شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7321
بازدید: 1025

یوتوب امروزه به یک کانال کسب درآمد در دنیای اینترنت و فضای مجازی تبدیل شده است که افرادی از طریق مختلف اعم از فعالیت در کانال ها یوتیوبی، قرار دادن تبلیغات در کانال ها و … می توانند از طریق آن درآمدزایی نمایند. در ادامه تیم پی سی اسکریپت در خصوص روش های کسب درآمد از طریق یوتوب و چگونگی آن توضیحاتی ارائه می نماید.

کسب درآمد از کانال یوتوب:

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که مایلید در یوتیوب کسب درآمد نمایید در گام اول لازم است تا اقدام به راه اندازی کانال اختصاصی خود نمایید. منظور از کانال در واقع صفحه اختصاصی است که می توانید فیلم های خود را در آن بارگذاری نمایید. باید در نظر داشته باشید که یک صفحه یوتیوب با ساختن اکانت گوگل به صورت خودکار ایجاد خواهد شد و نیاز به اقدام خاص دیگری ندارد.

پس از ایجاد کانال YouTube لازم است تا آن را با توجه به سلیقه و حوزه فعالیت خود شخصی سازی نمایید. انتخاب یک عکس مناسب، بک گراند جذاب جز اقدامات پایه ای است که در گام اول برای کانال یوتوب خود می بایست انجام دهید. در نظر داشته باشید که ویدیو های شما در کانال یوتوب نیاز به یک توضیح یا description خاصی دارد. لذا لازم است تا بر روی این بخش از فعالیت خود تمرکز نموده و وقت بگذارید.

یوتوب از چه طریق به یوتوبرها پول پرداخت می کند و چگونه پول به دست کاربران خواهد رسید:

در یوتوب اگر مایل هستید که کسب درآمد نمایید لازم است تا دو اصل اساسی برای فیلم های شما صدق نماید. اصل اول به این مورد اشاره می نماید که فیلم های شما در کانال های YouTube حداقل می بایست 4000 ساعت بازدید داشته باشند. به عبارت دیگر کاربران شما حدود 4000 ساعت برای دیدن فیلم های شما زمان سپری نمایند. اصل دوم برای پرداخت پول به شما از دید یوتیوب، داشتن حداقل 1000 دنبال کننده می باشد.

اگر مایل هستید تا از طریق کانال یوتوب درآمدزایی نمایید لازم است تا ایمیل آدرسی که در این شبکه ایجاد می نمایید حتما با نام و فامیل اصلی خود شما باشد. برای اخذ پول از یوتوب نیاز است تا حتما یک اکانت ادسنس داشته باشید. اگر ویدیو های شما دارای شرایط ذکر شده برای پرداخت پول باشد، یوتوب از شما درخواست خواهد نمود تا آدرس محل سکونت خود را وارد نمایید.

در گام بعدی از YouTube برای شما پاکتی شامل کد رهگیری ارسال می شود که لازم است آن را در اکانت ادسنس خود وارد نمایید تا فعال شود. پس از فعال شدن اکانت، یوتوب از شما درخواست می نماید که شماره حساب بانکی خود را وارد نمایید. طبیعتا شماره حساب وارد شده می بایست با آدرس ایمیل و نام و فامیل شما همخوانی داشته باشد.

در صورتی که این اطلاعات صحیح باشد طی مدت یک هفته کسب درآمد شما از طریق یوتوب به حساب شما واریز خواهد شد. پس از واریز مبلغ به حساب بانکی از طریق یوتیوب، می توانید مبلغ دقیق را وارد اکانت ادسنس نموده و تاییدیه لازم را اخذ نمایید.

چگونگی کسب درآمد از یوتوب در ایران:

متاسفانه با توجه به بحث محدودیت های موجود، اکثر ایرانیان نمی توانند از طریق YouTube مبلغ کسب درآمد خود را دریافت نمایند. برای این منظور لازم است تا از بخش تنظیمات مربوط به پنل یوتیوب خود کشور را بر روی هر کشوری جز ایران قرار دهند. در این صورت می توان اقدام به فعال سازی بخش کسب درآمد نمود.

در این صورت باید در نظر داشته باشید که اگر مشخصات کشور دیگر را در کانال یوتوب خود وارد نموده اید، می بایست حتما اطلاعات اشخاص و افرادی که در خارج از کشور و در همان کشور مد نظر شما هستند را جهت اخذ مبلغ کسب درآمد وارد نمایید تا پول دریافتی به حساب آنها واریز شود.

یکی از روش های کسب درآمد در یوتیوب از طریق لایک و کامنت می باشد. با عضویت در سایت هایی نظیر likes planet شما می توانید اقدام به درآمد زایی نمایید. با قرار دادن بنر ها و تبلیغات مخصوص این سایت ها و فروش محصولات آنها، مبلغی به عنوان کسب درآمد برای شما واریز خواهد شد.

 

راه های کسب درآمد از طریق یوتوب در ایران:

اگر مایل هستید تا از طریق یوتوب کسب درآمد نمایید، پس از آنکه به ظاهر کانال خود رسیدگی نمودید و بخش تنظیم تبلیغات را فعال کردید، نوبت به قرار دادن ویدیو یا فیلم است. اصلی ترین فعالیت شما در YouTube به قرار دادن فیلم در یوتیوب اختصاص می یابد. قطعا هر اندازه فیلم و ویدیو های شما جذاب تر باشند، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب می نمایند. برای جذاب تر شدن ویدیو ها پیشنهاد می شود تا از بک گراند های جذاب، عناوین جنجالی و توضیحات خاص استفاده نمایید تا افراد به سمت آنها جذب شوند.

موضوع مهم در کانال های یوتیوبی برای ایرانیان این مهم می باشد که “چه ویدیو هایی را باید آپلود نمایند”، در پاسخ به این سوال لازم است تا بررسی نمایید که چه کانال هایی در یوتوب، بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است:

  • ویدیوهای گیمینگ:

    ویدیوهایی که در خصوص پلیرها و بازیکنان می باشد طیف وسیعی از علاقه مندان را به خود جلب می نماید.

  • ویدیو های “چگونه” و “چطور”:

    این ویدیو ها عموما با نام how to شناخته می شوند و روش های انجام کار را توضیح می دهند و بازدیدکنندگان بالایی را به خود اختصاص می دهند.

  • ویدیو های تایم لپس:

    در YouTube تایم لپس هایی که از انجام یک پروژه گرافیکی یا نقاشی و … تهیه می شود بازدید های بالایی را به خود اختصاص می دهد.

  • ویدیو معرفی محصولات: گروه دیگری از ویدیو ها که بازدید بالایی را به خود اختصاص می دهد به معرفی محصولات، باز نمودن جعبه آنها و عنوان نمودن کاربرد های آن اختصاص یافته است.

به صورت کلی آنچه در تمام روش های کسب درآمد در کانال های یوتوب یکسان است، توجه به این مهم می باشد که بازدیدکنندگان و فالوورهای شما می بایست عدد قبل توجهی باشد تا این شرکت به شما مبلغی بابت تبلیغات واریز نماید. به صورت کلی ویدیو های آموزش خودآرایی، آشپزی، سرگرمی و مواردی از این قبلی بیشتری بازدید کنندگان را در یوتوب به خود اختصاص داده است.