ذکر این نکته ضروری است که به دلیل تحریم های بین المللی افراد شخصا نمی توانند برای تبلیغ گوگل اقدام نمایند، این کار از طریق واسطه هایی که در خارج از کشور قرار دارند انجام می شود و یا از طریق شرکت های معتبر داخلی که در خارج از کشور واسطه دارند، صورت می گیرد. به همین سبب علاوه بر هزینه ی تبلیغ گوگل باید هزینه ی دستمزد شرکت ها را نیز کنار بگذارید. سئو و تبلیغات گوگل موضوعات مهمی هستند که در زمان پیشرفت سایت خود باید به آنها فکر کنید.