شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6323
بازدید: 711

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص سئو فایل pdf صحبت کنیم. تا به اینجا تیم پی سی اسکریپت در خصوص سئو ویدیو، پست، اینستاگرام و عکس صحبت نموده است اما امروز تمرکز بر روی بهبود سئو فایل pdf می باشد.

در دنیای وب یکی از روش های بسیار ساده و ابتدایی و کم هزینه برای صرفا معرفی کالا و حدمات، استفاده از یک ژورنال و فایل تبلیغاتی با فرمت پی دی اف است.

 

چگونگی بهینه نمودن سئو فایل pdf

بهینه سازی فایل های pdf کمی با بهینه سازی صفحات دیگر متفاوت است اما روند بهینه سازی و اصول اولیه یکسان است.

 

  • از کلمه کلیدی در عنوان فایل استفاده کنید.

یرای سئو فایل pdf نام فایل باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با فایل بوده و نباید طول آن زیاد طولانی باشد. درواقع نام فایل pdf باید مثل انتخاب عنوان صفحه سایت در صفحات وب باشد. از خط تیره برای مرتب کردن و خوانایی بهتر عنوان استفاده کنید. همچنین می توانید این نام را به زبان لاتین نیز انتخاب کنید.

 

  • از توصیف مناسب برای بهینه بودن سئو فایل pdf استفاده نمایید.

فایل‌های PDF، مانند صفحات وب دارای عنوان هستند. از عنوان‌های خوب و درست استفاده کنید تا مطمئن شوید که فایل PDF هم برای موتور جستجو و هم برای بازدیدکنندگان بهینه شده‌ و کاربران رقبت بیشتری پیدا کنند تا بر روی لینک سایت شما کلیک کرده و فایل مد نظر را مطالعه کنند.
به یاد داشته باشید، عناوین فایل های pdf باید در کل وب سایت تان منحصر به فرد باشند و مانند صفحات وب باید از عنوان های غیر تکراری با طول مناسب (20 تا ۷۰ کاراکتر) استفاده کنید.

 

  • استفاده از سرفصل مناسب برای سئو فایل pdf مهم است.

همانند عنوان اصلی فایل سرفصل های هر فایل پی دی اف را با فونت بزرگ تر و مشخص تر انتخاب کنید و به گونه ای عمل کنید که درک و سلسله مراتب سرفصل ها هم برای ربات های جستجوگر و هم برای کاربران مفهوم داشته باشد.

 

  • حجم فایل خود را بهینه نمایید.

یکی از عوامل بسیار مهم در سئو فایل های پی دی اف حجم فایل است. برای مثال قبل از ذخیره فایل پی دی اف سعی کنید حجم تصاویر را با استفاده از ابزارهای موجود (مثل فتوشاپ و ..) کاهش دهید و سپس از فایل پی دی اف خروجی بگیرد.
در نظر داشته باشید که در هنگام ذخیره فایل های پی دی اف سعی کنید از ورژن های قدیمی تر استفاده کنید تا قابلیت نمایش در تمامی مروگر بدون خطا وجود داشته باشد.

 

  • بهینه سازی فایل ها برای موبایل را از خاطر نبرید.

با توجه به رایج شدن استفاده از موبایل توسط کاربران، برای سئو فایل pdf می بایست دقت نمایید تا برای موبایل بهینه شده باشد. همانطور که می دانید فایل PDF ریسپانسیو(بهینه شده برای موبایل) نیست. پس شما می‌توانید محتوای فایل PDF را تا جایی که ممکن است با هم تراز کنید و در نتیجه سطح افقی روی موبایل را کاهش دهید. تصور کنید که یک تصویر در سمت چپ و متن در سمت راست داشته باشید. در نمایش عادی (Desktop) این تصویر و متن بسیار خوب به نظر می رسد، اما در مورد موبایل بهتر است تصویر را بالای متن قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محتوای فایل را مشاهده کنند.