شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6515
بازدید: 822

در مقاله “تا چه میزان با جی تی متریکس آشنایی دارید؟” در خصوص سایت gtmetrix و عملکرد آن اطلاعاتی ارائه شد. در این مبحث تیم پی سی اسکریپت قصد دارد تا بخش های مختلف ابزار جی تی متریکس را تحلیل نماید. با ما همراه باشید تا بتوانید با اطلاعات ارائه شده اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید.

 

PageSpeed Score چه مواردی را بررسی می نماید؟

قسمت PageSpeed Score به فاکتورهای گوگل Google اشاره دارد، فاکتورهایی که برای بهینه سازی لود یک سایت، مدنظر موتور جستجوی گوگل است و به آن‌ها اهمیت می‌دهد. در این قسمت شما می‌توانید متوجه شوید چه نمره‌ای دریافت کرده‌اید، هر چند این نمره و یا این امتیاز را سایت GTmetrix بررسی کرده و به شما می‌دهد. به شکل خلاصه ابزار GTMetrix براساس فاکتور گوگل به سرعت وبسایت شما نمره می‌دهد.

 

YSlow Score چه مواردی را بررسی می نماید؟

در قسمت YSlow Score به فاکتورهایی که یاهو Yahoo برای آن در سرعت سایت مهم است اشاره می‌کند. در اینجا سایت GTmetrix براساس فاکتورهای این موتور جستجو به وبسایت شما یک رتبه و یا یک امتیاز می‌دهد.

 

Fully Loaded Time به چه مواردی دلالت می کند؟

زمان بارگذاری سایت را بر حسب ثانیه نشان می‌دهد و میانگین سایت‌هایی که در جی تی متریکس مورد بررسی قرار گرفته‌اند 8.3 ثانیه بوده است .

Total Page Sizeبه چه مواردی دلالت می کند؟

حجم یک صفحه یا سایتی که جی تی متریکس مورد بررسی قرار داده و میانگین کلی سایت‌های مورد بررسی قرار گرفته 2.56MB است .

Requests در سایت جی تی متریکس به چه مواردی دلالت می نماید؟

تعداد درخواست‌هایی که به سرور برای بارگزاری قسمت‌های گوناگون سایت ارسال می‌شود، شامل عکس‌ها فایل‌های CSS یا همان فایل‌های استایل و یا JS یا همان فایل‌های جاوااسکریپت.

 

Waterfall چیست:

در این بخش با استفاده از نمودار زمان بارگزاری هر بخش را نشان می‌دهد. میتوان اطلاعات مفیدی را از نحوه بارگزاری سایت در این بخش گردآوری کرد. waterfall با تجزیه و تحلیل آبشاری در ابزارهای مختلف دیگر هم وجود دارد، مثلا در گوگل کروم هم چنین ابزار سئو قرار گرفته است که بسیار می‌تواند به شما در بهینه سازی سرعت کمک کند.

Timings چیست:

در این پنل که جدیدا اضافه شده زمان onload را نشان میدهد، توجه داشته باشید که onload به بارگزاری اولیه سایت گفته میشود و Fully load به بارگزاری کامل یک وب سایت گویند. و همچنین مقدار زمان اولین درخواست انجام شده (TTFB) را نشان می‌دهد.

Video در سایت جی تی متریکس چیست:

میتوانید از فرآیند آنالیز سایت شما در هنگام واکشی سایت در جی تی متریکس فیلمی تهیه کند. البته باید قبل از زدن دکمه شروع آنالیز تیک آن را زده باشید.

History چیست:

در این بخش جی تی متریکس تاریخچه‌ای از بررسی‌هایی انجام شده بر روی آدرس وارد شده را نمایش می‌دهد تا از افت و خیز آن در فواصل گوناگون اطلاع پیدا کنیم.