شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3942
بازدید: 962

الکسا چیست ؟

سایت الکسا (https://www.alexa.com) توسط شرکت الکسا اینترنت در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب راه اندازی شد. با سرچ سایت در کنسول الکسا می توانید رتبه آن را در فضای مجازی مشاهده نمایید.

هر میزان رتبه نمایش داده شده توسط سایت مذکور کم تر باشد به این معنا است که جایگاه سایت بهتر است. دور از ذهن نیست که سایت های معرفی چون گوگل ، ویکی پدیا و … دارای رتبه تک رقمی باشند.

 

آنچه در مورد الکسا به اشتباه رایج شده است:

 

  • – بعضا افراد تصور می نمایند که رتبه الکسا همان رتبه ای است که گوگل ارائه می دهد. در صورتی که این دو سازمان کاملا از هم جدا می باشند. اکسا با استفاده از الگوریتم های خود به سایت ها امتیاز داده و رتبه بندی می نماید در حالی که گوگل بر اساس تکنینک های سئو رتبه بندی را انجام می دهد.
  • – هنوز هم این باور وجود دارد که الکسای یک سایت در رتبه گوگل تاثیر دارد ولیکن واقعیت جز این می باشد.و رتبه الکسا تاثیری در سئو سایت ندارد.

 

الکسا بر اساس موارد زیر رتبه بندی انجام می دهد:

  • 1- میزان بازدید
  • 2- مدت زمانیکه کاربر در سایت زمان سپری می کند.
  • 3- میزان کاربرانی که سریعا از سایت کمتر از 5 ثانیه پس از ورود، خارج می شوند.
  • 4- تعداد ساب دامنه ها

 

 

هر سایتی که ترافیک و بازدید بالایی داشته باشد برای الکسا از اهمیت بیشتر برخوردار است. مدت زمان حضور کاربر در سایت از جمله عواملی است که هم در سئو و هم برای الکسا مهم می باشد. لذا باید این مورد را در سایت با استفاده از تکنیک های سئو که در آموزش 2 سئو ذکر شد افزایش داد.

هر چه میزان از دست دادن کاربر و به خصوص کاربر جدید به همراه آی پی جدید که از سایت بازدید می کنند، کمتر باشد اعتبار سایت برای الکسا بیشتر است.

هر میزان تعداد ساب دامنه ها و فولدرها در سایت شما افزایش یابد به میزان گستردگی فعالیت شما دلالت می کند.

این ساب فولدر ها و ساب دامنه ها نیز نزد آلکسا آمار هایی به جا می گذارند و این آمار ها روی رتبه دامنه اصلی دخیل می شود. به خاطر همین موضوع در سایت ها سعی میکنند بخش های مختلفی راه اندازی کنند و هر کدام را به موضوعی خاص اختصاص دهند تا بتوانند رتبه الکسا را بهبود ببخشند.

 

دانستنی ها:

نکته : بررسی روت سرور ها نیز برای سازمان الکسا مهم است. الکسا با برخی از 500 روت سرور که در سراسر دنیا وجود دارند ، بررسی لازم را انجام می دهد تا ترافیکی که آی پی ها برای یافتن دی ان اس ها بوجود می آید را بررسی کند و از آن در رتبه بندی سایت ها نیز استفاده کند.

نکته : اگرچه سیستم پشتیبانی الکسا به شما کمک کند که بتوانید ترافیک بهتری را برای سایت خود بدست بیاورید و اگر تولبار آن را نصب کنید، الکسا دقیق تر می تواند میزان ترافیک سایت و رتبه آن را بدست آورد. اندازه دقیق باعث می شود که الکسا بهتر بتواند رتبه سایت شما را بدست بیاورد اما هیچ کدام هیچ تاثیری در بهبود رتبه سایت در الکسا ندارند.