شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1875
بازدید: 475

با مقاله برترین ابزارهای آنلاین جهت تست سرعت سایت در خدمت شما عزیزان هستیم، سعی بر آن داریم چند سایت خوب در این زمینه را به شما دوستان معرفی کنیم و در آینده آموزش هایی در خصوص چگونگی کار با این وب سایت ها آماده و برای شما کاربران گرامی انتشار دهیم.

اهمیت سرعت سایت

یکی از مهمترین مواردی که می تواند باعث شود یک سایت کمتر بازدید کننده داشته باشد سرعت لود شدن آن سایت است.سرعت سایت یک عنصر مهم در کسب موفقیت است. از طرفی یکی از فاکتورهای مهم در سئو، سرعت سایت می‌باشد و گوگل رسما اعلام کرده است که بهینه بودن سرعت وب‌سایت در افزایش رتبه سایت در نتاریج جستجو تاثیرگذار خواهد بود، این موضوع برای گوگل انقدر مهم است که پروژه AMP را حمایت و سعی بر آن دارد تا در بین سایت‌ها AMP را فرهنگ‌سازی کند (AMP چیست). همینطور بارگذاری سریع وب سایت در افزایش نرخ تبدیل هم تاثیرگذار است.

در این مقاله به معرفی سایت‌های مفید و کاربردی در حوزه بهینه سازی سرعت سایت می پردازیم که شما بتوانید بصورت رایگان سرعت لود سایت خود را بررسی کرده و در جهت هر چه بهتر نمودن وب سایت خود از آن استفاده کنید.

ابزار تست سرعت سایت گوگل PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights که در فارسی به گوگل پیج اسپید معروف است دو نمره برای سرعت سایت شما در نظر می‌گیرد، یک رتبه مربوط به سرعت سایت شما در محیط دسکتاپ (مثلا در لپ تاپ) و یک نمره دیگر در دستگاه‌های گوشی به شما ارائه می‌دهد. پس این ابزار دو بار کنش (Fetch) در سایت شما انجام می‌دهد. پس از بررسی صورت گرفته از طریق این ابزار گوگل، رتبه سایت شما از ۱ تا ۱۰۰ امتیازبندی می‌شود و عدد بالا به معنی آن است که سرعت سایت شما بهینه است (حداقل از نگاه گوگل). و رتبه بالای 85 نشان‌دهنده بالا بودن سرعت سایت است.

سایت thinkwithgoogle هم قدرت گرفته از PageSpeed Insights گوگل است ولی با ظاهری متفاوت و خدماتی مختلف در حال ارائه است.

ابزار انلاین تست سرعت سایت Pingdom

وب سایت رایگان Pingdom به مدیران سایت ها امکان دریافت اطلاعات و گزارشات خاص از عملکرد سرعت بارگذاری صفحات وب را می دهد. این سیستم اساسا یک سیستم مانیتورینگ است که به شکل آنلاین برای تست سرعت وب سایت ها در دسترس قرار گرفته است و آمار بسیار خوبی از عملکرد صفحات وب سایت ها را ارائه می کند که برای هر مدیری سایتی بسیار مفید و کاربردی است.

ابزار انلاین تست سرعت سایت GTmetrix

ابزار معروف GTmetrix جزئیات گسترده‌تری نسبت به دو ابزار دیگر گزارش می‌دهد. سایت GTmetrix یکی از ابزارهای آنلاین قوی و پرطرفدار است مخصوصا در ایران طرفداران زیادی به این سایت سر میزنند و وب سایت خودشان را مورد ارزیابی قرار میدهند.

جالب آن است که بدانید بیشترین ترافیک سایت جی تی متریکس از سمت ایران است و کاربران ایرانی بیشتر از هر کاربران دیگری وارد این سایت میشوند، GTmetrix یک سایت کارآمد جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وب سایت است که به بررسی لودینگ و پارامترهای مختلف که در سرعت بارگذاری وبسایت تاثیرگذار هستند، می پردازد. و سعی دارد با نشان دادن فاکتورهای لازم باعث افزایش سرعت سایت شما شود. همچنین سایت جی تی متریکس این اجازه را به شما می‌دهد تا گزارش کار سرعت سایت خود را به شکل فایل CSV خروجی بگیرید. آموزش کامل کار با GTmetrix به زودی از سایت پی سی اسکریپت انتشار می شود.

ابزار تست سرعت سایت WebPagetest

WebPagetest خدمات مختلف و منحصربه‌فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق مرورگرهای مختلف سایت را تست کنند یا از طریق مکان‌های مختلف مانیتورینگ لازم را انجام دهند. این موضوع برای وب سایت‌های چند زبانه که کاربران مختلف از کشورها، فرهنگ‌ها و دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف دارند به خوبی بهینه باشند.

 

 

 

نویسنده

مدیر سایت
تلاش می کنیم بهترینها را برایتان دست یافتنی می کنیم! وقتی می بینیم که نیازهای شما با محصولات سایت ما برطرف می شود، بسیار خرسند می شویم. ما پشتیبانی 24 ساعته در تمام ایام هفته از طریق تیکتینگ و چت آنلاین داریم.