شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4864
بازدید: 565

 

رپورتاژ آگهی یا advertorial در واقع یک نوع تبلیغ متنی و در قالب یک مقاله است که خواننده با مطالعه آن تصور بر بی طرفی نویسنده می نماید اما در عمل اتفاق دیگری رخ می دهد. تیم پی سی اسکریپت در این مقاله تلاش نموده است تا شما را با این نوع آگهی آشنا نماید و آمادگی خود را برای درج این نوع آگهی اعلام کند.

هدف در رپورتاژ آگهی این مهم است که ذهن خواننده را برای خرید و یا علاقه به محصول ارائه شده آماده سازند. تبلیغات مختلفی از طریق تلویزیون، رادیو و یا روزنامه ها هر روز ارائه می شوند ولیکن این تبلیغات بازرگانی می باشند زیرا هدف اطلاع رسانی از یک محصول و خدمات است.

 

هدف رپورتاژ آگهی چیست ؟

 

بسیاری از برند های بزرگ دنیا از رپورتاژ آگهی برای معرفی برند خود استفاده می نمایند. اما هدف در رپورتاژ آگهی تبلیغات همسان می باشد.

 

انواع advertorial آگهی:

 

  • تصویری: معرفی و ارائه تصویری از سازمان و یا محصول
  • فاعی: دفاعیه سازمان از اهداف و سازمان در قالب مقاله
  • ژورنالیستی: ارائه مقاله ای در راستای جلب نظر خواننده

احتمالا شما با رپورتاژ ها رو به رو شده اید اما متوجه تفاوت نامحسوس آن با سایر تبلیغات نبوده اید. گاها برای جلب نظر کاربر در رپورتاژ ها از عناوینی چون “بخش تبلیغات ویژه” استفاده می نمایند. نوع نوشتار رپورتاژ بیشتر به نوع مطبوعاتی نزدیک می باشد. معمولا برای این نوع آگهی ها از فونت، قالب و ظاهری متفاوت استفاده می نمایند. آنچه رپورتاژ آگهی را از سایر تبلیغات متمایز می کند نوع تاییدی است.

 

رپورتاژ آگهی های تلویزیونی:

 

این تبلیغات نسبت به نوع معمولی کمی طولانی تر هستند. معمولا رپورتاژ های تلویزیونی بیان گر یک داستان می باشند. از آنجا که این موارد طولانی تر هستند لذا هزینه آنان نیز نسبت به نوع معمولی بیشتر است. گاها ممکن است یک رپورتاژ تلویزیونی به صورت مصاحبه با مجری زرح و مسئول باشد.

 

رپورتاژ آگهی رادیویی:

 

در تبلیغات رادیویی برای این نوع رپورتاژ ها معمولا از نظرات مثبت کاربران در راستای تایید صحبت های گوینده استفاده می شود. از طرف دیگر می تواند به صورت گفتگو بین رادیو و شرکت مذکور باشد.

 

چرا advertorial آگهی مفید است ؟

 

  • زمان و موقعیت لازم برا معرفی محصول را دارید. زیرا به طول یک مقاله شما فرصت صحبت خواهید داشت.
  • مخاطبان شما بیشتر هستند. در رپورتاژ آگهی مقاله شما محتوای اصلی رسانه است لذا بازدیدکنندگان بیشتر دارد.
  • منجر به افزایش اعتبار می شوند. رپورتاژها در زسانه ها با تایم بالا ارائه می شوند لذا از برند شما اعتماد سازی وسیعی صورت می گیرد.
  • به بهبود سئو کمک می کنند. زیرا مقاله در کنار لینک محصول و با ارائه بک لینک ذکر می شود و همین امر در سئو تاثیر بالایی دارد.
  • تاثیر گذاری رپورتاژ بیشتر است. از آنجا که این تبلیغات با تایم بالا ارائه می شوند، جز محتوای اصلی رسانه ها هستند لذا تاثیر گذاری بیشتری دارد.