شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6616
بازدید: 813

رتبه سایت یکی از مواردی است که اکثر وب مستران سعی در بهبود آن و اخذ نمره بیشتر از گوگل دارند. هر اندازه رتبه سایت شما بهتر باشد، جایگاه وب سایت شما در منظر خزنده های موتور جستجو گوگل نیز بهتر است. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش دارد تا در خصوص رتبه سایت و دلایل پایین آمدن آن از دید گوگل توضیحاتی ارائه نماید.

عدم کسب رتبه سایت در گوگل ممکن است دلایل متعدد و متفاوتی داشته باشد ولی غالبا تعداد عوامل مشخصی منجر به رتبه نگرفتن سایت می گردند. بنابراین پیشنهاد می شود ابتدا این موارد را با دقت بررسی کنید. شاید تنها یکی از این موارد از کسب رتبه سایت شما جلوگیری می کند

رتبه سایت از دید گوگل:

1- نقش کلمات کلیدی در رتبه سایت:

چنانچه کلیدواژه ی هدف مطالب خود را از کلیدواژه ها و یا عبارت های پر رقابت انتخاب می کنید احتمال عدم کسب رتبه مناسب برای این کلیدواژه ها وجود دارد.

برای بررسی اینکه آیا عدم دریافت رتبه این دلیل است و یا خیر، پیشنهاد می گردد کلیدواژه هدف خود را در گوگل جستجو کرده و صفحه نتایج جستجو را بررسی کنید. آیا سایت هایی معتبر همچون ویکیپدیا و… در صفحه اول حضور دارند؟ آیا در صفحه نتایج جستجو سایت های متعددی را می بینید که مدت زمان زیادی است در آن حرفه و یا صنعت فعالیت می کنند؟ خب اعتبار سایت شما در حال حاضر به اندازه سایت های به اصطلاح رقیبتان نیست. خب حتی اگر کل محتوا را بهینه سازی کنید بازهم به قدر کافی رتبه خوبی دریافت نخواهید کرد.

2- تاثیر بک لینک ها در رتبه سایت:

چنانچه به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، محتوای سایتتان به سرعت رتبه نخواهد گرفت. حتی اگر صفحات کاملا بهینه باشد باز هم برای کسب رتبه باید از سایت های دیگر لینک دریافت کنید. پس از آن ربات گوگل شروع به درک موجودیت و اعتبار سایت شما کرده و ممکن است پس از آن رتبه بندی سایت افزایش یابد.

3- لینک نامناسب:

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است از کسب رتبه بندی سایت جلوگیری کند، عدم اجرای صحیح یکی از بخش های حیاتی استراتژِی سئو است. اهمیت لینک سازی داخلی را در استراتژی سئو خود دست کم نگیرید. داشتن ساختار سایت صحیح و شفاف منجر به درک بهتر سایت توسط گوگل می گردد. چنانچه لینک سازی داخلی سایت ضعیف باشد، احتمال کسب رتبه بالا خیلی پایین است. حتی اگر محتوای سایت کاملا بهینه سازی شده و فوق العاده باشد.

4- تاثیر کپی محتوا در رتبه سایت:

از نظر قواعد سئو انتشار محتوای تکراری کار صحیحی نیست. حتی اگر این محتوا تنها متعلق به سایت شما بوده و در سایت های دیگر یافت نمی شود. انتشار محتوای یکسان حتی در چندین صفحه از یک سایت نیز توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شده و گاهی از ایندکس شدن سایت و نمایش در SERP جلوگیری می کند.

5- سرعت لود سایت:

تمامی صفحات سایت باید برای بهبود تجربه کاربری و همچنین سئو، سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند. گوگل با انتشاری پستی در سال 2010 از سرعت سایت به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت نام برده است از این رو بدیهی است سایت هایی با سرعت بارگذاری پایین رتبه مناسبی دریافت نخواهند کرد.

6- ایندکسینگ:

افزودن متا تگ no-index به سایت از خزیده شدن سایت توسط ربات های گوگل جلوگیری کرده و از این رو سایت رتبه ای نمی گیرد. گاهی افزودن تگ no-index به سایت دلیل به خصوصی دارد، گاهی تصمیم دارید یک صفحه را تنها به کاربرهای سایت نمایش داده و نه ربات ها، همچنین ممکن است این متا تگ در ابتدای فعالیت سایت (به دلیل کامل نبودن سایت) برای جلوگیری از خزیده شدن سایت قرار داده شده و سپس حذف آن فراموش شده باشد. به هر صورت وجود تگ no-index در سایت از ایندکس شدن و کسب رتبه آن جلوگیری می کند.

7- طول محتوا:

گوگل محتوای طولانی را دوست دارد به این دلیل که حس می کند محتوای طولانی اطلاعات بیشتری به کاربران ارائه می دهد. حقیقت این است که کاربران ترجیح می دهند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را با یک جستجو و در یک منبع به جای جستجوهای متعدد و بررسی منابع متفاوت به دست بیاورند. داده های ارائه شده توسط وبلاگ serpIQ نشان دهنده آن است که میانگین طول محتواهایی که در جایگاه اول صفحه نتایج جستجو گوگل حضور دارند 2500 کلمه است. البته در جایگاه های پایین تر تعداد کلمات کمتر می شود ولی بازهم میانگین تعداد کلمات محتواهایی که در 10 جایگاه اول هستند بالای 2000 کلمه است.

8- قرار ندادن کلید واژه در زیر عنوان ها:

تگ تایتل یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است که گوگل در هنگام لیست کردن سایت ها جهت نمایش به کاربران آن را در نظر می گیرد. بر طبق داده های منتشر شده توسط سایت Moz، سایت هایی با تایتل تگ های حاوی کلیدواژه ها هدف، جایگاه بهتری نسبت به باقی سایت ها کسب می کند. البته موضوع تگ H1 و دیسکریپشن متفاوت است به این دلیل که این دو تگ نشان دهنده میزان ارتباط محتوای شما با جستجوی کاربر است. پیشنهاد میکنیم به صورت معمولی و طبیعی از کلیدواژه خود در تگ تایتل، دیسکریپشن و هدینگ ها استفاده کنید.