شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3674
بازدید: 584

سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat SEO درواقع مجموعه متدهایی بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است.

در واقع یک سیب قرمز با ظاهری دل فریب اما باطنی یخ زده و خراب….

 

پایه و اساس سئو با مفهوم سئو کلاه خاکستری پیوند دارد. چون سئو هم با لینک سازی پیوند دارد. خرید بک لینک از دید گوگل تخلف محسوب می‌شود و گوگل سایت های که به خرید فروش لینک می‌پردازند تهدید به جریمه می‌کند.بنابراین می‌توان گفت خرید لینک مستقیماً خلاف قوانین گوگل است و یک روش کلاه سیاه محسوب می‌شود.

تفاوتی که بین انواع سئوی کلاه سفید، سیاه و خاکستری وجود دارد به جریمه هایی است که که توسط گوگل برای آنها در نظر گرفته می شود. همان گونه که از اسم این سه نوع متد مشخص است، میزان جریمه در سئوی کلاه سفید صفر و به ترتیب در سئوی کلاه خاکستری و سیاه افزایش می یابد.

 

سوال اصلی:

سئو کلاه خاکستری بد است پس چرا از ان استفاده می شود؟

پاسخ:

در سئوی کلاه سفید که نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ زمان می بایست خرج نمود تا به نتیجه مطلوب رسید که خوب این موارد در دو نوع دیگر سئو وجود ندارد.

 

چرا خاکستری:

زیرا هنوز گوگل تکنیک های آن را نشناخته و برای آن جریمه در نظر نگرفته است. اگر از تکنیک های متد خاکستری استفاده می کنید در نظر داشته باشید لازم است تا همواره نسبت به الگوریتم های گوگل و بروز رسانی ان آگاه باشید.

 

تکنیک اول سئوی کلاه خاکستری:

در این روش از سایت هایی هم چون https://www.expireddomains.net وجود دارند که مجموعه ای از دامنه های در حال انقضا را نمایش می دهند. شما می توانید وارد سایت مذکور شوید و کلمه کلیدی که سایت شما بر محور آن طراحی شده است را جستجو نمایید.

پس از وارد نمودن کلمه کلیدی و جستجو، لیستی از دامنه های در حال انقضا به همراه تاریخ انقضا و مشخصات دیگر اعم از تعداد بک لینک ها و …. نمایش داده می شود. گزینه ای مهم برای ما عبارت BL که مخفف backlink است. با کلیک بر روی BL می توانید به صورت صعودی و یا نزولی آن ها را مرتب نمایید. طبیعتا سرما یه گذاری بر روی BL بالا بهتر است.

نکته مهم: در کنار ستون BL ستون DP وجود دارد. ستون DP به معنای تعداد دامنه هایی است که به دامنه مذکور بک لینک داده اند. پس توجه کنید باید توازنی بین BL و DP وجود داشته باشد. به طور مثال اگر DP عدد 10 باشد و BL عدد 2000 را نمایش دهد می توان نتیجه گرفت دامنه جریمه شده است.

سوال : دامنه های IR را از کدام سایت چک کنیم ؟

جواب : برای دامنه های IR می توانید از سایت هایی چون https://www.nic.ir/Just_Released استفاده نمایید.

 

تکنیک دوم سئوی کلاه خاکستری:

تصور نمایید قصد دارید برای یک سایت فروش قالب و اسکریپت رپورتاژ آگهی ثبت نمایید. در گام اول کلمه کلیدی را باید انتخاب نمایید به طور مثال ” خرید قالب رایگان” را انتخاب نمودید. سپس سایت هایی که به عنوان رپورتاژ از این کلمه کلیدی استفاده نموده اند را بیابید و در برچسب آن سایر کلمات کلیدی را مشاهده نمایید.

حال شما می دانید اگر قصد ثبت رپورتاژ دارید حتما باید کلمات کلیدی مشابه را وارد نمایید.

 

تکنیک سوم سئوی کلاه خاکستری:

این مورد جز تکنیک های موثر سئوی کلاه خاکستری است که هنوز توسط گوگل جریمه ندارد. به تجربه ثابت شده است که اگر لینک یک صفحه از سایت شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، لایک و کامنت بگیرد، مجددا به اشتراک گذاشته شود و به طور کلی اینگیجمنت بالا داشته باشد، آن صفحه در رتبه بندی موتورهای جستجو قدرت بیشتری می گیرد.

 

تکنیک چهارم سئوی کلاه خاکستری:

کامنت تقلبی برای مطلب خود قرار دهید. در این تکنیک کلاه خاکستری شما می توانید برای مطالب سایت خود که فعلا بازدید آنچنانی ندارد کامنت بگذارید تا سایت به روز شده و رتبه ان بهبود یابد. در کامنت خود از کلمات کلیدی و LSI ها به طور نامحسوس استفاده کنید. سعی کنید با اکانت اصلی وبسایت خود، به کامنت ها پاسخ های مناسب و کامل بدهید. چنانچه در کامنت های خود از لینک های داخلی و خارجی استفاده نمایید ، در نتیجه تاثیر بسزایی دارد.