شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4446
بازدید: 834

VPN و تاثیر آن در سئو:

 

با توجه به تحریم ها و محدودیت هایی که موجود است، بسیاری از کاربران برای دریافت خدمات و اتصال به برخی از سایت های خارجی که تعدادشان کم نیز نمی باشد، از سرویس های VPN استفاده می کنند. اما به راستی آیا VPN بر روی سئو وب سایت تاثیر دارد؟

 

نحوه عملکرد یک سرویس VPN

 

زمانی که شما یک نرم افزار VPN را نصب و اجرا می کنید، به عنوان یک کلاینت به سرور ارائه دهنده VPN متصل می شوید و از کانالی که VPN ایجاد نموده است برای اتصال به سایت های فیلتر شده و یا سایت هایی که ایران را تحریم نموده اند، استفاده می کنید. در این نوشتار قصد دارید به این سوال پاسخ دهیم که استفاده از VPN چه تاثیری بر روی سئوی یک وب سایت خواهد داشت ؟

 

تاثیرات VPN بر گوگل آنالیتیکس

 

امروزه بسیاری از وب مستران از گوگل آنالیتیکس برای بررسی رفتار کاربرانی که به سایتشان رجوع می کنند، بررسی ورودی ها، افراد آنلاین و مواردی از این قبیل استفاده می کنند. حال تصور کنید یک شخص با تغییر آی پی در راستای استفاده از VPN با آدرس و موقعیت مختلف وارد وب سایت گردد، قطعا این مورد برای نتایج گوگل آنالیتیکس تفاوت آنچنان نخواهد داشت.

گوگل آنالیتیکس فعالیت کاربران و نحوه بازدید ها را رصد می کند. چگالی آی پی ها مهم می باشد و نه موقعیت آی پی! اما حالا تصور نمیایید که یک وب سایت بر پایه لوکال سرچ طراحی شده است. به طرو مثال یک پیتزا فروشی باید لوکال سرچ یا جستجوی محلی را در نظر داشته باشد تا بتواند مشتریان خود را پیدا کند. پس VPN بر روی جست و جو های محلی تاثیر گذار هستند. زیرا استفاده از این سرویس منجر به تغییر آی پی می شود. به طور مثال کاربر قصد دارد از قابلیت گوگل مپ استفاده نماید، مکان یابی ممکن نخواهد بود.

 

تاثیر VPN بر روی سرعت یک وبسایت

 

از آنجا که در این سرویس رمزگشایی و رمزدهی مجدد استفاده می شود لذا زمالن بیشتر طول می کشد و سرعت افت می کند. با توجه به برریس هایی که صورت گرفته است؛ استفاده از سرویس VPN حداقل 2 ثانیه کندی را ایجاد می کند. این سرعت قطعا بر روی رنک گوگل تاثیر گذار خواهد بود. اگر وب سایت دیرتر لود شود، تمایل کاربر برای مشاهده کاهش می یابد از این رو خروج وی از وب سایت منجر به نمره منفی شما در بررسی گوگل خواهد شد.

 

حرف آخر

تا جایی که نیاز نباشد از این سرویس استفاده ننمایید. استفاده از VPN تاثیر مستقیم بر روی ترافیک کارایی وب سایت شما دارد. لذا به دلیل جلوگیری از این مشکلات تلاش نمایید تنها در زمان های خاص و مبرم به این قابلیت روی آورید.