شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2564
بازدید: 415

 

آیا امنیت بر سئوی سایت تاثیر دارد ؟

در جواب به سوال بالا باید پاسخ دهیم، بله!

امنیت یک سایت در کسب سئوی بهتر تاثیر مستقیم دارد. بسیاری از برنامه نویسان این مورد را نادیده گرفته و بهبود امنیت سایت را در درجات پایین قرار می دهند. اما نکته مهم تاثیر منفی هک شدن یک سایت در رتبه و سئوی سایت است.

با در نظر گرفتن همین بحث است که اتحادیه اروپا قانون GDPR را جهت محفوظ ماندن اطلاعات هویتی مالکان دامنه و سایت های اینترنتی تصویب نموده است که بر اساس آن whois دامنه های بین المللی در سایت های whois غیر قابل مشاهده خواهد بود.

با تمام تفاسیر بالا تعداد افرادی که ارزش اطلاعات دیجیتالی خود را می دانند متاسفانه اندک است. امنیت سایت ها برای طرح های دیجیتالی بلند مدت بسیار با اهمیت است. در زیر تلاش شده است که تاثیر امنیت سایت در سئو توضیح داده شود.

 

تاثیر امنیت سایت در سئو

امروزه در اکثر هاستینگ ها کاربران را به سمت تهیه گواهی SSL و فعال نمودن پروتکل HTTPS در وب سایت خود سوق می دهند. اما به راستی دلیل این مورد چیست ؟
با فعال نمودن HTTPS تمام اطلاعات رد و بدل شده بین شما و کاربرانتان به صورت رمزنگاری است و مخصوصا در سایت هایی که درگاه پرداخت الکترونیکی دارند بسیار با اهمیت تر می باشد. لذا در گام اول و ابتدایی ترین راه حل پیشنهاد ما فعال نمودن این پروتکل در سایت است.

 

ممکن است تصور نمایید که ضرر های ناشی از امن نبودن وبسایت چیست ؟
باید بدانیم سایتی که امن نباشد می تواند مورد حمله هکر ها و بدافزار ها قرار گیرد. این مورد به بزرگ یا کوچک بودن وب سایت ارتباطی ندارد. سایتی که مورد حمله قرار می گیرد از نظر گوگل جز سایت های ضعیف است و ممکن است گوگل آن سایت را در لیست سیاه خود قرار دهد و از ایندکس کردن آن بپرهیزد .

البته قرار گرفتن سایت ها در این لیست با حملات جزئی و دفعات کم صورت نمی گیرد و پروتکل گوگل برای نا امن بودن سایت ها در این خصوص پیچیده تر است. اما بی شک سایتی که مورد حمله قرار گیرد برای گوگل حساس تر است و گاها ممکن است بدون اینکه مالکان سایت های اینترنتی متوجه شوند رتبه سایت آنها به دلیل همین حملات افت شدید داشته باشد.

اگر سایت شما نیز اهداف بلند مدت دارد و سرمایه گذاری زیادی بر روی وب سایت خود نموده اید برای حفظ سلامت سایت و جلوگیری از عواقب سخت گیرانه گوگل مبنی بر قرار گرفتن در لیست سیاه، امنیت سایت خود را به صورت پایه ای بهبود ببخشید.

لیست سیاه، خود یک مورد از عواقب امن نبودن سایت است. مورد دومی که قصد داریم به آن بپردازیم ربات ها ی موجود در اینترنت هستند. بسیاری از مالکان تصور می نمایند اگه ربات های بسیار از سایت بازدید نمایند، تاثیر مثبت بر روی سایت خواهد داشت که در اینجا لازم است عنوان نماییم همه ی ربات ها خوب نیستند.

ربات ها باعث می شوند ترافیک مصرفی یک سایت بالا رود و همین هنگام که مدیر سایت در حال بررسی ترافیک است ممکن است مواردی چون کپی برداری اطلاعات و داده ها و نفوذ از طریق کدهای نا امن اتفاق بیفتد.

در صورتیکه این ربات ها در رسیدن به اهداف خود ناموفق باشند ولیکن ممکن است همین ترافیک بالا مانع از ایندکس شدن سایت توسط ربات های گوگل شود.

یک ربات بد از پهنای باند و منابع سرور استفاده می کند و می تواند منجر به کندی سایت در طول مدت زمان شود.

در مقابل یک ربات با اهداف خوب برای ایندکس نمودن اطلاعات نیز می تواند منابع سایت را درگیر نماید. برای پیشگیری از این مشکلات، بیشتر سایت ها از یک روش کش در طرف سرور استفاده می کنند که این کشینگ، یک نسخه از پیش ساخته شده از سایت آن ها را ارائه می کند و برای هر درخواست از طرف بازدید کننده یا ربات، دیگر کل صفحه را دوباره ایجاد نمی کند و این روش از نظر منابع، بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین زمان بارگذاری صفحات برای بازدید کننده های واقعی نیز کاهش پیدا می کند که این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد.

از طرفی اکثر موتور های جست و جو نرخ کراول یا ایندکس شدن سات را مشخص می نمایند تا میزان مصرف منابع مشخص شده باشد. بیشتر موتور جستجوهای اصلی نیز روشی را ارائه می کنند که شما می توانید با استفاده از آن، نرخ کراول سایت خودتان توسط ربات های آن موتور جستجو را مشخص کنید، تا به این صورت میزان استفاده از منابع سرور توسط ربات های خوب هم بیش از اندازه نباشد.

در نتیجه شما باید سیستم هایی را ایجاد کنید که بتوانند بین ترافیک یک ربات بد، ترافیک ربات خوب و فعالیت های انسانی تمایز ایجاد کنند.